تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۰۹:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24488

سعید ابوطالبنویسنده و کارگردان مجموعه «رالی ایرانی» برنامه «دستم را بگیر» را با هدف ترویج پیشگام بودن در مسائل و مشکلات اجتماعی برای شبکه تلویزیونی افق کار می‌کند.

به گزارش سینماسینما، سعید ابوطالب نویسنده و کارگردان که مجموعه «رالی ایرانی» را تهیه و روانه سینمای خانگی کرد، پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد به زودی فصل دوم این مجموعه را تولید کند.

او درباره تولید فصل دوم این مجموعه گفت: از آنجایی که برای مسابقه «رالی ایرانی» هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است و از سوی دیگر انگیزه‌ای برای آن وجود ندارد، فعلاً وقتم را صرف تولید مسابقه دیگری تحت عنوان «دستم را بگیر» کرده‌ام.

وی ادامه داد: به زودی کار تولید مسابقه «دستم را بگیر» را برای شبکه تلویزیونی افق آغاز خواهیم کرد. در حال حاضر مشغول انتخاب شرکت‌کنندگان و مسائل پیش‌تولید این مسابقه هستیم.

ابوطالب درباره این مسابقه بیان کرد: مستند مسابقه «دستم را بگیر» یک برنامه تلویزیونی در ژانر رئالیتی است که هدف آن ترویج پیشگام بودن در مسائل و مشکلات اجتماعی است. در این مجموعه تلویزیونی گروه‌هایی از دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم انسانی، مستندسازان و خبرنگاران و یا سایر فعالان اجتماعی با چالش‌هایی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهند شد.

وی افزود: مسابقه میان سه گروه انجام خواهد شد و هر گروه سه مأموریت انتخاب می‌کنند و ۴۵ روز فرصت دارند تا هر سه مأموریت را به طور همزمان و موازی پیگیری کنند. تمامی این مأموریت‌ها با پژوهش اولیه گروه‌ها آغاز می‌شود که این کار پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی هم بخشی مهم از برنامه خواهد بود. از جمله این چالش‌ها عبارتند از: آشنایی و زندگی با کارتن‌خواب‌ها به معنی افرادی که از زندگی خانوادگی جدا افتاده‌اند، برای درک مشکلات و مسائل آن‌ها و یافتن یک مورد خاص که امکان بازگشت او وجود دارد و نهایتاً تلاش برای بازگرداندن او به خانواده و شرایط درست زندگی؛ یافتن زندانیان غیر عمد که به دلایل مختلف به زندان افتاده‌اند مثل تصادف، ورشکستگی مالی، عدم قدرت پرداخت مهریه و …. و سعی برای بازگرداندن آن‌ها به زندگی؛ یافتن مواردی از افراد دچار مرگ مغزی و تلاش برای جلب رضایت خانواده آن‌ها برای اهدای عضو به افراد نیازمند و البته هماهنگی با گروه پزشکی و گیرنده عضو تا پایان عملیات پزشکی؛ یافتن یک فرد گم‌شده مثل یک کودک یا فرد کهنسالی که دچار فراموشی است و یا … و تلاش برای رساندن او به خانواده‌اش؛ شرکت در یک اردوی جهادی و ساختن یک خانه یا حمام یا یک بنای کوچک برای یک خانواده یا روستای محروم؛ جمع‌آوری کمک برای یک کودک درگیر سرطان و رساندن خانواده او به شرایط درمان کودک؛ زندگی با آشغال‌جمع‌کن‌ها برای درک درستی از زندگی آن‌ها با هدف کمک به آن‌ها و تغییر مسیر زندگی آن‌ها به سمت زندگی بهنجار و… خواهد بود.

این هنرمند مستندساز در ادامه دربارهِ گروه سنی شرکت‌کنندگان اظهار کرد: گروهی که ما برای این مسابقه در نظر داریم افرادی همچون مددکاران اجتماعی، پزشکان و … است که حتماً باید تحصیلات دانشگاهی داشته و بالای ۲۱ سال سن داشته باشند.

وی همچنین درباره نحوه انتخاب شرکت‌کنندگان نیز گفت: ما تجربه تولید مسابقه «سرزمین دانایی» را داریم که ۲۴ هزار نفر برای حضور در مسابقه اعلام آمادگی کرده بودند. در آن زمان ما یک آزمون تحت وب برگزار کردیم و از این میان دو هزار نفر انتخاب شدند که در نهایت از میان آن‌ها شرکت‌کنندگان اصلی برگزیده شدند. اینجا نیز به همین شکل پیش می‌رویم و بعد به صورت خصوصی مصاحبه‌های لازم را انجام می‌دهیم. از نظر ما فردی که اعتمادبه‌نفس داشته باشد و تجربه فعالیت در این حوزه‌ها را نیز در کارنامه کاری خود داشته باشد، در اولویت قرار دارد.

ابوطالب درباره حضور تلویزیون در نحوه و نوع این مسابقه بیان کرد: ما در این مسابقه تنها موانع قانونی را برطرف می‌کنیم و در کنار این گروه‌ها هستیم و فعالیت دیگری نخواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی این مسابقه رقابت در امر خیر است اظهار کرد: موضوع بسیار سختی است و از سوی دیگر این موضوعات، مشکلات روز جامعه امروز ما هستند. ما در جامعه مشکلات اجتماعی بسیاری داریم که حل آن در توان دولت نیست و به دست افراد خیر و انسان‌دوست اتفاق می‌افتد. بنابراین ما در این مسابقه در تلاش هستیم تا کمک کردن را به رقابت بگذاریم. بسیاری از افراد به صورت گروهی این کار را انجام می‌دهند و ما می‌خواهیم آن‌ها را تشویق به این امر خیر کنیم. راضی کردن این افراد برای نمایش این کار، بسیار سخت است، ضمن اینکه ماجراها کاملاً واقعی هستند و ما تلاش می‌کنیم این اتفاقات را به شکلی مدرن و جذاب به نمایش بگذاریم، چرا که نمی‌خواهیم مستند غمگینی بسازیم. ما می‌خواهیم شور، ذوق و انرژی را به نمایش بگذاریم تا بیننده‌ها در این لذت شریک شوند.

این برنامه‌ساز با بیان اینکه تلویزیون همیشه در تولید برنامه‌های اینچنینی بسیار تلخ و سیاه کار کرده است گفت: در تلویزیون بعضاً این اتفاقات حالت درام، تلخ و سیاه به خود گرفته و یک برنامه غم‌انگیز ساخته می‌شود و اغلب شو یا میزگرد هستند، در حالی که می‌شود این موضوعات را به یک مسابقه خیرخواهانه تبدیل کرد که مسابقه‌ای همراه با شادی و امید باشد.

مسابقه  «دستم را بگیر» در ۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه افق تولید و پخش می‌شود.

 

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها