رئیس مرکز سیمرغ با اشاره به مجموعه «آقای قاضی» که فصل دوم آن از شبکه دو سیما در حال پخش است بیان کرد که فصل سوم نیز قرار است به تولید برسد.
به گزارش سینماسینما، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ در سخنانی درباره تولیدات جدید این مرکز و بازآفرینی برخی قالب های تلویزیونی بیان کرد: درباره مجموعه تولیدات نمایشی در مرکز سیمرغ تصمیم گرفتیم تعدادی از قالبهایی را که در سالهای اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته به چرخه تولیدات بازگردانیم. بهعنوان مثال گونه سیتکام یکی از آن قالبهایی است که هم کمهزینه تولید میشود هم موردپسند مخاطبان قرار دارد.
وی اضافه کرد: سیتکام مخفف Situation Comedy بهمعنای کمدی موقعیت است، اما ما همه تولیدات با لوکیشنهای محدود و کمهزینه را در دسته تولیدات سیتکام قرار دادیم. مثلاً یکی از نمونههای موفق تولیدات کمهزینه با لوکیشن محدود مجموعه «آقای قاضی» بود که فصل دوم آن هماکنون از شبکه دو سیما پخش میشود و قرار است فصل سومی هم داشته باشد که مذاکرات و توافقاتی پیرامون این تولید انجام شده است.
رئیس مرکز سیمرغ با بیان اینکه یکی دیگر از قالبهای تولیدی سیمرغ، تلهتئاتر است که مخاطبان خاص خودش را دارد، گفت: یکی از ویژگیهای جالب تولید در قالب سیتکام و تلهتئاتر این است که تربیت نیرو در آن اتفاق میافتد.
وی در ادامه با اشاره به معرفی استعدادها بهواسطه مجموعه «آقای قاضی» تصریح کرد: در تلهتئاترها این امکان فراهم میشود تا ظرفیت هنرمندانی که عموماً روی صحنه تئاتر اجرا میکنند یا کمتر در رسانه ملی دیده شدهاند، بهواسطه پخش تلهتئاترها در تلویزیون، بیشتر دیده شوند.
وی به خانه تولیدات جوان بهعنوان یکی دیگر از بخشهای موفق مرکز سیمرغ اشاره کرد و توضیح داد: در این خانه همه گونهها و انواع تولیدات تلویزیونی از مجموعههای نمایشی و غیرنمایشی تهیه و تولید میشود. نگاهی که بر خانه تولیدات جوان حاکم است بیشتر مبتنیبر شناسایی، جذب، توانمندسازی و قرار دادن نیروهای جوان در مسیر رشد است تا استعدادهای خود را بروز دهند و به مراحل حرفهایتر در تولیدات تلویزیونی برسند.
رئیس مرکز سیمرغ اضافه کرد: البته همین حالا نیز مستعدان در خانه تولیدات جوان، محصولات و تولیداتی کاملاً حرفهای دارند که بازخوردهای مثبتی نیز از سوی مخاطبان دریافت کرده است.
وی درباره تعامل مرکز سیمرغ با دیگر شبکهها عنوان کرد: تا حدودی زیادی تعاملاتی همافزا و سازنده داشتهایم و بیشتر براساس نیاز آنتن برنامههایی تولید میکنیم. پس از ابلاغ جدول پخش جامع معاونت سیما به همه شبکهها، جدول پخش مشخصتری خواهیم داشت. گرچه همین حالا نیز شرایط کاری ما شفاف است.
اکبرشاهی درباره حجم تولیداتی که از طرف سیمرغ روی آنتن می رود، بیان کرد: تأمین و تولید بسته نمایشی شبکه دو سیما از محصولات مرکز تولید سیمرغ است. بخشی از بسته شبکه یک سیما هم در بازه زمانی ساعت ۲۳ در اختیار مرکز سیمرغ قرار دارد. در شبکه چهار نیز بخشی از تولیدات را تأمین میکنیم. همچنین قرار است برای شبکه سه سیما هم تولیداتی داشته باشیم. درواقع مرکز سیمرغ به همه شبکههای سیما خدماتی ارائه میکند.
رئیس مرکز سیمرغ درباره انتخاب اولویتهای تولیدی این مرکز و تطابق آن با رویکردهای تحولی رسانه ملی، عنوان کرد: مرکز سیمرغ در حوزه تولید برنامه غیرنمایشی مصوبات ستاد تحول را پیگیری میکند و تولیداتش باید به تأیید قرارگاه برسد.
وی در پایان درباره انتخاب طرح ها و فیلمنامه عنوان کرد: در زمینه تولیدات نمایشی نیز مانند مرکز سیمافیلم و سایر مجموعههای سازمان، موظف هستیم مصوبات دفتر فیلمنامه رسانه ملی را دنبال کنیم. دفتر فیلمنامه هم مصوبات خود را از قرارگاه طراحی و ستاد تحول میگیرد بنابراین مرکز سیمرغ در تمامی حوزههای محتوایی صددرصد و متعهدانه متعلق به قرارگاه طراحی و ستاد تحول سازمان صداوسیما است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض