سیدعلیرضا کریمی سردبیر روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله نسبت به اظهارات مهران مدیری واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، این روزنامه نوشت :مهران مدیری این بار نه به خاطر اثر هنری خود که به دلیل یک متلک سیاسی تند در سر تیتر اخبار قرار گرفته است.او در برنامه اخیر خویش همزمان با اوج گرفتن انتقادات تلویزیون از دولت و برنامههای «ضدپاستور» در جملهای که به نظر میرسید خطاب آن روحانی و ظریف باشد گفت :« چرا پستهایی را میگیرید که انجام وظایفش دل و جرات میخواهد؟بهتر است بتمرگی در خانه ات!» در واقع ناظران، سخنان فوق را عطف به توافق هستهای برداشت نمودند و گفتند ازآنجا که منتقد شماره نخست برجام، تلویزیون است در نتیجه در این میان به مهران مدیری کمدین هم در این راستا وظیفهای محول شده تا توافق هستهای در منظر جامعه خفیف شمرده و کریه شود.
اکنون پس از انواع و اقسام واکنشهای ریز و درشت در دنیای مجازی و واقعی، مهران مدیری شب یلدا بر روی آنتن میآید و درباره حواشی رخ داده توضیح میدهد. او یک جمله میگوید که اصل ماجرا نیز همین است.مدیری تاکید میکند که «نه سیاسیام و نه تخصصی در این زمینه دارم.»
به هرحال یا باید ادعای مدیری را پذیرفت و با خوشبینی پرونده را برای همیشه مختومه اعلام کرد و یا با سوءظن سراغ پشت پردهها رفت. شاید بتوان در چند نکته کوتاه این موضعگیری آخر مجری تلویزیونی را تحلیل کرد:
اول-مهران مدیری تخصصی در سیاست ندارد و درست هم گفته است.وی حتی سخنانی را هم که مقابل مردم عنوان میکند که به نظر بامزه میرسد، دست پخت نویسندگان پشت صحنه است نه خود او. مدیری صرفا متنی را میخواند که برای او تهیه شده اما با مهارتی که دارد سعی میکند به متن فوق روح بدهد تا جذاب تر شود.از همین رو عدم تخصص وی در سیاست به این معنی نیست که آقایان پشت پرده تخصصی نداشته باشند!آنان که خوب بلدند بغضهای جناحی و سیاسی خود را در برنامههای تلویزیون تزریق کنند.
از دیگر سو،واژه تند «بتمرگ» نا آشنا نیست و میدانیم واژه فوق جزو دایره لغات چه رسانههایی است و چگونه هر روز به آن استناد و جناحهای مخالف خود را مورد نوازش قرار میدهند!
دوم-اگر مدیری تخصص سیاسی ندارد– که قطعا ندارد- چرا ورود کرده است؟ شاید گفته شود مثل هر فرد عادی او نیز حق آزادی بیان دارد و باید بتواند مطالب خود را عرضه کند.اما آیا مدیری حق دارد از تریبون تلویزیونی که نام ملی را یدک میکشد چنین درافشانیهایی را کند؟
صد البته خیر.وی این حق را دارد و میتواند در محافل خصوصی و یا زمانی که در تاکسی نشسته (البته اگر از خودروی لوکس خود دل بکند)چنین تحلیلهای غیر تخصصی را ارائه داده و حتی فحشهای خیلی زشتتر از «بتمرگ» بگوید. اگر هم زیاد تخصص در این زمینه ندارد میتواند برخی روزنامهها که تبحر زیادی در این زمینه دارند را هر روزمرور کند.
سوم- پیش از این هم یک بازیگر دستچندم زن چنین درافشانیهایی کرده و گفته بود خوشحالی مردم پس از حصول برجام را درک نمی کند.این نکته نشان میدهد که ورود افراد غیرمتخصص به موضوعات مهم مسبوق به سابقه است.دلیل این نقیصه
چه میتواند باشد؟ شاید یکی از دلایل مهم این موضوع، غیبت نگاه کارشناسی دقیق در صدا وسیما باشد.به عبارت ساده وقتی کارشناس درخوری در رسانه فوق حضور ندارد طبعا باید متوسل به کسانی شد که نه تخصصی دارند و نه حتی علاقهای بهموضوع!
ختم کلام اینکه آخرین اظهارات مهران مدیری قابل پذیرش است؛ او از یکسو تخصصی در سیاست ندارد و از سوی دیگر تمایل هم ندارد وارد این حوزه شود اما سخت هم میتوان پذیرفت که او فیالبداهه وارد ماجرا شده است. پرونده مختومه است هرچند تا انتخابات چنین موضوعاتی به دفعات تکرار خواهد شد. گارد برخی رسانهها و اشخاص از هم اکنون بالا آمده است و شمشیرها در حال خارج شدن از غلاف است. خدا بخیرکند!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- متوهمی به نام «اون»!
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- فیلم مهران مدیری به تدوین رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





