مرجان اشرفیزاده بدعهدی برخی افراد را دلیل توقف سریال «می جان» و تبدیل آن به نسخهای با کیفیت کمتر نسبت به آنچه قرار بود باشد، با عنوان «کلبهای در مه» دانست.
به گزارش سینماسینما، مرجان اشرفیزاده که این روزها فیلم «آبجی» را در گروه هنر و تجربه روی پرده دارد، درباره فعالیتهایش در این شش سال که منتظر اکران «آبجی» بوده گفت: بعد از فیلم «آبجی» یک مینی سریال به اسم «دیگری» ساختم که در قالب مجموعه اپیزودیک «روزهای بهتر» که از شبکه یک سیما پخش شد و چندین نوبت هم بازپخش داشت.
او ادامه داد: پس از آن درگیر دو سریال «می جان» و «الف دزفول» بودم. «می جان» را پس از مدتی پیش تولید با گروهی آغاز به فیلمبرداری کردیم و بعد از گذشت چند ماه از فیلمبرداری به دلیل شیوع ویروس کرونا کار تولید این سریال متوقف شد. قرار بود بعد از وقفهای کوتاه سریعا آغاز به کار کنیم، اما این وقفه حدود شش ماه به طول انجامید.
اشرفیزاده عنوان کرد: اختلاف نظرهایی در طول مسیر ساخت این سریال وجود داشت که به نظر من دوستان از استانداردهایی که برای تولید این کار نیاز بود و آنچه که از ابتدا برای تولید این پروژه عهد کرده بودیم، عدول کردند و احساس کردم قرار نیست پروژه «می جان» با کیفیت خوب و استانداردی که لازمه آن است، تولید شود و نتوانستم با عوامل توافق کنم.
او درباره سرنوشت سریال «می جان» بیان کرد: سریال «می جان» با نام «کلبهای در مه» در حال پخش از شبکه سه است و فقط بخش اندکی از آنچه در حضور من به عنوان کارگردان فیلمبردای شده، آن هم به دلیل حضور دو سه بازیگر از گروه بازیگران «می جان» پخش میشود و مابقی، کار گروه جدید با بازیگران و عوامل جدید است.
این نویسنده و کارگردان تصریح کرد: آنچه که در این قسمتها دیدم فهمیدم که فکر و ایده من اشتباه نبود، چون نتیجه کار به نسبت آنچه که قرار بود باشد، نازل و بیکیفیت شده است.
کارگردان فیلم «نامههای خیس» درباره سریال دیگری که در دست ساخت دارد گفت: درباره سریال «الف دزفول» هم باید بگویم فیلمنامه کامل را تحویل صدا و سیما دادیم اما درباره ساخت هنوز تصمیمی گرفته نشده است. «الف دزفول» این پروژه بسیار سنگینی است و برای من بسیار پروژه عزیز و مهمی است. این سریال روایتگر خاطرات کودکی و زادگاه من است و دینی است که میخواهم به مردمان نجیب شهرم ادا کنم. امیدوارم که «الف دزفول» در یک شرایط درست و منطقی ساخته شود و من هم بتوانم کار کوچکی در این زمینه انجام دهم.
او درباره کار کردن در حوزه شبکه نمایش خانگی و پلتفرمها بیان کرد: دوست دارم این فضا را تجربه کنم، چون هر حوزهای که بتواند نیازهای مخاطب خود را تامین کند و در آن اثر خوبی خلق شود، ارزش فیلمسازی دارد. در ضمن پلتفرمها، ظرفیت بیشتری برای جذب مخاطب دارند، همین امر نشان میدهد آثار از کیفیت بیشتری بهره بردهاند.
این کارگردان ادامه داد: کار در حوزه سریال سازی برای پلتفرمها، شاید سختیهای خاص خود را داشته باشد اما در شرایط موجود که اکران آثار سینمایی وضعیت چندان مشخصی ندارد، فعالیت در این عرصه مطمئنتر است.
او با بیان اینکه سریالهای شبکه نمایش خانگی را تماشا میکند، گفت: «میخواهم زنده بمانم» و «زخم کاری» آثاری هستند که آنها را تماشا میکنم، البته «زخم کاری» در ابتدای راه است ولی از همان آغاز مشخص بود با قصه خوبی روبرو هستیم و شاید نقدهای کوچکی هم در این رابطه داشته باشم، اما این دو سریال بهاندازهای جذابیت دارند که مخاطب را با خود همراه میکنند.
اشرفیزاده در پایان درباره چرایی اکران «آبجی» در شرایط کرونایی توضیح داد: این فیلم قرار بود سال پیش به نمایش درآید اما هر بار بنا به دلایلی این امر محقق نمیشد چراکه فیلمهای گیشه، اکران را در اختیار داشتند. به همین دلیل در این زمان فیلم را به نمایش درآوردیم تا پس از شش هفته نیز آن را به صورت آنلاین برای تماشاگران اکران کنیم.
منبع: صبا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی اعضای هیات انتخاب جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- مرجان اشرفیزاده در گفتوگو با سینماسینما/ قصه فیلم «آبجی» از یک نگرانی و ترس در من شروع شد
- لیندا کیانی بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره هندی شد
- مرجان اشرفی زاده «الف دزفول» را میسازد/ قصه یک شهر در جنگ
- شهرزاد از نگاه فیلمسازان/ مردم امروز به روایت های زیبا از عشق نیاز دارند
- «آبجی» با بازی گلاب آدینه آبان روی پرده میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال فیلم یه حبه قند
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- دیدار با «فرحان» و «شمعون» فیلم «بازمانده» پس از ۱۶ سال/ ادای دین به سیفالله داد
آخرین ها
- خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد؛ سریال «تاسیان» توقیف شد
- با پیشتازی «آنورا» در جوایز؛ برندگان جوایز اسپریت معرفی شدند
- مصائب زن بودن/ درباره «تاسیان» و قضاوتهای زودهنگام
- معرفی منتخبان مرحله اول داوری جشن مستند/ اختتامیه ۱۲ اسفند برگزار میشود
- یادبودی برای شاهپور عظیمی در «حکیم نقد ایران»
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید