امیرمهدی ژوله در یک برنامه تلویزیونی از چگونگی ورودش به نویسندگی طنزهای تلویزیونی توسط پیمان قاسمخانی سخن گفت و اینکه چقدر او پایش ایستاده است.
به گزارش سینماسینما، امیرمهدی ژوله امروز صبح هشتم آبان در برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» شبکه سه حضور یافت و به سوالات رضا رشیدپور مجری این برنامه درباره حضورش در برنامه های «دورهمی»، «خندوانه»، تئاتر و فضای مجازی پاسخ داد.
وی درباره رفتنش از برنامه «دورهمی» که هم نگارش متن ها را بر عهده داشت و هم یکی از بازیگران بخش نمایشی بود، توضیح داد: من در «دورهمی» چند قسمت اول استندآپ های مهران مدیری را نوشتم و زمانی که محراب قاسم خانی از این برنامه جدا شد بنا بود متن های نمایشی را هم من بنویسم اما من ترسیدم و عذرخواهی کردم چون فکر کردم متن جدیدی نمی توانم بنویسم.
حس می کردم شبیه ماشین زیراکس شدم و حرف هایم ته کشیده است
ژوله که یکی از نویسندگان مجموعه های مهران مدیری در این سال ها بوده است، یادآور شد: من از مجموعه «شب های برره» با آقای مدیری بودم و حس می کردم شبیه ماشین زیراکس شدم و حرف هایم ته کشیده است.
بازیگر استندآپ کمدی «خندوانه» درباره اولین حضور خود در این برنامه نیز که با سوژه صابون اجرا شد، اظهار کرد: ما نسل نوستالژی بازی هستیم و من فکر کردم دوستان هنرمند که خیلی شناخته شده هستند خاطرات خود را تعریف می کنند و چون من جذابیت هنرمندان را ندارم از این نوستالژی ها کمک بگیریم. البته این صابون های زرد در آن زمان به دلیل ماهیتی که داشتند مثل یک آنتی نوستالژی عمل می کردند و حتی نوعی سلاح سرد بودند.
فضای مجازی ممکن است آدمی را به اشتباه بیندازد
وی درباره اینکه چه کسی بهتر از همه متن های وی را بازی می کند، بیان کرد: احساس نزدیکی بسیاری با مهران مدیری دارم و به نظرم او از همه بهتر است، همچنین سیامک انصاری و مهران غفوریان هم بسیار خوب بازی می کنند.
ژوله درباره حضورش به عنوان بازیگر تئاتر نیز گفت: چند پیشنهاد تئاتری بعد از «خندوانه» قبول کردم اکنون هم تئاتری با نام «رویای یک شب نیمه تابستان» را تمرین می کنم که اثری از شکسپیر است و از هفته آینده روی صحنه می رود.
وی درباره حضورش در فضای مجازی گفت: حضور فعال من در فضای مجازی به خاطر مسابقه استندآپ کمدی در «خندوانه» بود که من و امین حیایی هر کدام ۲.۵ میلیون رای آوردیم. گاهی هم عده ای در خیابان سراغم می آیند و می گویند اگر در مسابقه پیروز شدی به این دلیل بود که من برایت رای جمع کردم. با همه اینها فضای مجازی ممکن است آدمی را به اشتباه بیندازد و کمی وهم است.
از فن های جدید ناظم می فهمیدیم جکی چان کارهای جدیدش بیرون آمده است
ژوله درباره کودکی در دهه ۶۰ یادآور شد: آن زمان ما گذشته سختی داشتیم، من چند روز پیش شنیدم تلویزیون در خبری اعلام کرد که یک معلم کودکی را زده است. زمان ما همه بچه ها را می زدند؛ از معلم و ناظم گرفته تا همسایه و فامیل ما را می زدند و ما حتی از فن های جدید ناظم می فهمیدیم جکی چان کارهای جدیدش بیرون آمده است و می رفتیم کلوپ که فیلم جدیدیش را پیدا کنیم. امروزه اما خیلی مدنی تر شده ایم و پیشرفت کردیم.
این طنزنویس درباره گذشته دهه شصتی ها بیان کرد: مادرم مرا باردار بود که پدرم فوت کرد و مادرم هم در ۳۶ سالگی درگذشت و من برای همه پدر و مادرها آرزوی طول عمر دارم و البته فکر می کنم که مادرها هیچ وقت نمی میرند. با این حال افسوس گذشته را خوردن آدمی را از حرکت بازمی دارد.
پیمان قاسم خانی مهندس کمدی است
ژوله در پایان این گفتگو هم با نگاهی به تصاویری از کمدین ها که رشیدپور در برنامه به نمایش درآورد درباره هر یک چند جمله ای صحبت کرد.
وی در ابتدا درباره تصویری از پیمان قاسم خانی گفت: او خودش مهندس کمدی است و فرد بسیار درجه یکی است. زمانیکه من در نشریه می نوشتم به دفتر ما آمد و من گفتم که چقدر کارهایش را دوست دارم او هم به کارهای من ابراز علاقه کرد و پرسید که آیا دوست دارم در تلویزیون بنویسم یا خیر و مرا به مدیری معرفی کرد و کسی بود که پای من ایستاد.
محسن تنابنده معروف است که تهیه کننده ها از او طلبکار هستند
ژوله همچنین بعد از نمایش تصویری از امین حیایی عنوان کرد: ما خیلی با هم دوست هستیم و به غلط در یک مسابقه در جریانی قرار گرفتیم که باعث سوءتفاهم شد ولی حیایی اهل سیاست نیست و فضای نادرستی نسبت به آن مسابقه شکل گرفت.
این طنزپرداز در پایان درباره محسن تنابنده تصویر پایانی این گفتگو نیز اظهار کرد: محسن تنابنده هم خیلی کارش را بلد است و من دوست دارم یک روز به عنوان کمدین به «خندوانه» بیاید. یک ویژگی هم دارد و معروف است که همیشه تهیه کننده ها از او طلبکار هستند چون همیشه ما بازیگرها از تهیه کنندگان طلبکار هستیم اما او همانقدر که در نگارش خوب است در کارش هم می تواند پولش را از تهیه کننده ها بگیرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدویان: «شیشلیک» همان کمدی مطلوب من است
- مسابقه جدید شبکه سه به «سیم آخر» تغییر نام داد/ رشیدپور از امشب روی آنتن
- «ملاقات با جادوگر» آماده نمایش شد
- اتفاق با اجرای رضا رشیدپور به شبکه سه میآید
- مهمان ویژه رشیدپور در «شب آرام» کیست؟
- ادعای یک مجری تلویزیون: هکرها حساب بانکیام را خالی کردهاند
- آیا همکاری رضا رشیدپور و شبکه سه به سکانس آخر رسیده است؟
- واکنش امیرمهدی ژوله به انتقادات به سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا/ مردم چه انتقادی به جوان دارند؟
- ژوله: یکی از مدیران صداوسیما میگفت کمدی برای مسئولان حکم توالت را دارد
- تغییر چشمگیر رضا رشیدپور پس از پایان «حالا خورشید» + عکس
- حاشیههای این روزهای تلویزیون/ از شایعهای درباره «حالا خورشید» تا جشنوارهای روی اعصاب
- ملاقات با مجری صد در صد دلخواه در رسانه ملی/حضور حداکثری رشید پور درشبکه های تلویزیون
- برترین برنامه های صدا و سیما اعلام شد/ «برنده باش» پربیننده ترین مسابقه تلویزیون
- خبرآنلاین :مالهکشی، ماموریت جدید «حالا خورشید»؟
- ماجرای تذکر ضرغامی به رشیدپور به خاطر سوال توهین آمیز از کروبی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





