زیبا بروفه این روزها در سریال محرمی «هاتف» ایفای نقش میکند و برای ثبت صحنههای پایانی این سریال قرار است در کربلای معلی حضور یابد. این بازیگر در این سریال نقش یک خبرنگار را تجربه میکند؛ خبرنگاری که به عقیده او قهرمان قصه است.
به گزارش سینماسینما، زیبا بروفه درباره حضورش در سریال «هاتف» با اعتقاد بر اینکه این سریال با وجود اینکه ۱۰ قسمت است لوکیشنهای متعددی دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه زمان ما برای تصویربرداری کوتاه است اما این مجموعه پرلوکیشن است. ریحانه در جایگاه خبرنگار در طول روز سکانسهای متعددی دارد به گونهای که از شش صبح بیدار میشود و تا دو بامداد کارهای متعددی انجام میدهد.
او که نقش ریحانه را در مجموعه «هاتف» در جایگاه یک خبرنگار ایفا میکند، اظهار کرد: اساسا ریحانه زن فعالی است. خبرنگار است، جدا از کار خبرنگاری پیگیر کارهای دیگر هم هست و هر آنچه که به وصیتنامه پدرش ربط پیدا میکند، پیگیری میکند. اصولا قصه سریال، قصه دنبال کردن وصیتنامه پدر توسط ریحانه است که به ماجراهای متعددی ورود میکند. به همین دلیل لوکیشنها زیاد است و خستگی این بخش هم زیادتر است.
بروفه دربارهی نشان دادن شخصیت یک خبرنگار که منطبق با جامعه باشد و ذهنیتی خود او از خبرنگار دارد، اظهار کرد: من دوستان خبرنگار کم ندارم؛ ضمن اینکه از نظر من ویژگی بارز یک خبرنگار این است که برای به دست آوردن آن چیزی که میخواهد از هر راهی البته راهی که درست باشد، ورود میکند و تا به آن چیزی که میخواهد نرسد، کوتاه نمیآید. پیگیر بودن، یکی از ویژگیهای خبرنگار است. اینکه سعی کنی در خبری که میخواهی تهیه کنی، جزو اولینها باشی. شخصیت ریحانه هم همین گونه است، ضمن اینکه سوژههایی که دنبال میکند شخصا برای خودش هم مهم است؛ یعنی جدا از اینکه شغلش است اگر مسئلهای در اطرافش پیش بیاید واکنش نشان میدهد و آن را پیگیری میکند.
او با اشاره به ویژگیهای شخصیت ریحانه در سریال «هاتف» یادآور شد: ریحانه جدا از اینکه یک خبرنگار است، اگر مسالهای در خوابگاه دختران پیش بیاید، او که به عنوان یکی از آدمهایی است که پایهگذار این خانهها در قصه است، پیگیر آن خانهها میشود و برایش مهم است که چه اتفاقی میافتد. زندگی آدمها هم برایش مهم است، به زندگی آدمها و مشکلاتشان ورود پیدا میکند.
زیبا بروفه در پاسخ به پرسشی دربارهی شباهتهای نقش ریحانه در سریال «هاتف» با سریال «ریحانه» که پیشتر نقش محوری آن را بر عهده داشت، اظهار کرد: وقتی تشابه اسمی را در این دو سریال دیدم، برای خودم هم تعجببرانگیز بود. تفاوت شخصیتم در سریال هاتف با آن شخصیت قبلی، این است که در سریال «ریحانه» این کاراکتر به دنبال مادرش بود، جستوجوگر بود و یک موضوع را دنبال میکرد. در سریال «هاتف» ریحانه چندین موضوع را با هم پیگیری میکند. آنجا برای رسیدن به یک چیزی تلاش میکنم اما اینجا برای رسیدن به خودش تلاش میکند. بدون اینکه بفهمیم تغییر و تحولی در شخصیت ریحانه رخ می دهد؛ یعنی آن چیزی که در قسمتهای اول میبینیم با آن چیزی که در قسمتهای آخر میبینیم بسیار متفاوت است. روحیه همان است، جنگجو و پیگیر است. همه ماجراها را دارد اما یک قصه را دنبال نمیکند که به نتیجه برسد. به نوعی کشف شهود میکند اما خودش هم در معرض آزمایش قرار میگیرد. خودش هم انتخاب میکند که اگر قرار است شبیه بقیه باشد پس حرفهایی که تاکنون زده است را زیر سوال میبرد اما اگر قرار باشد شبیه بقیه نباشد باید کل زندگی و خانواده و همه را از دست بدهد و یا همه آنها را بهم بریزد که این یک انتخاب سخت برای اوست.
بروفه درباره شروع قصه «هاتف» که شخصیت او رفته رفته با فراز و فرودهایی روبه رو میشود، نیز یادآور شد: شروع ماجرای «هاتف» این گونه است که ریحانه فرد خیلی معتقدی نیست؛ یعنی به اعتقادات پدرش هم شک دارد اما در این پروسه قصه به فلسفه عاشورا میرسد به اینکه چرا پدرش چنین اعتقاداتی داشته است.
این بازیگر در پایان یادآور شد که شخصیت ریحانه در سریال «هاتف» نمایانگر یک ایدئولوژی و عقیده است که با فراز و فرودهایی در آن مواجه میشویم.
زیبا بروفه درباره حضورش در این سریال که سومین سریال مناسبتیاش محسوب میشود نیز گفت: این سومین سریال مناسبتی من است و قرار است در پایان سریال برای ضبط سکانسهای پایانی روز عاشورا در کربلا حضور داشته باشیم.
سریال محرمی «هاتف» به کارگردانی داریوش یاری و تهیهکنندگی نعمت چگینی از اوایل مرداد ماه در دیباجی تهران کلید خورد.
فروغ فروهیده این سریال را نوشته است و پیشبینی میشود در دهه دوم ماه محرم سریال «هاتف» روی آنتن برود.
در خلاصه داستان میآید: در روز عاشورا، ابراهیم در کربلا بر اثر حمله قلبی میمیرد. دخترش ریحانه پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر میشود. این پیگیری ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشوییاش قرار میدهد. اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمیتواند در پشت در خانه آدم جا بماند… او پرده از ابهام وصیت پدر برمیدارد. در این روند شخصیت و ایمان خود را بازسازی کرده و بدست میآورد.
عوامل این سریال عبارتند از:
بازیگران: حمید گودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی، محمد فیلی، کاظم بلوچی، سید مهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، مریم کاویانی، الهه حسینی و…، تهیه کننده: نعمت چگینی، کارگردان: داریوش یاری، نویسنده: فروغ فروهیده، مدیرتولید: طاهر امانی، مدیرتصویربرداری: علی لقمانی، مدیرصدابرداری: فرشید کیوانمهر، مدیرچهره پردازی: سیدجلال موسوی، طراح صحنه: حسین اسدی، طراح لباس: شیده محمودزاده، مدیربرنامه ریزی: امین پیرحیاتی، مشاور رسانه ایی: مجتبی احمدی، دستیاراول کارگردان: داود باقری، مدیر تدارکات: مرتضی کریمی، تدوینگر: علیرضا کمال پور، صداگذاری و ترکیب صدا: سیدمحمود موسوی نژاد، جلوه های ویژه: احسان فانیان، عکاس: نازلی هروی.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خوابِ شیرینِ درختِ سیب های سرخ!/ نگاهی به فیلم «شور عاشقی»
- واگذاری پلتفرمها به ساترا نتیجه ضعف ارشاد بود
- سادهانگاری؛ فصل مشترک مجموعههای تلویزیونی
- پخش سریال محرمی «در کنار پروانهها» از امشب از شبکه دو
- تصاویر گریم ابراهیم یزدی و آخرین سفیر آمریکا در ایران در سریالی به کارگردانی جواد شمقدری
- در مسابقه «پنج ستاره» علی انصاریان جایگزین حمید گودرزی شد
- مدیر شبکه پنج اعلام کرد/ از این پس سلبریتیها به تنهایی مجری برنامهها نمیشوند
- «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی به تلویزیون باز میگردد
- پوستر دوم فیلم سینمایی «لیلاج» رونمایی شد
- رونمایی از پوستر فیلمی با بازی مهران احمدی و حامد کمیلی
- سریال «مجلس حیرانی» برای پخش در ماه صفر آماده میشود
- اکران خصوصی فیلم سینمایی “ایکس لارج” / گزارش تصویری
- اکران فیلمی با بازی حمید گودرزی در نقش یک روحانی/ «سلام علیکم حاج آقا» مرداد روی پرده میرود
- محسن چاووشی تیتراژ کدام برنامه تحویل سال را میخواند؟
- گاف حمید گودرزی در اجرای برنامه شب یلدا/ آقای ۵ ستاره اجرای زنده بلد نیست!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟