مستند ورزشی «صعود ناامن» که جایزه بهترین مستند اسکار را دریافت کرده است در جدیدترین قسمت از «به اضافه مستند» به نمایش درمیآید.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سی و دومین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «صعود ناامن» (Free solo) به کارگردانی «الیزابت چای واشارهی» و «جیمی چین» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.
مستند «صعود ناامن» روایتی دیدنی و هیجانانگیز از یک قهرمان ورزشی و آرزوی چندین ساله او برای بالا رفتن از معروفترین صخره دنیا است. آن هم بدون طناب و محافظ! این فیلم مستند که محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا است در نود و یکمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلم مستند شد.
الکس هالند صخره نورد مشهور آمریکایی است. در این فیلم میبینیم که این ورزشکار چگونه تلاش میکند تا به آرزویی که در تمام زندگیاش آن را در سر میپروراند، برسد. آرزوی تمام زندگی او این است که از سنگهای معروفترین صخره دنیا که دیواره مرتفع ال کاپیتان و با ارتفاع ۳۰۰۰ فوت (۹۰۰ متر) در پارک ملی یوسیمیتی است بالا برود، بدون آنکه هیچ طنابی او را محافظت کند.
تمرینات طاقتفرسای هالند در کنار اقدام شجاعانه او برای بالارفتن از صخرهها بدون محافظ، لحظات دلهرهآور و هیجانانگیزی را برای بیننده به وجود میآورد.
در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور آرتمیس فرشاد یگانه سنگ نورد برجسته ایرانی مهمان برنامه است و درباره آخرین وضعیت این رشته ورزشی، چالشها و مشکلات آن صحبت میکند. این قسمت از برنامه، روز سهشنبه ۱ تیر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲ تیر ساعت ۸:۳۰ و جمعه ۴ تیر ساعت ۱۵ است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند میپردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیهکنندگی یاسر فریادرس با آیتمهای مختلف سهشنبههای هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند میرود.
عکس از مطهره کشاورز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





