به گزارش سینماسینما، حمید قاسم زادگان منتقد سینما و تلویزیون درباره برنامه های ترکیبی چون «دورهمی» عنوان کرد: «دورهمی» یک برنامه اسپانسرمحور است و برنامه ای که اسپانسرمحور شد، مجبور است اهداف حامی مالی خود را دنبال کند.
او با اشاره به حامی مالی برنامه اظهار کرد: اسپانسر این برنامه از جوانانی که خواننده های گمنامی هستند، حمایت می کند و زمانی که آقای مدیری در برنامه برای این افراد فرصت ایجاد می کند ناخواسته برای مخاطب الگوسازی صورت می گیرد و مخاطب به دنبال این می رود تا این خوانندگان جوان را که به برنامه دعوت شده اند بشناسد در حالی که بعضی از ترانه های آنها متعلق به دورانی است که مجوز فعالیت نداشتند.
قاسم زادگان اظهار کرد: به طور مثال خواننده ای دعوت می شود و از سبیل خود می گوید که فقط به دلیل جذابیت آن را گذاشته است و یا خوانندگانی که سواد لازم ندارند. خوانندگانی که به این برنامه دعوت می شوند بیشتر جوانانی هستند که در یک مقطع مشهور می شوند و بعد موج علاقه به این جوانان فروکش می کند.
او درباره حضور این افراد عنوان کرد: من نمی گویم حضور این افرد تاثیر مخربی برجا می گذارد ولی حداقل تاثیری خنثی دارد. سوالات چالشی هم که برای شناخت این افراد پرسیده می شود، هدفدار نیست و انگار از دست آقای مدیری در رفته اند. معتقدم سوالات برنامه بیشتر فی البداهه پرسیده می شوند چرا که در بازتاب فیلم های برنامه در شبکه های مجازی هم می بینیم که بیشتر مایه های طنز مد نظر قرار گرفته است.
این منتقد سینما و تلویزیون یادآور شد: صداوسیما فقط آنتن و زمان خود را با چنین برنامه هایی پر می کند و انگار سال هاست به این نتیجه رسیده که نمی تواند با مدیوم های رسانه ای دیگر رقابت کند. من به خاطرم دارم در چند سال اخیر که تلویزیون آثار مدیری را پخش نمی کرد یکی از دلایل کاهش مخاطبان تلویزیون را همین نکته می دانستند اما هنوز هم می بینیم مردم شبکه های اجتماعی و برنامه های اینترنتی و ماهواره ای را دنبال می کنند.
قاسم زادگان با اشاره به استندآپ های مهران مدیری تصریح کرد: ویژگی «دورهمی» استندآپ های خود مهران مدیری است که به روز است و به مسایل اجتماعی و سیاسی می پردازند در حالیکه بیشتر استندآپ ها به خاطره گویی تبدیل شده است به طور مثال شبکه سه برنامه ای با نام «زمانی برای خندیدن» دارد که از علاقه مندان برای استندآپ کمدی تست می گیرد و مردم هم می آیند و خاطره های با مزه شان را تعریف می کنند. مهران مدیری و تیم نویسندگی «دورهمی» در استندآپ ها مسایل انتقادی را مطرح می کنند و فضای اجتماعی رصد می شود و این مهمترین ویژگی برنامه است. در چند برنامه هم دیدم که معلم ها را مورد تکریم قرار می داد و بحث های مربوط به زلزله زدگان را مطرح می کرد که اتفاق خوبی است.
او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مهمانانی که از میان جمعیت روی صحنه دعوت می شوند نیز گفت: به نظرم سوالاتی که از مهمانان حاضر در برنامه پرسیده می شود، می تواند چالشی تر و جدی تر باشد. گاهی این مهمانان روی صحنه دعوت شده و فقط به سخره گرفته می شوند.
این مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به بخش نمایشی برنامه عنوان کرد: به نظرم کار سروش جمشیدی در این برنامه خیلی ضعیف است و نکته ای ندارد. سخنان او فقط تکه پرانی است و نمایش هایش سطح بالایی ندارند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- مدیر شبکه نسیم مطرح کرد؛ آخرین وضعیت پخش «جنابخان»، «مهمانی» و چند برنامه دیگر
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- تلفیق شادی و شایستگی؛ نگاهی به برنامه «آی نسیم سحری عید شد»
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
- بازگشت یلدایی جنابخان به تلویزیون
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- فیلم مهران مدیری به تدوین رسید
- «همآهنگ» به مرحله استودیو رسید/ رونمایی از داوران و مجری برنامه سرود و موسیقی
- آغاز پخش «همآهنگ» از ۳۰ فروردین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز