مسعود فراستی در برنامه هفت سینمایی؛ اینبار دست به نقد رئیسجمهور شد و ورود او به یک کارخانه درحالیکه سوار بر یک اتومبیل ژاپنی بود؛ را زیر سوال برد.
به گزارش سینماسینما، برنامه سینمایی هفت شب گذشته (۱۷ اردیبهشت) به تحمل نقد و نقدپذیری اختصاص داشت و مهمانان این برنامه به نقد وضعیت سینما و رفتار رئیس جمهور پرداختند. علی معلم (تهیهکننده و منتقد سینما) در این نشست گفت: متاسفانه نقدناپذیری ما ریشه در تاریخ دارد. از زمان قاجاریه؛ اخلاق تعریف و تمجید و بادمجان دورقابچینی در فرهنگ ما زیاد شده است.
وی با اشاره به اینکه سالمسازی تنها از طریق نقد انجام میشود، گفت: هیچ شغلی نباید تقدس داشته باشند. چه پزشکان باشد یا سینماگران یا پلیس. مدیریت و هر فعالیتی که از بودجه عمومی استفاده میکند باید خود را موظف بداند در مقابل افکار عمومی پاسخ دهد.
معلم افزود: درون و برون ما به شدت تناقض دارد. به ظاهر میخندیم گویی از نقد استقبال میکنیم، اما از درون میپاشیم و به دنبال انتقام هستیم.
در بخش دیگری از این برنامه رسول صدرعاملی به انتقاد از وضعیت ورود بازیگران جدید به سینما و انتشار فراخوان برای جذب بازیگران پرداخت و گفت: نمیدانم این فراخوانها چیست که اخیرا مد شده؟! هیجانی در میان خانوادهها ایجاد میکنیم و بسیاری رزومه میفرستند و در آخر هم هیچ. اگر به دنبال فرد خیلی خاصی باشیم معنا دارد اما این فراخوانهایی که اغلب به سامانه درآمدزادی خاصی هم متصل است و تنها سن و جنسیت را میپرسند، بیمعنی است. به نظرم افراد مستعد سینما به این پیامها نباید توجه کنند و به کلاسها و دورههای بازیگری بروند.
مسعود فراستی نیز در ابتدای میز نقد خود در برنامه هفت گفت: چند روز پیش؛ فیلمی یک دقیقهای از رئیسجمهور؛ حسن روحانی دیدم که با ماشین آخرین مدل ژاپنی سیاه؛ وارد سالن یک کارخانه و جمع کارگران میشود و از درون ماشین برای کارگران دست تکان میدهد. این فیلم مرا متعجب کرد.
وی ادامه داد: من در زمان انتخابات به حسن روحانی رای دادم ولی اگر رئیس جمهور عزیزمان بپذیرد این نقد را که این رفتار یعنی رفتن پیش کارگران آنهم با ماشین سیاه ژاپنی واقعا اشتباه بود و از دستشان در رفته، خیلی خوب است اما اگر بیاعتنایی کند و نپذیرد؛ نشان میدهد نقدپذیر نیستند. امیدوارم این نقد کوچک من به جایی برسد تا بتوان گفت میشود رئیسجمهور را هم نقد کرد.
در ادامه این برنامه؛ دو فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی ابراهمی حاتمیکیا و مرگ ماهی نقد و بررسی شدند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- میتو به جشنواره فیلم فجر هم رسید/ رونمایی از تیزر «استاد» همزمان با نخستین نمایش فیلم
- رونمایی از پوستر «استاد» در آستانه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- تدوین «استاد» به پایان رسید
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- «فرزند صبح» افخمی سرانجام اکران میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند