به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینما و تلویزیون دربارهی وضعیت تلویزیون بیان کرد: برای تولید آثار باکیفیت باید تعامل دوطرفه وجود داشته باشد؛ به این معنی که ما باید بتوانیم دربارهی معضلات، مسائل و هر مطلبی که فکر میکنیم برای بینندگان تلویزیون مهم است، فکر کنیم و حرف بزنیم. همچنین مدیران هم باید شرایطی را مهیا کنند که بتوان بهتر و قویتر در عرصه سریالسازی کار کرد.
میری ادامه داد: در حال حاضر مردم مدیوم تلویزیون ایران را با تلویزیونهای همجوار خود و تلویزیونهای جهانی مقایسه میکنند؛ به دلیل اینکه فضای مجازی و ماهوارهها را میبینند.
کارگردان سریال «هیات مدیره» به عملکرد سازندگان سریال و مدیران برای بهبود سریالسازی اشاره کرد و گفت: مدیران فرهنگی، سازندگان سریالها و مدیران سازمانی باید تلاش کنند که شرایطی فراهم شود تا آثار نمایشی بومیتر، باکیفیتتر و بهروزتری بسازیم تا بینندگان ما بتوانند میان سریالهای مختلف، یک سریال را به راحتی برای تماشا انتخاب کنند. همچنین مخاطبان بتوانند مجموعهای را که نپسندهاند و یا کیفیت آن بهروز نیست را نبینند. در هر صورت باید کار متقابلی برای بهبود شرایط انجام دهیم تا سلیقه مردم را بالا ببریم و آثار بهتری را ارائه کنیم.
کارگردان سریال «گاو صندوق» با اشاره به ساخت یک اثر نمایشی در تلویزیون و سینما اظهار کرد: هر دو مدیوم سینما و تلویزیون، تصویری، گفتوگومحور و دیداری هستند و کار در هر دو مدیوم سخت است. در تلویزیون مخاطب بیشتر و میلیونی وجود دارد اما در سینما، مخاطب میتواند فیلم شما را برای دیدن انتخاب کند.
او در بخش دیگر گفتوگو به سریال «هیات مدیره» که در حال ساخت آن است، اشاره کرد و گفت: به نظرم ویژگی سریال «هیات مدیره» زبان و لحن جدید و در عین حال نوستالژیک است. ما این نوع سریالها را در دهههای هفتاد از تلویزیون میدیدیم مانند سریال «همسران» و «خانه سبز» که لحن شیرینی داشتند. تفاوت سریال «هیات مدیره» با دیگر سریالهایی که در این فضا ساخته میشود این است که ساکنان این آپارتمان با هم تصمیم میگیرند معضلات خود را حل کنند؛ این در حالی است که در سریالهای دیگر کمتر به این موضوعات پرداخته شده و این موضوعاتی است که برای من جذاب بود تا سریالی در این زمینه بسازم.
مازیار میری در پایان گفت: ۲۶ قسمت از سریال نوشته شده و تنها چند قسمت آن باقی مانده است و به تدریج بازیگرانی به کار اضافه میشوند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گنجینه امین تارخ و مازیار میری رونمایی میشود
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- مازیار میری: برای ساخت فیلم مبتذل رقابت وجود دارد!/ فروش این فیلمها بیلان مدیرها میشود
- انتقاد شدید مازیار میری از فیلمهای مبتذل/ آدم خجالت میکشد که حتی فیلمنامه آن را بخواند
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- «خسوف» آئینهی جامعه است؟
- علی نصیریان مقابل دوربین «اقتباس در سینما» رفت
- همایون اسعدیان: جادوی سینما روی پرده از بین نمیرود/ به مرور نقاط ضعف و قوت شبکه نمایش خانگی مشخص میشود
- دو عضو سابق و فعلی شورای صدور پروانه ساخت: شورای پروانه ساخت باید برچیده شود
- کنایه تند مازیار میری به مجری هفت به خاطر واکنشش در زمان اکران خانه پدری
- مازیار میری : آتابای خیلی فیلم خوبی بود اما از دست رفت
- داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- دلنوشته مازیار میری برای حامد اسماعیلیون
- نامه تشکر مازیار میری از حسین انتظامی به خاطر ایستادگی برای اکران خانه پدری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





