مرجان اشرفیزاده بدعهدی برخی افراد را دلیل توقف سریال «می جان» و تبدیل آن به نسخهای با کیفیت کمتر نسبت به آنچه قرار بود باشد، با عنوان «کلبهای در مه» دانست.
به گزارش سینماسینما، مرجان اشرفیزاده که این روزها فیلم «آبجی» را در گروه هنر و تجربه روی پرده دارد، درباره فعالیتهایش در این شش سال که منتظر اکران «آبجی» بوده گفت: بعد از فیلم «آبجی» یک مینی سریال به اسم «دیگری» ساختم که در قالب مجموعه اپیزودیک «روزهای بهتر» که از شبکه یک سیما پخش شد و چندین نوبت هم بازپخش داشت.
او ادامه داد: پس از آن درگیر دو سریال «می جان» و «الف دزفول» بودم. «می جان» را پس از مدتی پیش تولید با گروهی آغاز به فیلمبرداری کردیم و بعد از گذشت چند ماه از فیلمبرداری به دلیل شیوع ویروس کرونا کار تولید این سریال متوقف شد. قرار بود بعد از وقفهای کوتاه سریعا آغاز به کار کنیم، اما این وقفه حدود شش ماه به طول انجامید.
اشرفیزاده عنوان کرد: اختلاف نظرهایی در طول مسیر ساخت این سریال وجود داشت که به نظر من دوستان از استانداردهایی که برای تولید این کار نیاز بود و آنچه که از ابتدا برای تولید این پروژه عهد کرده بودیم، عدول کردند و احساس کردم قرار نیست پروژه «می جان» با کیفیت خوب و استانداردی که لازمه آن است، تولید شود و نتوانستم با عوامل توافق کنم.
او درباره سرنوشت سریال «می جان» بیان کرد: سریال «می جان» با نام «کلبهای در مه» در حال پخش از شبکه سه است و فقط بخش اندکی از آنچه در حضور من به عنوان کارگردان فیلمبردای شده، آن هم به دلیل حضور دو سه بازیگر از گروه بازیگران «می جان» پخش میشود و مابقی، کار گروه جدید با بازیگران و عوامل جدید است.
این نویسنده و کارگردان تصریح کرد: آنچه که در این قسمتها دیدم فهمیدم که فکر و ایده من اشتباه نبود، چون نتیجه کار به نسبت آنچه که قرار بود باشد، نازل و بیکیفیت شده است.
کارگردان فیلم «نامههای خیس» درباره سریال دیگری که در دست ساخت دارد گفت: درباره سریال «الف دزفول» هم باید بگویم فیلمنامه کامل را تحویل صدا و سیما دادیم اما درباره ساخت هنوز تصمیمی گرفته نشده است. «الف دزفول» این پروژه بسیار سنگینی است و برای من بسیار پروژه عزیز و مهمی است. این سریال روایتگر خاطرات کودکی و زادگاه من است و دینی است که میخواهم به مردمان نجیب شهرم ادا کنم. امیدوارم که «الف دزفول» در یک شرایط درست و منطقی ساخته شود و من هم بتوانم کار کوچکی در این زمینه انجام دهم.
او درباره کار کردن در حوزه شبکه نمایش خانگی و پلتفرمها بیان کرد: دوست دارم این فضا را تجربه کنم، چون هر حوزهای که بتواند نیازهای مخاطب خود را تامین کند و در آن اثر خوبی خلق شود، ارزش فیلمسازی دارد. در ضمن پلتفرمها، ظرفیت بیشتری برای جذب مخاطب دارند، همین امر نشان میدهد آثار از کیفیت بیشتری بهره بردهاند.
این کارگردان ادامه داد: کار در حوزه سریال سازی برای پلتفرمها، شاید سختیهای خاص خود را داشته باشد اما در شرایط موجود که اکران آثار سینمایی وضعیت چندان مشخصی ندارد، فعالیت در این عرصه مطمئنتر است.
او با بیان اینکه سریالهای شبکه نمایش خانگی را تماشا میکند، گفت: «میخواهم زنده بمانم» و «زخم کاری» آثاری هستند که آنها را تماشا میکنم، البته «زخم کاری» در ابتدای راه است ولی از همان آغاز مشخص بود با قصه خوبی روبرو هستیم و شاید نقدهای کوچکی هم در این رابطه داشته باشم، اما این دو سریال بهاندازهای جذابیت دارند که مخاطب را با خود همراه میکنند.
اشرفیزاده در پایان درباره چرایی اکران «آبجی» در شرایط کرونایی توضیح داد: این فیلم قرار بود سال پیش به نمایش درآید اما هر بار بنا به دلایلی این امر محقق نمیشد چراکه فیلمهای گیشه، اکران را در اختیار داشتند. به همین دلیل در این زمان فیلم را به نمایش درآوردیم تا پس از شش هفته نیز آن را به صورت آنلاین برای تماشاگران اکران کنیم.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی اعضای هیات انتخاب جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- مرجان اشرفیزاده در گفتوگو با سینماسینما/ قصه فیلم «آبجی» از یک نگرانی و ترس در من شروع شد
- لیندا کیانی بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره هندی شد
- مرجان اشرفی زاده «الف دزفول» را میسازد/ قصه یک شهر در جنگ
- شهرزاد از نگاه فیلمسازان/ مردم امروز به روایت های زیبا از عشق نیاز دارند
- «آبجی» با بازی گلاب آدینه آبان روی پرده میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





