تهیهکننده سریال نوروزی شبکه اول اظهار کرد: «علیالبدل» کار خوب و حتی قویتر از سریال «پایتخت» است.
به گزارش سینماسینما، الهام غفوری در پاسخ به این پرسش که آیا سریال «علیالبدل» میتواند رقیب مجموعه سریالهای «پایتخت» باشد؟ گفت: به همراه تیمی که پشت «علیالبدل» بودند، تلاش کردیم به گونهای پیش برویم که بتوانیم کار خوبی را به مخاطبان ارائه دهیم؛ اما به این پرسش که آیا این سریال میتواند رقیب «پایتخت» باشد، باید مردم پاس دهند. ولی به نظرم «علیالبدل» کار خوب و حتی قویتر از سریال «پایتخت» است.
او با بیان اینکه سریال «علیالبدل» هم اکنون مراحل پایانی را پشت سر میگذارد، یادآور شد: مونتاژ این سریال در حال اتمام است و فقط بخش موسیقی آن باقی مانده است. به ما این طور اعلام شده است که باید «علیالبدل» را برای نوروز آماده کنیم و قرار است این مجموعه تلویزیونی از شبکه یک سیما پخش شود.
غفوری درباره مدت زمان مراحل تولید و پیشتولید سریال «علیالبدل» توضیح داد: مرحله پیش تولید از ۱۵ فروردین شروع شد، ۲۵ اردیبهشت ماه پروژه کلید خورد که تا ۱۵ شهریور ماه هم تصویربرداری ادامه داشت و بعد هم مراحل مونتاژ و پایانی کار آغاز شد؛ اما به غیر از این مراحل، یک پروسه تقریباً چهار ماهه هم در سال گذشته برای سریال «علیابدل» طی کرده بودیم که مربوط به پیدا کردن لوکیشنها میشد. در واقع ما پیش از آغاز کار تقریباً تمام نقاط ایران را دیده بودیم و فقط باید انتخاب میکردیم که در نهایت هم به این خاطر که هوا رو به گرمی بود، با توجه به شرایط، شهر همدان را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کردیم.
این تهیهکننده تلویزیونی اظهار کرد: همه تلاش ما این بود کاری را ارائه دهیم که مردم دوست داشته باشند. سریال «علیالبدل» واقعاً پروژه سختی بود؛ ترکیب چهار روستا برای به وجود آوردن یک لوکیشن و بسیار موارد دیگر نیازمند تلاش شبانهروزی بود و من از تلاش همه اعضای تیم این پروژه تشکر و قدردانی میکنم.
مجموعه تلویزیونی «علیالبدل» که قرار است در لوکیشنی خاص و با دکورسازی در فضایی متفاوت روایت شود، قصهای طنز به قلم محسن تنابنده و خشایار الوند دارد. تمامی بخشهای این سریال در حوالی شهر همدان تولید خواهد شد و روایت قصه در ناکجاآبادی اتفاق میافتد.

سیروس مقدم خلاصه داستان سریال «علیالبدل» را اینگونه روایت میکند: من «علی البدل» هستم. فرعی، رزرو و جانشین عضو اصلی؛ حرف نزنم میگویند لالی، حرف بزنم میگویند حق رای نداری. خلاصه هم هستم، هم نیستم.
مهدی هاشمی، مهدی فخیمزاده، احمد مهرانفر، حسین محباهری، هادی کاظمی، هومن حاجعبدالهی، محمود جعفری، عزتالله رمضانیفر، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، آرزو نبوت، میثم چگینی و محسن تنابنده از جمله بازیگرانی هستند که در سریال«علیالبدل» ایفای نقش میکنند.
دیگر عوامل سریال «علی ابدل» عبارتند از: محسن تنابنده (طراح، سرپرست فیلمنامه، مشاور کارگردان و بازیگردان)، خشایار الوند (نویسنده)، حسن وارسته (مشاور فیلمنامه)، محمود اتحادی (مدیرتولید)، فرشاد گل سفیدی (مدیرتصویربرداری و تصویربردار )، اصغر نژادایمانی (طراح صحنه و لباس)، مجید اسکندری (طراح گریم)، امیر پرتوزاده (مدیرصدابرداری)، محمد فوقانی (عکاس)، مجتبی احمدی (مشاور رسانهای)، آرش صالحی (مدیر تدارکات)، فهیمه کمالی (مدیربرنامهریزی)، مصطفی تنابنده (دستیار یک کارگردان)، آسیه معصومی (منشی صحنه)، اصغر رحمانی (مجری دکور)، خسرو احدزاده (فیلمبردار پشت صحنه) و محمدرضا آهی (دستیار تهیه).
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با دستور قضایی؛ چهار نفر از عوامل اصلی پخش برنامهی تفرقهافکنانه در شبکه یک بازداشت شدند
- اهانت به مقدسات اهل سنت روی آنتن شبکه یک؛ برکناری دو مدیر/ علیه ۸ نفر اعلام جرم شد
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- نگاهی به کارنامه تلویزیونی فرامرز قریبیان؛ حضور در دهه هفتم
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- فیلمبرداری «کوکتل مولوتف» به پایان رسید
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





