مریم امیرجلالی، بازیگر پیشکسوت کشورمان که مدتی است در قاب سینما و تلویزیون دیده نمی شود، با تاکید بر اینکه هنوز در اوج است، دلیل غیبتش در سینما و تلویزیون را در مقطعی کرونا و پس از آن فیلمنامه های نامناسب می داند.
به گزارش سینماسینما، مریم امیرجلالی، هنرمند پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون در گفت و گویی با ایسنا، در توضیح مطلب بالا، اظهار کرد: دوست دارم کار کنم؛ به تلویزیون بیایم و یا برای سینما کار کنم، اما راستش با این فیلمنامه ها خیر. اگر فیلمنامه هایی باشد که آنها را دوست داشته باشم و بتوانم بیننده ها را خوشحال کنم، چرا نیایم با کمال میل می آیم.
ممنون از مردم عزیز کشورم که دعایم کردند
امیرجلالی که مدتی قبل عکسی از او در فضای مجازی روی تخت بیمارستان منتشر و از مردم درخواست شده بود که برایش دعا کنند، در این زمینه توضیح داد: من مدتی در کانادا بودم و متاسفانه حال خوبی نداشتم. عکسی هم که از من منتشر شد توسط یکی از دوستانم گذاشته شده بود. از مردم کشورم واقعا تشکر می کنم که نگرانم بودند و برایم دعا کردند. پای راستم مشکل داشت و رگ عصبی ام دیسک کمرم را دچار مشکل کرده بود و خیلی حالم بد بود. یک ماه و نیم در بیمارستان بستری بودم، الان خدا را شکر بهترم اما واقعا اذیت شدم. این روزها هم به دلیل دیسک کمرم مجبورم با این درد مدارا کنم اما خدا را شکر نسبت به آن موقع خیلی بهترم.
او در پاسخ به اینکه آیا پیشنهادهایی برای حضور در سریال های تلویزیون دارد؟ خاطرنشان کرد: پیشنهادها خیلی زیاد است، هم در سینما و هم سریال های تلویزیون؛ اما من دوست دارم در سریال هایی بازی کنم که مردم از آن پند بگیرند و لذت ببرند که مدتی است چنین فیلمنامه ای به من پیشنهاد نشده است.
هنوز در اوجم
او سپس در واکنش به این جمله که آیا شما خودتان را جزو هنرمندان فراموش شده تلویزیون می دانید؟ تصریح کرد: خیر، اصلاً فراموش نشده ام و دلخور هم نیستم. من همیشه گفته ام که کارمند بازنشسته ام و خودم را بازیگر نمی دانم و دوست ندارم اسم بازیگر روی من باشد. خدا را شکر تمام کارهایی که در این سال ها انجام داده ام مثل مجموعه هایی چون «ترش و شیرین»، «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و … مدام از شبکه های مختلف تلویزیون تکرار می شوند و خیلی ها در دایرکت برایم پیام می گذارند و می گویند هرگز روی دست سریال هایی که شما کار کرده اید، نیامده و نخواهد آمد.
بازیگر سریال های چاردیواری و چهار خونه اظهار کرد: من هنوز هم با پیامهای مردم عشق می کنم و لذت می برم. میدانم که فراموش نشده ام. فراموش شدن آن است که آدم کاری انجام بدهد و آنقدر بد و بی کیفیت باشد که از جانب مردم انتقاد بشنود. من هنوزم در اوجم و خدا را شکر می کنم. مردم همیشه به من لطف دارند اما اگر کارهایی ساخته شود در حد کاراکترهای زن هاشم آقا یا آقا ماشالله، چرا قبول نکنم، حتماً قبول می کنم.
چه اشکالی دارد سریال هایی مثل «خانه به دوش» و «متهم گریخت» بسازیم؟
او تاکید کرد: اگر کار خوب و قصه ای آبرومند باشد که فرهنگسازی کند، به روی چشم. چرا کار نکنم، با کمال میل کار می کنم. من حتی اگر روی ویلچر هم باشم زبانم کار میکند و حاضرم کار کنم تا مردم را خوشحال کنم.
امیرجلالی در پایان صحبت هایش یادآور شد: چه اشکالی دارد فیلمنامه هایی مثل ترش و شیرین، خانه به دوش و متهم گریخت ساخته شود که نشان بدهند زنی با تمام سختی ها روی پای خودش ایستاده، کار می کند و بچه هایش را اداره میکند. یا سریال خانه به دوش که زن خانواده با تمام بدبختی هایش همچنان عاشق همسر و فرزندانش است. گاهی باید با هیچ، عشق را به وجود بیاوریم و نشان دهیم. اگر چنین فیلمنامه هایی تکرار شوند من، مریم امیرجلالی با کمال میل کار می کنم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- حلیمه سعیدی بازیگر سریالهای رضا عطاران درگذشت
- چماق عطاران
- مریم امیرجلالی از سیروس گرجستانی میگوید/ حسرت دیداری که میسر نشد
- اظهارنظر جالب مریم امیرجلالی درباره ارتباطش با عطاران/ او را دیدید سلام من را هم برسانید
- پخش سریال خاطرهانگیز رضا عطاران از تلویزیون
- فاش شدن رازِ اصغر فرهادی پس از سالها/ آنچه مریم امیرجلالی در «من و شما» گفت
- درخواست مریم امیرجلالی از برگزار کنندگان مراسم تشییعاش چه بود + عکس
- مریم امیر جلالی: وضعیت تلویزیون در سال ۹۵ اسف بار بود
- واکنش مریم امیر جلالی به شایعه نسبت خانوادگی با علی دایی
- واکنش تند مریم امیرجلالی به انتشار خبر دستگیریاش در پارتی در یک شبکه ماهواره ای
- داریوش کاردان و علیرضا خمسه دست در دست هاشمی/ کدام هنرمندان با رئیس مجمع تشخیص دیدار داشتند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





