به گزارش سینماسینما، شهرام عبدلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی “ماهگرفتگی” به کارگردانی مسعود اطیابی است که برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده میشود.
عبدلی درباره این فیلم به هنرآنلاین گفت: در حال حاضر روزهای آخر فیلمبرداری “ماهگرفتگی” را پشت سر میگذاریم و تلاشمان این است که فیلم را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده کنیم.
وی افزود: “ماهگرفتگی” قصه جوانی است که در وقایع سال ۸۸ درگیر مشکلاتی میشود. من در این فیلم نقش دایی این جوان را دارم که نامش مسعود است، شخصیت یک آدم امروزی است که صاحب یک جواهرفروشی است و ناخواسته درگیر وقایع میشود و در نهایت هم فرار میکند. یک آدم ملموس امروزی است که در سطح شهر بسیار دیده میشود.
عبدلی در پاسخ به این سؤال که فکر میکند میزان استقبال از این فیلم چگونه باشد بیان کرد: در مورد دفاع مقدس هم فیلمهای مختلفی ساخته شد. یکسری واقعبینانه بود مثل فیلمهای مرحوم ملاقلی پور، حاتمی کیا، درویش و… یکسری شعاری بود که عکسالعمل مردم در قبال آنها مشخص بود و یکسری هم ضدجنگ بود و هدفش معلوم. هدف ما از روز اول این بود که در این فیلم قضاوت عادلانهای داشته باشیم و از دریچهای به این موضوع نگاه کنیم که همه درگیر آن هستند. ما درواقع فارغ از موضوعات سیاسی تنها به جامعه نگاه کردیم و اینکه هرکس به فراخور خود چطور درگیر این ماجرا شده است.
بازیگر سریال”فاصلهها” درباره سایر فعالیتهای خود عنوان کرد: در این خلال یک تئاتر کار کردم به اسم “نقل ذبیح ” که در سالن وزارت کار و امور اجتماعی اجرا داشت ولی متأسفانه بعد از پنج اجرا از ادامه آن اجرا جلوگیری شد. چند کار آماده پخش هم دارم، ولی نمیدانم که دچار چه سرنوشتی شدهاند. دو تلهفیلم برای شبکه نمایش خانگی و سه تلهفیلم هم برای تلویزیون کار کردم اما هنوز هیچیک پخش نشدهاند.
وی همچنین درباره همکاری با تلویزیون گفت: در تلویزیون از آنجایی که تنها دو گروه هستند که مشغول کار و فعالیت هستند، مابقی در خانههایشان نشستهاند و کاری برای انجام ندارند. من هم از این امر مستثنا نیستم. این موضوع یک فاجعه است و واقعاً نمیدانیم که صدایمان را باید به گوش چه کسی برسانیم. سه سریال در سال ساخته میشود و آن هم دست یک گروه خاص است و این هیچ معنایی ندارد جز بیکاری عدهای دیگر.
بازیگر سریال” معمای شاه” ادامه داد: ما قبلاً به تنها چیزی که در تلویزیون میبالیدیم این بود که تلویزیون ضوابط داشت، در حالی که در سینما همیشه رابطه حاکم است، چرا که دست بخش خصوصی است و زد و بندهای خاص خودش را میطلبد، ولی در تلویزیون اینگونه نبود و مدیر گروه و مدیر شبکهای که به تهیهکننده کار میدهد در جریان امور هست و از احوال همه ما خبر دارد.
وی تصریح کرد: مگر تلویزیون چقدر در سال تولید دارد؟ این روزها تولیدات سیما بسیار اندک شده و پنج هزار نفر بیکار هستند. اگر نمیخواهند کار کنند، به همه اعلام کنند تا حداقل ما هم برویم به دنبال کار خودمان. بگویند که دیگر کاری تولید نمیشود و اگر هم تولید میشود برای یکسری افراد خاص است، آنوقت ما هم تکلیفمان مشخص میشود و میرویم سراغ کار خودمان، اما این وضعیت بلاتکلیف اصلاً خوب نیست.
عبدلی همچنین درباره حضور مدیران جدید و تغییر مدیریت در تلویزیون گفت: تلویزیون دوران درخشان خود را در زمان آقای ضرغامی سپری کرد، در آن دوران تلهفیلمهای بسیار خوب و سریالهای مناسبی تولید شد. در واقع میتوان گفت دوره طلایی تلویزیون در دوران مدیریت آقای ضرغامی بود، بخصوص ۵ سال اول مدیریت او فوقالعاده و با معدل بالا بود. خوشبختانه مدیرانی که به رأس کار آمدهاند همگی مثبت هستند و سوابقشان را میشناسیم. آقای علی عسگری پیش از این رئیس دانشگاه صداوسیما بوده و از دوستان آقای ضرغامی است. آمدن آقای میرباقری نیز جای مسرت و خوش بختی دارد. اما در این دو- سه ماه هنوز شاهد اتفاق درخشانی نیستیم.
وی افزود: با راه افتادن تولید تلهفیلمها دوباره همه هنرمندان میتوانند مشغول به کار شوند. مگر ما چقدر میتوانیم کار تکراری پخش کنیم. تولید تلهفیلمها بسیار خوب بودند، چرا که با هزینه اندک ساخته میشدند و از شبکههای مختلف هم پخش میشدند و عوامل همگی سر کار بودند و انصافاً برخی از این تلهفیلمها از برخی از فیلمهای سینمایی بسیار قویتر بودند. بهر حال در این بین کارهای ضعیف هم دیده میشد اما یک جریانی بود که خوب رقم خورد. تلویزیون باید کار تولید کند و همه ما از این وضعیت احساس خطر میکنیم. هرچقدر گفتیم و از این بیکاری فریاد زدیم هیچکس حرفمان را گوش نکرد و همین عامل هم موجب شده تا امروز شبکههای بیکیفیت خارجی دائماً در حال تولید فیلم و سریال هستند و مخاطب را به سمت خود میکشانند.
عبدلی همچنین درباره تأثیر وجود شبکه نمایش خانگی در راستای آشتی مخاطب با آثار ایرانی نیز اظهار کرد: شبکه نمایش خانگی هم میتواند در این زمینه کمککننده باشد، اما به شرطی که چند کار خوب و باکیفیت تولید کند. در واقع اگر شبکه نمایش خانگی بتواند چند سریال موفق و خوب مثل “شهرزاد” تولید کند، مردم بابت آن هزینه میکنند و آثار را میخرند. مخاطب بابت کیفیت خوب هزینه پرداخت میکند، چرا که باهوش هستند و هر فیلمی را نمیخرند.
وی ادامه داد: ببینید مدیریت در تمام امور بسیار مهم است و اینکه چطور بتوانیم یک نهاد را مدیریت کنیم، مهمتر از آن. شبکه نمایش خانگی جزو موفقترینهاست. در تمام دنیا دیویدی همیشه خواهان بیشتری دارد، مثلاً من خودم هرگز به سینما نمیروم، اما تمام فیلمهای ایرانی را دیدهام و سریالهای خوب را هم میخرم. مهم این است که کار خوب تولید شود، تلویزیون الان اگر کار خوب ندارد به این دلیل است که کار تولید نمیکند. امیدوارم تلویزیون تکلیف همه را مشخص کند، چرا که ما تعدادمان زیاد نیست کل ما بازیگران ۱۰۰ نفر هم نمیشویم و اگر میزان تولیدات به صورت درست و عادلانه بین همه بازیگران تقسیم شود، همه ما میتوانیم در تلویزیون مشغول به کار شویم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- به یاد هنرمندان درگذشته/ چشمهایی که در سال ۱۴۰۱ بسته شد
- تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت شهرام عبدلی
- شهرام عبدلی درگذشت
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- سومین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی به پایان رسید/ برگزیدگان دو بخش سینما و تئاتر معرفی شدند
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
آخرین ها
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند
- مرجان اشرفیزاده: برگزاری جشنواره میراثفرهنگی در شهرهای کوچک آنها را به قطب گردشگری تبدیل میکند
- به زبان ترکی؛ «بند ناف» در استانبول روی صحنه میرود