یک منتقد سینما و تلویزیون بیان کرد که ویژگی «دورهمی» طرح مسایل اجتماعی از جانب مهران مدیری است اما انتقادهای زیادی به دلیل اسپانسرمحور بودن به این برنامه وارد است.
به گزارش سینماسینما، حمید قاسم زادگان منتقد سینما و تلویزیون درباره برنامه های ترکیبی چون «دورهمی» عنوان کرد: «دورهمی» یک برنامه اسپانسرمحور است و برنامه ای که اسپانسرمحور شد، مجبور است اهداف حامی مالی خود را دنبال کند.
او با اشاره به حامی مالی برنامه اظهار کرد: اسپانسر این برنامه از جوانانی که خواننده های گمنامی هستند، حمایت می کند و زمانی که آقای مدیری در برنامه برای این افراد فرصت ایجاد می کند ناخواسته برای مخاطب الگوسازی صورت می گیرد و مخاطب به دنبال این می رود تا این خوانندگان جوان را که به برنامه دعوت شده اند بشناسد در حالی که بعضی از ترانه های آنها متعلق به دورانی است که مجوز فعالیت نداشتند.
قاسم زادگان اظهار کرد: به طور مثال خواننده ای دعوت می شود و از سبیل خود می گوید که فقط به دلیل جذابیت آن را گذاشته است و یا خوانندگانی که سواد لازم ندارند. خوانندگانی که به این برنامه دعوت می شوند بیشتر جوانانی هستند که در یک مقطع مشهور می شوند و بعد موج علاقه به این جوانان فروکش می کند.
او درباره حضور این افراد عنوان کرد: من نمی گویم حضور این افرد تاثیر مخربی برجا می گذارد ولی حداقل تاثیری خنثی دارد. سوالات چالشی هم که برای شناخت این افراد پرسیده می شود، هدفدار نیست و انگار از دست آقای مدیری در رفته اند. معتقدم سوالات برنامه بیشتر فی البداهه پرسیده می شوند چرا که در بازتاب فیلم های برنامه در شبکه های مجازی هم می بینیم که بیشتر مایه های طنز مد نظر قرار گرفته است.
این منتقد سینما و تلویزیون یادآور شد: صداوسیما فقط آنتن و زمان خود را با چنین برنامه هایی پر می کند و انگار سال هاست به این نتیجه رسیده که نمی تواند با مدیوم های رسانه ای دیگر رقابت کند. من به خاطرم دارم در چند سال اخیر که تلویزیون آثار مدیری را پخش نمی کرد یکی از دلایل کاهش مخاطبان تلویزیون را همین نکته می دانستند اما هنوز هم می بینیم مردم شبکه های اجتماعی و برنامه های اینترنتی و ماهواره ای را دنبال می کنند.
قاسم زادگان با اشاره به استندآپ های مهران مدیری تصریح کرد: ویژگی «دورهمی» استندآپ های خود مهران مدیری است که به روز است و به مسایل اجتماعی و سیاسی می پردازند در حالیکه بیشتر استندآپ ها به خاطره گویی تبدیل شده است به طور مثال شبکه سه برنامه ای با نام «زمانی برای خندیدن» دارد که از علاقه مندان برای استندآپ کمدی تست می گیرد و مردم هم می آیند و خاطره های با مزه شان را تعریف می کنند. مهران مدیری و تیم نویسندگی «دورهمی» در استندآپ ها مسایل انتقادی را مطرح می کنند و فضای اجتماعی رصد می شود و این مهمترین ویژگی برنامه است. در چند برنامه هم دیدم که معلم ها را مورد تکریم قرار می داد و بحث های مربوط به زلزله زدگان را مطرح می کرد که اتفاق خوبی است.
او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مهمانانی که از میان جمعیت روی صحنه دعوت می شوند نیز گفت: به نظرم سوالاتی که از مهمانان حاضر در برنامه پرسیده می شود، می تواند چالشی تر و جدی تر باشد. گاهی این مهمانان روی صحنه دعوت شده و فقط به سخره گرفته می شوند.
این مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به بخش نمایشی برنامه عنوان کرد: به نظرم کار سروش جمشیدی در این برنامه خیلی ضعیف است و نکته ای ندارد. سخنان او فقط تکه پرانی است و نمایش هایش سطح بالایی ندارند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- متوهمی به نام «اون»!
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- مدیر شبکه نسیم مطرح کرد؛ آخرین وضعیت پخش «جنابخان»، «مهمانی» و چند برنامه دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





