یک جامعهشناس با حضور در برنامه خندوانه، اظهاراتی برخلاف واقعیت این روزهای جاری در بین مردم را بر زبان آورد.
به گزارش سینماسینما، در حالی که جامعه ما به خصوص شهر تهران داغدار عزیزان آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو است و در کنار آن، انواع و اقسام بارقهها و جلوههای انسانی از ورای این داغ و آوار انبوه آهن و سنگ و خاک، بیرون زده و خودنمایی میکند؛ چه در کمکهای مختلف شهروندان اعم از اهدای خون و رسیدگی به بازماندگان و تامین شغل برای مال باختگان تا همدردیهای حضوری و زبانی و اینترنتی، اما همچنان گروهی سعی میکنند تا با بزرگنمایی و تکیه بر اعمال ناشایست عدهای معدود (که به هرحال در هر جمع و حادثهای رویت میشوند)، همه این جلوههای زیبای ایثار و فداکاری و همدردی را انکار نموده و ساز خود را کوک کرده و صید خویش را از این میدان شکار کنند.
این فقره از کانونهای معلوم الحال بیگانه و رسانههای وابستهشان شروع و به برخی از فضاهای مجازی داخلی هم پمپاژ شد تا همچنان به سیاق خویش، چهرهای سیاه و تاریک از ملت ایثارگر ایران و رفتارشان در شرایط بحرانی تصویر نمایند. اما تاسف بسیار آنجاست که متاسفانه این رویه به رسانه ملی نیز نفوذ کرده و از زبان به اصطلاح کارشناس ویژه برنامه «خندوانه»(برای فاجعه ساختمان پلاسکو) نیز بر صفحه تلویزیون ما جاری شد!
آقای کارشناس البته با تاییدات مکرر مجری، ابتدا ساده لوحانه و به سبک و سیاق برخی بوقهای تبلیغاتی غرب، حادثه پلاسکو را با واقعه ۱۱ سپتامبر مقایسه کرد، سپس دو نکته اصلی روز پنجشنبه (روز وقوع حادثه پلاسکو) در رابطه با مردم را خودمداری و احساسی گری دانسته! و اصل بحث و اساس خشم و ناراحتی مردم نسبت به فاجعه یاد شده را ناشی از همین دو عامل معرفی کرد!! وی هشدار داد که ممکن است صحبتهایش را عدهای سیاهنمایی تلقی کنند اما در ادامه، سخنان و آمارهای شگفتانگیزی برزبان آورد که شاید حتی در قوطی عطاران خارجنشین و لسآنجلسی نیز یافت نشود! او دوران کنونی را فارغ از ۴۰-۵۰ سال پیش و همچنین اوضاع کشورهای دیگر، دورانی دانست که احساس میشود «وضع خوبی نیست»و علت آن را نوعی «خودمداری و خودخواهی» مردم ذکر کرد و آنها را بدون تعلق خاطر نسبت به یکدیگر و خصوصا آسیب دیدگان حادثه پلاسکو و اساسا دارای «خصائص چشمگیر منفی» به شمار آورد! آقای کارشناس در آمار عجیب و غریب دیگری گفت که «نیمی از زنان جامعه ایران از بوق زدنهایی که معنی خاصی داشته، آزار دیدهاند»! وی ندیدن این خصائص منفی مردم ایران (به خصوص خصلت به قول ایشان «ترجیح دادن خود بر دیگران و جامعه») را کلاه گذاردن بر سر خود محسوب نمود و مدعی شد در این زمینه هیچ فرد و نهادی (حتی روحانیون و نهادهای دینی) هم آموزشهای لازم را به مردم ندادهاند!
کاش این دکترای جامعه شناسی، اگر چشمش را به روی تمامی لحظات ایثار و همدلی مردم در همین واقعه پلاسکو بسته، فارغ از شبکههای مجازی، لااقل لحظاتی از وقت خود را با مردم کوچه و بازار و شهرها و روستاهای این سرزمین میگذراند و در هنگامههای سخت و دشوارشان حضور مییافت تا جلوههای فداکاری و از خود گذشتگی آنها را مشاهده نموده و جامعهشناسی را نه فقط از روی تئوریهای تاریخ گذشته غربی بلکه به طور واقعی درک کند! یادمان باشد که آتش نشانان قهرمان نیز بخشی از همین ملت سرافراز بودند و عمل ایثارگرانهشان نیز نمونهای از فداکاریها و ایستادگی و مقاومت نزدیک به ۴۰ سال همین مردم در مقابل دنیای استکبار بوده و هست.
منبع: کیهان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- معجونی، ژوله و جوان داوران خندانندهشو ۳ شدند
- انتقاد عصر ایران از کیهان : بازیگر زن بدچهره یعنی چی ؟/زن خوش چهره نقدهایش قابل پذیرش است ؟
- کلیشههایی که با بازیهای رامبد جوان شکست
- یک استاد دانشگاه : خنداندن درخندوانه بسیار تصنعی است/خندوانه در این سالیان رقیب خوب نداشته
- مجید ابهری رفتار شناس : با ساعت مچی رامبد جوان میتوان زندگی حداقل ۵۰دانشآموزنیازمند را تامین کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- معرفی یک کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟