مهدی ربیعی بازیگر «لیسانسه ها» با اشاره به ایفای نقش ستوان نعیمی در این سریال بیان کرد که طی برخوردهایی که با پلیس داشته است به او گفته اند که لحن و دیالوگ های وی برایشان جالب است.
به گزارش سینماسینما، مهدی ربیعی بازیگر نقش ستوان نعیمی در سریال «لیسانسهها» که این شب ها از شبکه سه سیما پخش می شود درباره این نقش و چگونگی آغاز همکاری اش با سروش صحت گفت: شغل اصلی من طراحی و معماری ساختمان است و به دلیل کار ساختمان سازی اولین بار از من خواستند که یک کارگر افغانستانی را برای یکی از های سریال سروش صحت معرفی کنم و خودم هم در سکانس کوتاهی به عنوان سرکارگر ایرانی حضور داشتم.
در «شمعدونی» تست دادم اما قسمت نشد بازی کنم
وی با اشاره به علاقه خود به حوزه بازیگری اظهار کرد: من از سال ۸۴ کارم را با تئاتر کودک شروع کردم و در این سال ها هم در نمایش های مختلفی بازی کرده ام ولی همیشه دوست داشتم وارد کار تصویر هم بشوم تا اینکه یک روز برای حضور در سریال «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت تست دادم و گریم هم شدم، اما قسمت نبود که در آن اثر بازی کنم.
ربیعی ادامه داد: من همان زمان از سروش صحت درخواست کردم که بتوانم در کار بعدی او حضور داشته باشم و به این ترتیب برای سری اول سریال «لیسانسه ها» با من تماس گرفتند و همزمان با چند نفر دیگر برای ایفای نقش ستوان نعیمی تست دادم. البته حضور اولیه در «لیسانسه ها» در چند سکانس بود که همان زمان به دلیل بازخوردها این نقش پررنگ تر و بعد در «لیسانسه ها ۲» خیلی بیشتر شد.
سروش صحت می خواست ستوان نعیمی متمایز باشد
وی درباره نقش خود نیز توضیح داد: ستوان نعیمی پلیس وظیفه شناسی است که سرعت عمل بالایی دارد و حتی برای اینکه این سرعت حفظ شود دیالوگ هایش فعل ندارد. این لحن و فرم و دیالوگ ها در فیلمنامه مشخص شده بود ولی من هنگام تست دادن سعی کردم کمی اغراق را در کارم بیشتر کنم.
بازیگر «لیسانسه ها» یادآور شد: علت اینکه این پلیس به این شکل ظاهر شد تمایزی بود که سروش صحت می خواست در سریال وجود داشته باشد و هدف این بود که این پلیس خاص نشان داده شود.
برای اینکه جلوی دوربین بروم لحظه شماری می کردم
وی با اشاره به بازخوردهای مردم از نقش خود توضیح داد: برخوردهای مردم خیلی خوب است گاهی عده ای به من می گویند که فرزندشان در منزل دیالوگ های مرا تکرار می کند. از همه مهمتر خود پلیس است که تا به حال هر کسی مرا دیده، از این نقش و لحن و دیالوگ های آن راضی بوده است. حتی یک بار یکی از نیروهای راهنمایی و رانندگی بیان کرد که برایش جالب است که وقتی این ستوان نیروی کمکی می خواهد هنوز بیسیم را قطع نکرده نیروها می رسند.
رفیعی با اشاره به تلاش های خود برای بازی در مقابل دوربین بیان کرد: این اولین کار تصویری من است و بسیار از سروش صحت ممنونم که این فضا را ایجاد کرد تا در اولین کارم اینقدر دیده شوم. من پیش از این دوره های بازیگری دیده بودم و برای اینکه جلوی دوربین بروم لحظه شماری می کردم حتی جاهای مختلفی تست دادم و افراد زیادی از من خواستند هزینهای برای بازیگر شدن بپردازم اما من در شان خود نمی دیدم که چنین کاری را انجام دهم.
وی در پایان بیان کرد: دوست دارم مسیرم را در بازیگری به خوبی ادامه دهم و یکی از کسانی که علاقمندم با او بازی کنم محسن تنابنده است. در همین مدت کوتاه هم دو نقش پلیس به من پیشنهاد شد و برای همه اینها از سروش صحت ممنونم؛ البته نه به این دلیل که این فضا را برای من مهیا کرد بلکه من شاهد بوده ام که وقتی در کار خود تست می گیرد اگر فرد واقعا استعداد داشته باشد او را میپذیرد و بسیار هم با آرامش و نرمی با اشتباههای افراد برخورد می کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- نگاهی به تازهترین قسمت برنامه «اکنون»؛ سیر و سلوک بازیگری
- تولد ۸۱ سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در «اکنون»
- امین حیایی در «استخر» جلوی دوربین رفت
- «صبحانه با زرافهها» به اکران آنلاین رسید
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- تاثیر جالب برنامه اکنون سروش صحت بر رونق بازار کتاب
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره توقیف برنامه سروش صحت
- مالکیت معنوی «کتاب باز» برای صداوسیما است؛ توقیف برنامه سروش صحت پس از انتشار اولین قسمت
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- همکاری دوباره احسان عبدیپور با سروش صحت در «اکنون»
- «صبحانه با زرافهها» آبان اکران میشود
- انتشار اولین عکسها از مجموعه جدید سروش صحت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





