حرف و حدیثها در خصوص خندوانه تمامی ندارد. قسمت آخر این برنامه تلویزیونی که مدت زمانی بیش از برنامههای معمول روی آنتن رفت، با بینندگانش خداحافظی کرد و وعده دیدار مجدد و در فصل دیگری را به مخاطبانش داد. درست بعد از پایان برنامه، خبرهایی از این دست که قسمت آخر برنامه دچار سانسور و ممیزی شده است و بیشتر از همه استندآپکمدیها با جرح و تعدیل روی آنتن رفته است خبرساز شد.
جواد فرحانی که حالا بعد از پخش آخرین قسمت، خسته چندینماه کار مداوم است، درباره حواشی اخیر «خندوانه» گفت: «قسمت آخر برنامه زمان طولانیتری نسبت به برنامههای معمول داشت و اساسا استفاده از کلمه سانسور بار معنایی بدی برای یک برنامه دارد. بههرحال همیشه عنوان شده است که رسانه ملی جای بیان هر مطلبی نیست و بخشهایی که احساس کردیم برای پخش مناسب نیست را خودمان کوتاه کردیم. همه ما بعد از سالها کار در تلویزیون چارچوبهای این مدیوم را میشناسیم و آن را پذیرفتهایم. دلیلی ندارد چیزهایی که از دید خود ما برای پخش مناسب نیست اصراری هم برای پخش آنها داشته باشیم. بنابراین اصلاحات را خودمان انجام میدهیم. جالب است که این گمانهزنیها مبنیبر پخشنشدن بخشهایی از برنامه در حالی مطرح میشود که هیچ پرسشی از سازندگان برنامهها مبنیبر درست یا غلطبودنش نمیشود. مدیران تلویزیون همیشه پشتیبان این برنامه بودند در غیراینصورت نمیتوانست در تمام این مدت آنتن داشته باشد.»
اما بخش دیگری از گفتوگو با فرحانی پیرامون حواشی مالی خندوانه بود. مدتهاست که از رامبد جوان و گروهش بهعنوان کسانی یاد میشود که از طریق برنامه پربینندهشان توانستند آورده مالی برای رسانه ملی داشته باشند و خودشان هم از این سود مالی بینصیب نماندند. این حواشی وقتی پررنگتر شد که رئیس سازمان ملی استاندارد میهمان برنامه شد و صحبت با این مدیر بیشتر با حضور خانوادهاش در استودیو همراه شد و از سازمان ملی استاندارد و مسئولیتهای آن حرف زیادی به میان نیامد. فرحانی میگوید که سازمان ملی استاندارد قراردادی با تلویزیون دارد و طرف حساب مالی این سازمان، تلویزیون است: «خندوانه نمیتواند با شخص یا ارگانی بهتنهایی قرارداد ببندد و اینکه پولهایی که بابت قرارداد میان سازمان و ارگانهایی که اسپانسر میشوند، چطور به تلویزیون تزریق میشود سؤالی نیست که ما به آن جواب بدهیم. در مورد این پرسشها مشخصا باید مدیران پاسخگو باشند. تلویزیون از ما درخواست دعوت از میهمان خاصی را دارد و ما هم انجام میدهیم و تعاملی دراینمیان وجود دارد که باعث میشود برنامه پیش برود. بار مالی این اتفاق بههیچوجه به خندوانه مربوط نیست و ما پاسخگو نیستیم. بخش امور مالی سازمان یا مدیران تلویزیون باید پاسخ این پرسشها را بدهند.»
فرحانی در پاسخ به این پرسش که بابت حضور اسپانسر در برنامه چقدر سود مالی به برنامه و عوامل آن تزریق میشود؟ گفت: «حتی اگر تهیهکننده بهطور مشخص اسپانسر بیاورد، صفر تومان هم سود نمیبرد. گروه خندوانه نزدیک ۸ ماه مداوم با تمام گرفتاریها کار کرد و هیچکس نپرسید که از کجا پول آوردیم و هزینه کردیم؟ در مورد هزینهها کسی سؤال ندارد و تنها پرسشها در مورد اسپانسرهاست.»
جواد فرحانی و رامبد جوان این روزها فارغ از تمامی حواشی پیرامون خندوانه برای همکاری مجدد آماده میشوند؛ فیلم سینمایی «نگار» که رامبد جوان آن را کارگردانی میکند و نگار جواهریان و پیمان معادی تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است و صحبت خاصی درباره زمان شروع فصل بعدی خندوانه مطرح نیست.
منبع: شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- معجونی، ژوله و جوان داوران خندانندهشو ۳ شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند