رئیس رسانه ملی در واکنش به حواشی مرتبط با شائبه منع حضور سروش صحت در برنامه «کتاب باز» با تأکید بر نبود هرگونه «ممنوعالکاری» در صداوسیما بیان کرد که از افراد باید در جایگاه خود استفاده شود.
به گزارش سینماسینما، پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه مراسم یادبود زندهیاد نادر طالبزاده که روز گذشته در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد، به ارائه توضیحاتی درباره شائبه ممنوعیت فعالیت برخی مجریان تلویزیون پرداخت.
جبلی درباره تردیدها درباره حضور سروش صحت در فصل جدید «کتاب باز» و اینکه این گمانهزنیها شائبه ممنوع الکاری وی را ایجاد کرده است، گفت: چیزی به نام ممنوع الکاری در صداوسیما وجود ندارد، برنامهها تغییر میکند، تهیه کننده تشخیص میدهد که با تیم جدید کار کند.
جبلی اضافه کرد: میتوان از افراد در جایگاههای مختلف و در برنامههای مختلف استفاده کرد و هر کسی در جایگاه خودش، در جایگاهی که مناسب است با تشخیص تهیهکننده و مدیرگروه و مدیر شبکه مشغول به کار میشود. ما چیزی به نام ممنوع الکاری به آن مفهومی که در رسانهها بیان شده است نداریم.
رئیس صداوسیما در پاسخ به اینکه قرار نیست دیگر از سروش صحت در فصل جدید بهره گرفته شود، گفت: تهیهکننده این برنامه در فصل قبل و در دورهای پیش از اینکه من (رئیس صداوسیما) باشم برنامهاش تمام شده بود. من وقتی آمدم مطلع شدم. حالا هم تهیهکننده، مدیر گروه و مدیر شبکه تصمیم خواهند گرفت که فصل جدید را چگونه شروع کنند.
جبلی درباره اجرای مجریان تلویزیون در پلتفرمها و نمونهای که احسان علیخانی بیان کرد نتوانسته است اجرای یک برنامه پلتفرمی را خود به عهده بگیرد هم بیان کرد: ممنوعیتی در این زمینه نیست. ضوابط ما برای حضور در برنامهها و شرایطی که شأن و جایگاه برنامههای رسانه ملی در آنها رعایت شود، برای عوامل تولید، تهیهکننده و… مشخص است و آنها را میدانند. ما براساس همان ضوابط و شرایط با همه هنرمندان کار میکنیم و همه اقشار هنرمند، بازیگر، تهیهکننده و کارگردان نسبت به آن دستورالعملهایی که در سازمان وجود دارد آشنا هستند.
وی در پاسخ به سوالی درباره حمایت از فیلمهای سینمایی در حال اکران و اعتراض برخی سینماگران نسبت به پخش نشدن تیزرهایشان از تلویزیون توضیح داد: ما شورایی محتوایی داریم که براساس نظر تخصصی آنها آگهی و تیزر برای فیلمها در نظر گرفته میشود.
رئیس صداوسیما در پاسخ به اینکه آیا فیلمی هست که اصلاً تیزر آن امکان پخش از تلویزیون را نداشته باشد هم پاسخ داد: قطعاً آنچه که از رسانه ملی پخش، تبلیغ و ترویج میشود باید متناسب با هنجارها و ضوابط جامعه و فرهنگ ما باشد. اگر چیزی به تشخیص این شورای محتوایی منطبق با این هنجارها نباشد یا انطباقش کم باشد به همان نسبت امتیازش کم یا زیاد میشود.
جبلی در پاسخ به اینکه این فیلمها مجوز نمایش از وزارت ارشاد دریافت کردهاند هم گفت: مجوزی که این آثار دارند برای اکران در سینماهاست نه برای تبلیغ در تلویزیون و ما با نظر تخصصی شورای محتوایی به فیلمهای مختلف امتیاز میدهیم و براساس آن امتیاز دفعات پخش تیزرها مشخص میشود.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- نگاهی به تازهترین قسمت برنامه «اکنون»؛ سیر و سلوک بازیگری
- تولد ۸۱ سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در «اکنون»
- امین حیایی در «استخر» جلوی دوربین رفت
- «صبحانه با زرافهها» به اکران آنلاین رسید
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- تاثیر جالب برنامه اکنون سروش صحت بر رونق بازار کتاب
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره توقیف برنامه سروش صحت
- مالکیت معنوی «کتاب باز» برای صداوسیما است؛ توقیف برنامه سروش صحت پس از انتشار اولین قسمت
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- همکاری دوباره احسان عبدیپور با سروش صحت در «اکنون»
- محدودیتهایی که همچنان ادامه دارد؛ ممنوع از کار شدن هنرمندان در ایران
- «صبحانه با زرافهها» آبان اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





