رئیس مرکز سیمرغ با اشاره به مجموعه «آقای قاضی» که فصل دوم آن از شبکه دو سیما در حال پخش است بیان کرد که فصل سوم نیز قرار است به تولید برسد.
به گزارش سینماسینما، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ در سخنانی درباره تولیدات جدید این مرکز و بازآفرینی برخی قالب های تلویزیونی بیان کرد: درباره مجموعه تولیدات نمایشی در مرکز سیمرغ تصمیم گرفتیم تعدادی از قالبهایی را که در سالهای اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته به چرخه تولیدات بازگردانیم. بهعنوان مثال گونه سیتکام یکی از آن قالبهایی است که هم کمهزینه تولید میشود هم موردپسند مخاطبان قرار دارد.
وی اضافه کرد: سیتکام مخفف Situation Comedy بهمعنای کمدی موقعیت است، اما ما همه تولیدات با لوکیشنهای محدود و کمهزینه را در دسته تولیدات سیتکام قرار دادیم. مثلاً یکی از نمونههای موفق تولیدات کمهزینه با لوکیشن محدود مجموعه «آقای قاضی» بود که فصل دوم آن هماکنون از شبکه دو سیما پخش میشود و قرار است فصل سومی هم داشته باشد که مذاکرات و توافقاتی پیرامون این تولید انجام شده است.
رئیس مرکز سیمرغ با بیان اینکه یکی دیگر از قالبهای تولیدی سیمرغ، تلهتئاتر است که مخاطبان خاص خودش را دارد، گفت: یکی از ویژگیهای جالب تولید در قالب سیتکام و تلهتئاتر این است که تربیت نیرو در آن اتفاق میافتد.
وی در ادامه با اشاره به معرفی استعدادها بهواسطه مجموعه «آقای قاضی» تصریح کرد: در تلهتئاترها این امکان فراهم میشود تا ظرفیت هنرمندانی که عموماً روی صحنه تئاتر اجرا میکنند یا کمتر در رسانه ملی دیده شدهاند، بهواسطه پخش تلهتئاترها در تلویزیون، بیشتر دیده شوند.
وی به خانه تولیدات جوان بهعنوان یکی دیگر از بخشهای موفق مرکز سیمرغ اشاره کرد و توضیح داد: در این خانه همه گونهها و انواع تولیدات تلویزیونی از مجموعههای نمایشی و غیرنمایشی تهیه و تولید میشود. نگاهی که بر خانه تولیدات جوان حاکم است بیشتر مبتنیبر شناسایی، جذب، توانمندسازی و قرار دادن نیروهای جوان در مسیر رشد است تا استعدادهای خود را بروز دهند و به مراحل حرفهایتر در تولیدات تلویزیونی برسند.
رئیس مرکز سیمرغ اضافه کرد: البته همین حالا نیز مستعدان در خانه تولیدات جوان، محصولات و تولیداتی کاملاً حرفهای دارند که بازخوردهای مثبتی نیز از سوی مخاطبان دریافت کرده است.
وی درباره تعامل مرکز سیمرغ با دیگر شبکهها عنوان کرد: تا حدودی زیادی تعاملاتی همافزا و سازنده داشتهایم و بیشتر براساس نیاز آنتن برنامههایی تولید میکنیم. پس از ابلاغ جدول پخش جامع معاونت سیما به همه شبکهها، جدول پخش مشخصتری خواهیم داشت. گرچه همین حالا نیز شرایط کاری ما شفاف است.
اکبرشاهی درباره حجم تولیداتی که از طرف سیمرغ روی آنتن می رود، بیان کرد: تأمین و تولید بسته نمایشی شبکه دو سیما از محصولات مرکز تولید سیمرغ است. بخشی از بسته شبکه یک سیما هم در بازه زمانی ساعت ۲۳ در اختیار مرکز سیمرغ قرار دارد. در شبکه چهار نیز بخشی از تولیدات را تأمین میکنیم. همچنین قرار است برای شبکه سه سیما هم تولیداتی داشته باشیم. درواقع مرکز سیمرغ به همه شبکههای سیما خدماتی ارائه میکند.
رئیس مرکز سیمرغ درباره انتخاب اولویتهای تولیدی این مرکز و تطابق آن با رویکردهای تحولی رسانه ملی، عنوان کرد: مرکز سیمرغ در حوزه تولید برنامه غیرنمایشی مصوبات ستاد تحول را پیگیری میکند و تولیداتش باید به تأیید قرارگاه برسد.
وی در پایان درباره انتخاب طرح ها و فیلمنامه عنوان کرد: در زمینه تولیدات نمایشی نیز مانند مرکز سیمافیلم و سایر مجموعههای سازمان، موظف هستیم مصوبات دفتر فیلمنامه رسانه ملی را دنبال کنیم. دفتر فیلمنامه هم مصوبات خود را از قرارگاه طراحی و ستاد تحول میگیرد بنابراین مرکز سیمرغ در تمامی حوزههای محتوایی صددرصد و متعهدانه متعلق به قرارگاه طراحی و ستاد تحول سازمان صداوسیما است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





