مرجان اشرفیزاده بدعهدی برخی افراد را دلیل توقف سریال «می جان» و تبدیل آن به نسخهای با کیفیت کمتر نسبت به آنچه قرار بود باشد، با عنوان «کلبهای در مه» دانست.
به گزارش سینماسینما، مرجان اشرفیزاده که این روزها فیلم «آبجی» را در گروه هنر و تجربه روی پرده دارد، درباره فعالیتهایش در این شش سال که منتظر اکران «آبجی» بوده گفت: بعد از فیلم «آبجی» یک مینی سریال به اسم «دیگری» ساختم که در قالب مجموعه اپیزودیک «روزهای بهتر» که از شبکه یک سیما پخش شد و چندین نوبت هم بازپخش داشت.
او ادامه داد: پس از آن درگیر دو سریال «می جان» و «الف دزفول» بودم. «می جان» را پس از مدتی پیش تولید با گروهی آغاز به فیلمبرداری کردیم و بعد از گذشت چند ماه از فیلمبرداری به دلیل شیوع ویروس کرونا کار تولید این سریال متوقف شد. قرار بود بعد از وقفهای کوتاه سریعا آغاز به کار کنیم، اما این وقفه حدود شش ماه به طول انجامید.
اشرفیزاده عنوان کرد: اختلاف نظرهایی در طول مسیر ساخت این سریال وجود داشت که به نظر من دوستان از استانداردهایی که برای تولید این کار نیاز بود و آنچه که از ابتدا برای تولید این پروژه عهد کرده بودیم، عدول کردند و احساس کردم قرار نیست پروژه «می جان» با کیفیت خوب و استانداردی که لازمه آن است، تولید شود و نتوانستم با عوامل توافق کنم.
او درباره سرنوشت سریال «می جان» بیان کرد: سریال «می جان» با نام «کلبهای در مه» در حال پخش از شبکه سه است و فقط بخش اندکی از آنچه در حضور من به عنوان کارگردان فیلمبردای شده، آن هم به دلیل حضور دو سه بازیگر از گروه بازیگران «می جان» پخش میشود و مابقی، کار گروه جدید با بازیگران و عوامل جدید است.
این نویسنده و کارگردان تصریح کرد: آنچه که در این قسمتها دیدم فهمیدم که فکر و ایده من اشتباه نبود، چون نتیجه کار به نسبت آنچه که قرار بود باشد، نازل و بیکیفیت شده است.
کارگردان فیلم «نامههای خیس» درباره سریال دیگری که در دست ساخت دارد گفت: درباره سریال «الف دزفول» هم باید بگویم فیلمنامه کامل را تحویل صدا و سیما دادیم اما درباره ساخت هنوز تصمیمی گرفته نشده است. «الف دزفول» این پروژه بسیار سنگینی است و برای من بسیار پروژه عزیز و مهمی است. این سریال روایتگر خاطرات کودکی و زادگاه من است و دینی است که میخواهم به مردمان نجیب شهرم ادا کنم. امیدوارم که «الف دزفول» در یک شرایط درست و منطقی ساخته شود و من هم بتوانم کار کوچکی در این زمینه انجام دهم.
او درباره کار کردن در حوزه شبکه نمایش خانگی و پلتفرمها بیان کرد: دوست دارم این فضا را تجربه کنم، چون هر حوزهای که بتواند نیازهای مخاطب خود را تامین کند و در آن اثر خوبی خلق شود، ارزش فیلمسازی دارد. در ضمن پلتفرمها، ظرفیت بیشتری برای جذب مخاطب دارند، همین امر نشان میدهد آثار از کیفیت بیشتری بهره بردهاند.
این کارگردان ادامه داد: کار در حوزه سریال سازی برای پلتفرمها، شاید سختیهای خاص خود را داشته باشد اما در شرایط موجود که اکران آثار سینمایی وضعیت چندان مشخصی ندارد، فعالیت در این عرصه مطمئنتر است.
او با بیان اینکه سریالهای شبکه نمایش خانگی را تماشا میکند، گفت: «میخواهم زنده بمانم» و «زخم کاری» آثاری هستند که آنها را تماشا میکنم، البته «زخم کاری» در ابتدای راه است ولی از همان آغاز مشخص بود با قصه خوبی روبرو هستیم و شاید نقدهای کوچکی هم در این رابطه داشته باشم، اما این دو سریال بهاندازهای جذابیت دارند که مخاطب را با خود همراه میکنند.
اشرفیزاده در پایان درباره چرایی اکران «آبجی» در شرایط کرونایی توضیح داد: این فیلم قرار بود سال پیش به نمایش درآید اما هر بار بنا به دلایلی این امر محقق نمیشد چراکه فیلمهای گیشه، اکران را در اختیار داشتند. به همین دلیل در این زمان فیلم را به نمایش درآوردیم تا پس از شش هفته نیز آن را به صورت آنلاین برای تماشاگران اکران کنیم.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی اعضای هیات انتخاب جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- مرجان اشرفیزاده در گفتوگو با سینماسینما/ قصه فیلم «آبجی» از یک نگرانی و ترس در من شروع شد
- لیندا کیانی بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره هندی شد
- مرجان اشرفی زاده «الف دزفول» را میسازد/ قصه یک شهر در جنگ
- شهرزاد از نگاه فیلمسازان/ مردم امروز به روایت های زیبا از عشق نیاز دارند
- «آبجی» با بازی گلاب آدینه آبان روی پرده میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه