برنامه «نردبان» با حضور محسن راستانی عکاس خبری شناخته شده روی آنتن میرود و پرونده «عکاسی و مستند» مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، شصت و دومین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعه ۹ مهرماه روی آنتن شبکه مستند میرود.
در این قسمت از برنامه، پرونده «عکاسی و مستند» باز شده و با محسن راستانی عکاس شناخته شده کشور گفتوگو شده است. او در گفتوگو با حامد شکیبانیا، مجری برنامه درباره مجموعه عکسهای خود از «جنگ ایران و عراق»، «خرمشهر»، «بوسنی»، «خانواده ایرانی» و … صحبت کرده است.
محسن راستانی عکاس خرمشهری و ۶۳ ساله است. او از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، لیسانس عکاسی گرفته است و تاکنون به عنوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۹، دبیر سرویس عکس مجله تصویر، دبیر سرویس عکس روزنامه صبح امروز و … فعالیت کرده است. راستانی پروژههای عکاسی متعددی مانند جنگ ایران و عراق، خانواده ایرانی،جنگ بوسنی و … را در کارنامه فعالیت عکاسی خود دارد.
در برنامه «نردبان» این هفته، بخشهایی از تجربیات محمود کلاری در مورد عکاسی بازسازی روی آنتن میرود. محمود کلاری تصویربردار برجسته کشور است که تجربیاتی در حوزه عکاسی بازسازی دارد و در این گفتوگو تجربیات خود را با محسن راستانی و مخاطبان نردبان به اشتراک میگذارد.
نمایش بخشهایی از فیلم مستند «خرمشهر ۶۱» که درباره روزهای پس از آزادسازی خرمشهر است، بخش دیگری از برنامه این هفته است. این مستند به کارگردانی محسن راستانی و داریوش آشوری تولید شده است. در بخش بینالملل نردبان نیز مجموعه عکسهایی از «دان مککالین»، عکاس خبری مشهور جنگ به نمایش درآمده است.
پیشنهاد مستندهایی در مورد شاخههای مختلف عکاسی، معرفی و پیشنهاد کتاب «زمان سخت» از مجموعه آثار محسن راستانی و … از دیگر بخشهای برنامه نردبان این هفته است.
«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش میکند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیهکنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتمهایی متنوع جمعهها ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه مستند میرود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- هشدار محمود کلاری نسبت به از بین رفتن سینمای جدی
- سه جایزه جشنواره سلیمانیه برای هنرمندان ایرانی
- «آدمفروش» و یادآوری سینمایی که از دست رفته/ قصهگویی در برابر شتاب
- «آدمفروش» نوعی بازی با نور و رنگ، که آدمها در آن مهمان تصاویرند
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- افتتاح «سینمای ایران برای وطن» با فیلم «خانه دوست کجاست؟»
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- بهترین راه برای ورود به تصویر عکاسی است/ روایت کلاری از دلشوره اصغر فرهادی برای «جدایی نادر از سیمین»
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- موزه سینما میزبان «محمود کلاری» میشود
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- خانه مادربزرگ/ نگاهی به فیلم «تابستان همان سال»
- داوران هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





