رییس سازمان صداوسیما در بازدید از بخشهای مختلف معاونت سیاسی تاکید کرد، نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونهای به مردم بگوییم و خبری را انتشار دهیم که مخاطب امیدوار شود.
به گزارش سینماسینما، عبداالعلی علیعسکری در بازدید از بخشهای مختلف این معاونت و هنگام بازدید از خبرگزاری صداوسیما، اداره کل پخش اخبار صدا و پخش اخبار سیما با اشاره به اهمیت توجه به اخبار فرهنگی و اجتماعی گفت: «افزایش بستههای خبری در حوزه فرهنگی و اجتماعی میتواند نگاه مخاطبان را به این موضوع متوجه کند که این حوزه برای صدا و سیما اهمیت دارد.»
او ضمن قدردانی از خبرنگاران بخشهای سیاسی این خبرگزاری اظهار کرد: «خبرگزاری صداوسیما باید در جایگاهی قرار بگیرد که اولین منبع خبری محسوب شود و از این پس هر مشاهده به مثابه یک خبر باید ثبت شود.»
رییس صدا و سیما با تاکید بر افزایش سرعت خبررسانی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: «خبرنگاران رسانه ملی همچون گذشته ضمن رعایت دقت و صحت یک خبر باید اولویت را به سرعت در انتشار خبر اختصاص دهند.»
اهمیت خبر در حوزه های اقتصادی
علیعسکری با اشاره به اهمیت خبر در حوزههای اقتصادی و اصناف و توجه به نیاز مخاطبان در این حوزه گفت: «اهمیت اصناف در اقتصاد باید در خط خبری صدا و سیما دیده شود؛ چرا که ورود به حوزه اشتغال در گرو توجه به اصناف و مشاغل مختلف است.»
او افزود: «تاکید ما توجه به شعار سال و پوشش اخبار در حوزه تولید و اشتغال است. صدا و سیما با تشویق مردم به خرید کالای ایرانی می تواند سهم مهمی در تحقق شعار سال داشته باشد.»
رییس صداوسیما خبرنگاران حوزه اقتصادی را ملزم به تهیه بستههای خبری برای تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی دانست و گفت: «بخشی از این رفتار به هویت ایرانی مربوط می شود و شما می توانید با آگاهی بخشی و تهیه گزارش های جذاب در حوزه های مختلف اقتصادی هویت ایرانی را در کنار اقتصاد مقاومتی معنا ببخشید و مخاطبان را به هویت ایرانی و اسلامی شان واقف کنید.»
رصد و پیگیری مستمر اخبار
علیعسکری با تاکید بر رصد و پیگیری اخبار به طور مستمر گفت: «بیشترین بخشی که من در رادیو و تلویزیون میشنوم و می بینم بخش های مختلف خبری است و علاوه بر رصد اخبار ساعت ۱۴ همواره دو بخش خبری ۲۰:۳۰ و ۲۱ را مشاهده میکنم. با این حال اولویت من در پیگیری اخبار ابتدا خبر سیاسی و پس از آن اخبار اقتصادی است. ضمن اینکه اخبار فرهنگی و اجتماعی و فناوریهای روز را نیز پیگیری میکنم.»
رییس این سازمان با تاکید بر این نکته که خبر باید قرین واقعیت باشد تا به موقع اثرش را روی آحاد جامعه نشان دهد، تصریح کرد: «برخی اخبار ممکن است بازخورد منفی در جامعه داشته باشد و ما باید برخلاف فضای مجازی که تعهدی به محتوای خبر در آن دیده نمیشود، متعهدانه خبر سازنده را در اختیار مخاطب بگذاریم.»
او افزود: «نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونهای به مردم بگوییم و خبری را انتشار دهیم که مخاطب امیدوار شود. در این صورت است که این مخاطب به ما وفادارخواهد ماند و منبع خبری دیگری را برنخواهد گزید.»
۲۰:۳۰ وارد حاشیه نشود
علی عسگری با اشاره به ویژگی های بخش خبری ۲۰:۳۰ ضمن تشکر از رویکرد این بخش خبری گفت: «قبلا این بخش را با بسته های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز میشناختیم ولی گاهی می بینیم این بخش وارد حواشی شده که باید این رویه تغییر کند.»
او ادامه داد: «این بخش خبری بستر مناسبی برای طنز اجتماعی و سیاسی است و باید به دور از هر نوع سیاه نمایی، اخبار را از زاویه ای متفاوت رصد کنید، در این صورت همه جناح ها و دستگاه ها دوست دارند خبرشان در این بخش منتشر شود. چنانچه بتوانیم و با لحنی خودمانی و باورپذیر رویدادها را رصد کنیم و انتشار دهیم آن وقت در قله خبر رسانی قرار گرفته ایم.»
اعتماد مردم به صداوسیما
رییس صدا و سیما با اشاره به تصویر صداوسیما در ذهن مردم گفت: «صداوسیما باید محل رجوع مردم در حوادث و سختی ها و شیرینی های زندگیشان باشد. خوشبختانه آمارها نشان می دهد که این اعتماد وجود دارد اما باید به شکلی با مخاطبانمان در ارتباط باشیم که آنچه آنان دوست دارند ببینند را در تصویر و صدای ما پیدا کنند.»
علیعسکری در ادامه با اظهار امیدواری از ارتقای کیفی بخش های خبری گفت: «افزایش بسته های خبری جذاب در کنار افزایش گزارش های زنده، صدا و سیما را به یکی از مطمئن ترین و قابل اعتمادترین رسانه ها برای مخاطبان تبدیل خواهد کرد.»
دکتر علیعسکری افزود: «تلاش ما بر این است که عقب ماندگی را در فضای مجازی جبران کنیم و از این رو اکنون هم خبرگزاری صداوسیما و هم باشگاه خبرنگاران جوان تلاش کرده اند در این عرصه از رقبای خود عقب نمانند. با این حال هوشیاری آنها برای حضور در این فضا قابل مشاهده است و امیدواریم بیش از این در این عرصه دیده شوند.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رئیس سازمان صداوسیما: نمیتوانیم در نظارت بر محتوای صوت و تصویر سهلانگاری کنیم
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- فارس: دستور ویژه علیعسگری به معاونت سیما برای بررسی حواشی قسمت آخر «پایتخت»
- گزارش سینماسینما/ کرونا و تولیدات تلویزیونی؛ جدال میان رفتن و ماندن
- عسگرپور، درباره دلیل توقف ساخت «هنرپیشه» چه گفت؟ دستور توقف را چه کسی صادر کرد؟
- انتقاد فرزاد جمشیدی از وضعیت اجراهای تلویزیونی
- انتقاد مهناز افشار از تبلیغات منفی بخش خبری ۲۰:۳۰ برای «لسآنجلس تهران»
- رئیس صداوسیما: امسال یکی از پربینندهترین نوروزها را پشت سر گذاشتیم
- واکنش رییس صداوسیما به لغو پخش زنده مناظرهها
- رئیس سازمان صداوسیما: عملکردمان را اصلاح خواهیم کرد
- رییس رسانه ملی به رییس جمهور چه گفت؟ / حمایت دو جانبه در دستور کار
- رییس جدید صداوسیما منصوب شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





