تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۶:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 154288

سریال رعد و برقسازندگان سریال «رعد و برق» در اطلاعیه‌ای از شرایط سخت و سنگین ساخت سریال و نیاز به زمان بیشتر برای پخش سریال خبر دادند.

به گزارش سینماسینما، سازندگان سریال «رعد و برق» متنی را درباره این سریال و همچنین دلایلی که باعث بازماندن این مجموعه از کنداکتور رمضان شد منتشر کردند.

این اطلاعیه را در زیر می‌خوانید:

«توقف موقتی پخش سریال مناسبتی «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی داود هاشمی، هر چند اتفاقی نادر در تلویزیون است، اما تنویر افکار عمومی درباره بخشی از دلایل آن بی‌تردید به رفع ابهامات کمک شایانی می‌کند.

سریال «رعد و برق» با هدف بازسازی عواقب سیل ویرانگر و خانمان‌برانداز استان‌های شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران و خراسان شمالی و جنوب و جنوب غرب کشور، بعد از ماه‌ها تحقیق و بررسی و دقت نظر و وسواس‌های مسبوق به سابقه بهروز افخمی از اواسط زمستان سال ۹۸ کلید خورد.

جالب آنکه ابتدا قرار بود بین ۱۲ تا ۱۴ قسمت سریال در خوزستان اتفاق بیفتد، چهار قسمت در خرم آباد و بقیه قسمت‌ها در گلستان. حتی ۱۲ قسمت از فیلمنامه بخش‌های مربوط به خوزستان نیز که پس از ماه‌ها تحقیق نوشته و تحویل شبکه شد، به خاطر شدت شیوع کرونا و عدم امکان تصویربرداری در این استان، به محاق رفت! اتفاقی ناگزیر که برنامه‌ریزی تولید را به کل به هم ریخت و اهل فن، نیک از تبعات و لطمات آن آگاهند.

طی یک سال و اندی تصویربرداری، سازندگان با مشکلات پیش بینی شده و گاه نامترقبه بسیاری در هنگام تولید دست و پنجه نرم کردند. مشکلاتی که قطعاً بخش عمده‌ای از آنها به تبع حضور در لوکیشن‌های واقعی در شرایط جوی نامساعد رقم خورد.

فقط بازسازی نفس‌گیر حادثه گرفتاری حدود سیصد خودرو در مناطق سیل زده که در همان زمان سه روز وقت نیروهای امدادی را گرفته بود، یکی از ده‌ها موارد طاقت فرسایی بود که با مشقت فراوانی در سریال به تصویر کشیده شده است.

بی شک کسانی که بُعد مسافت، برف‌گیری، برودت هوا و بارندگی در مناطقی چون توسکستان، ارتفاعات دراز نو، دشت سر علی‌آباد، خوش ییلاق شاهرود و … را تجربه کرده‌اند، درک روشن‌تر و بهتری از شرایط دشوار تولید سریال «رعد و برق» و ناملایمات گریزناپذیر مبتلا به سازندگان خواهند داشت. مشکلاتی که شاید تنها گوشه‌ای از آنها در تصاویر منتشر شده از پشت صحنه سریال ملموس باشد.

ضمن اینکه نظارت گسترده و دقیق روی پروسه پیچیده پس تولید از جمله آماده‌سازی نسخه نهایی باکیفیت ۴k و تغییر نهایی ناگزیر به HD به دلیل محدودیت‌های سیستم پخش تلویزیون، موجب شد تا سازندگان به فرصت بیشتری نیاز پیدا کنند.

فرصتی که بدیهی است برای افزایش کیفیت خروجی سریال و ارج گذاری به سلیقه و شأن مخاطبان سیما طلب شده و چه بسا مبادا اگر این دغدغه نبود، می‌شد با وسواس کمتر و سر هم بندی و تساهل، به تداوم پخش سریال رضایت داد! نکته‌ای که اتفاقاً نشان از تکاپوی بی شائبه و نگاه ایدالیستی سازندگان سریال دارد؛ نه به قول غیر منصفانه برخی، «عدم موفقیت» در رساندن به پخش!

در هر حال امید است بزودی و بعد از ماه مبارک رمضان، شاهد تداوم پخش سریال «رعد و برق» با کیفیتی درخور و متناسب با سلیقه سخت پسند مردم گرامی باشیم.

سریالی که کوشیده مرهمی باشد، هرچند ناچیز برای داغدیدگان سیل و دیگر مخاطرات ویرانگر طبیعی و در جهت ادای احترام به قربانیان آنها و البته موافقت و همراهی برای رساندن آن به آنتن، ارزشگذاری به تلاش‌های صادقانه گروه تولید، آن هم در شرایط محنت بار کرونایی این روزهاست.»

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها