جمال شورجه آخرین وضعیت دو پروژه سریال «از مدینه تا مرو» و فیلم حضرت موسی را تشریح کرد.
به گزارش سینماسینما، جمال شورجه در خصوص آخرین روند تولید فیلم حضرت موسی(ع) اظهار داشت: هم اکنون بخش های مقدماتی و ابتدایی کار شروع شده و ممکن است سفری به مشهد الرضا داشته باشیم و در پی دیداری با حجت الاسلام رییسی تولیت آستان قدس رضوی هستیم تا به نوعی مشارکت استان قدس رضوی را برای تولید پروژه ی ساخت فیلم حضرت موسی جلب کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم به زودی دیدار ما حجت الاسلام رییسی تولیت آستان قدس رضوی انجام شود، اما به هرجهت مقدمات کار را تلوزیون شروع کرده ولی با توجه به هزینه های سنگین این پروژه بعید است تلویزیون بتواند به تنهایی تولید آن را دست بگیرد.
شورجه تصریح کرد : به طور حتم باید نهادهای دیگر هم برای تولید فیلم حضرت موسی آستین بالا بزنند و این پروژه را به صورت یک اتفاق ملی به همراه صداو سیما پیش ببرند و ما هم در حال رایزنی هستیم که انشالله این کار محقق شود.
وی افزود: اکنون در حال تهیه ی کتابچه های جامع از روند تولید هستیم و یکسری اطلاعات از فیلمنامه استخراج میکنیم و فیلم انالیز میشود چه بسا ابتدا به صورت سه بعدی و انیمیشن دکوپاژ شود و بعد آن را جلوی دوربین ببریم.
شورجه با اشاره به ساخت فیلم هایی در ارتباط با زندگی امام رضا(ع) اظهار داشت: ما طی زیارتی از حرم امام رضا و سفری که به مشهد داشتیم و صحبت های که شده بود از کتابی قرار بود فیلمنامه ای بیرون بیاید و مجموعه تلویزیونی به نام از مدینه تا مرو تولید شود که صبحت های مقدماتی آن هم انجام شد اما به مرحله ی عمل نرسید.
وی گفت: فیلم چند اپیزودی دیگری هم با عنوان قصه های خدا در ۱۳ قسمت ساخته شد که بخشی از این فیلم مربوط به امام رضا(ع) بود که آن کار هم با مدیریت و همکاری مرحوم سلحشور انجام شد .
وی اظهار داشت: متاسفانه ساخت برخی فیلم ها درباره ی امام رضا(ع) در حد صحبت بوده و حمایت های لازم برای این پروژه ها صورت نگرفت و وقتی حمایت نباشد این پروژه ها هم متوقف می شوند اما ما کارمان را متوقف نکردیم و در حوزه های دیگر برای بسیج و شبکه های برون مرزی سیما در راستای موضوعات مربوط به امام رضا(ع) و ائمه اطهار(س) فیلم ساختیم.
گفتنی است پیش از این مرحوم فرج الله سلحشور در خصوص داستان فیلم حضرت موسی گفته بود: داستان تولد حضرت موسی(ع)، فرار ایشان به مدائن، ازدواج حضرت «موسی ع)» با دختر حضرت شعیب، داستان خضرنبی و حضرت موسی(ع) در دریا، داستان سوره بقره در قرآن و ماجرای گشتن گاو و زنده شدن و سخن گفتن مرده، برج فرعون و قاورن و داستانهای دیگر شامل ۸ اثر سینمایی قوی این سریال میشوند که امیدوارم بتوان نسخه سینمایی آنها تولید شود.
او گفته بود: این سریال عظیمترین اثری است که تا به حال تاریخ دنیا به خود دیده است و خیلی فراتر از توان ماست البته از لحاظ تکنیکی هم باید خود را بالا بکشیم که نیاز به بودجه دارد. باید ببینیم مسئولین ذیربط برای این کار وقت میگذارند یا خیر. هر قسمت این سریال ۵۵ دقیقه است که هر دو قسمت معادل یک فیلم سینمایی عظیم است و فقط حدود ۵۰۰ دقیقه جلوههای ویژه دارد.
منبع: خبرگزاری فرهنگ رضوی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا ساختن سریال «موسی» برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است؟!/ درباره پروژه هزاران میلیاردی
- شب «جمال شورجه» در موزه سینمای ایران برگزار میشود
- بازتاب یک یادداشت/ توضیح مدیر کل ارشاد درباره صحبتهای وزیر ارشاد
- دورانِ دانایان!
- وزیر ارشاد به عیادت جمال شورجه رفت
- چرا ابراهیم حاتمیکیا سریال حضرت موسی (ع) را میسازد/ علاقه به ساخت اثری قرآنی؛ ادای دین به فرجالله سلحشور
- بزرگداشت سه سینماگر شاخص دفاعمقدس در اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- واکنش جمال شورجه به درخواست بازگشت بهروز وثوقی/ تاریخ مصرف فیلمفارسی گذشته است
- توضیحات جمال شورجه درباره سخنانش در «۲۰.۳۰»
- جمال شورجه: سه فیلمنامه درباره سینمای مقاومت روی دستم مانده است
- جمال شورجه در گفتوگو با سینماسینما/ شاید «لاتاری» این هفته پروانه ساخت بگیرد
- فراز و فرودهای سریال حضرت موسی(ع)/ دعوا بر سر چند صدمیلیارد تومان ناقابل است
- رقابت ۱۸ فیلم سینمایی در بخش مسابقه جشنواره «مسیر عشق»
- جزئیات فیلمی که قرار است محصول مشترک ایران و الجزایر باشد
- گفتوگوی سینماسینما با یک عضو شورای پروانه ساخت/ شورجه: مهدویان هیچ محدودیتی برای تغییر فضای فیلمسازیاش ندارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





