
به گزارش سینماسینما، حمید قاسم زادگان منتقد سینما و تلویزیون درباره برنامه های ترکیبی چون «دورهمی» عنوان کرد: «دورهمی» یک برنامه اسپانسرمحور است و برنامه ای که اسپانسرمحور شد، مجبور است اهداف حامی مالی خود را دنبال کند.
او با اشاره به حامی مالی برنامه اظهار کرد: اسپانسر این برنامه از جوانانی که خواننده های گمنامی هستند، حمایت می کند و زمانی که آقای مدیری در برنامه برای این افراد فرصت ایجاد می کند ناخواسته برای مخاطب الگوسازی صورت می گیرد و مخاطب به دنبال این می رود تا این خوانندگان جوان را که به برنامه دعوت شده اند بشناسد در حالی که بعضی از ترانه های آنها متعلق به دورانی است که مجوز فعالیت نداشتند.
قاسم زادگان اظهار کرد: به طور مثال خواننده ای دعوت می شود و از سبیل خود می گوید که فقط به دلیل جذابیت آن را گذاشته است و یا خوانندگانی که سواد لازم ندارند. خوانندگانی که به این برنامه دعوت می شوند بیشتر جوانانی هستند که در یک مقطع مشهور می شوند و بعد موج علاقه به این جوانان فروکش می کند.
او درباره حضور این افراد عنوان کرد: من نمی گویم حضور این افرد تاثیر مخربی برجا می گذارد ولی حداقل تاثیری خنثی دارد. سوالات چالشی هم که برای شناخت این افراد پرسیده می شود، هدفدار نیست و انگار از دست آقای مدیری در رفته اند. معتقدم سوالات برنامه بیشتر فی البداهه پرسیده می شوند چرا که در بازتاب فیلم های برنامه در شبکه های مجازی هم می بینیم که بیشتر مایه های طنز مد نظر قرار گرفته است.
این منتقد سینما و تلویزیون یادآور شد: صداوسیما فقط آنتن و زمان خود را با چنین برنامه هایی پر می کند و انگار سال هاست به این نتیجه رسیده که نمی تواند با مدیوم های رسانه ای دیگر رقابت کند. من به خاطرم دارم در چند سال اخیر که تلویزیون آثار مدیری را پخش نمی کرد یکی از دلایل کاهش مخاطبان تلویزیون را همین نکته می دانستند اما هنوز هم می بینیم مردم شبکه های اجتماعی و برنامه های اینترنتی و ماهواره ای را دنبال می کنند.
قاسم زادگان با اشاره به استندآپ های مهران مدیری تصریح کرد: ویژگی «دورهمی» استندآپ های خود مهران مدیری است که به روز است و به مسایل اجتماعی و سیاسی می پردازند در حالیکه بیشتر استندآپ ها به خاطره گویی تبدیل شده است به طور مثال شبکه سه برنامه ای با نام «زمانی برای خندیدن» دارد که از علاقه مندان برای استندآپ کمدی تست می گیرد و مردم هم می آیند و خاطره های با مزه شان را تعریف می کنند. مهران مدیری و تیم نویسندگی «دورهمی» در استندآپ ها مسایل انتقادی را مطرح می کنند و فضای اجتماعی رصد می شود و این مهمترین ویژگی برنامه است. در چند برنامه هم دیدم که معلم ها را مورد تکریم قرار می داد و بحث های مربوط به زلزله زدگان را مطرح می کرد که اتفاق خوبی است.
او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مهمانانی که از میان جمعیت روی صحنه دعوت می شوند نیز گفت: به نظرم سوالاتی که از مهمانان حاضر در برنامه پرسیده می شود، می تواند چالشی تر و جدی تر باشد. گاهی این مهمانان روی صحنه دعوت شده و فقط به سخره گرفته می شوند.
این مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به بخش نمایشی برنامه عنوان کرد: به نظرم کار سروش جمشیدی در این برنامه خیلی ضعیف است و نکته ای ندارد. سخنان او فقط تکه پرانی است و نمایش هایش سطح بالایی ندارند.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- متوهمی به نام «اون»!
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- مدیر شبکه نسیم مطرح کرد؛ آخرین وضعیت پخش «جنابخان»، «مهمانی» و چند برنامه دیگر
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- به یاد آرش کوردسالی؛ فیلمساز نجیبی که جوانمرگ شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- با حضور پنهلوپه کروز؛ انتشار اولین تصویر از جانی دپ در «بادهنوش روز»
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- راهیابی «گوسفند» به جشنواره «بوسان»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- بیانیهی صنفی اعلام حداقل دستمزد نگارش فیلمنامه در سال ۱۴۰۴
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان فروش آنلاین سینمای ایران در نوروز ۱۴۰۴
- فرهاد آییش «ونگوگ» میشود
- راهیابی «پس از پدر» به جشنواره روسی
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- فوت برنده جایزه نوبل ادبیات؛ ماریو بارگاس یوسا درگذشت
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- مرگ بازیگر شرور سینما؛ نیکی کَت درگذشت
- دومین نمایشگاه «چند تکه آینه» با آثار تجسمی سینماگران این بار در شیراز
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش و نقدِ «چاقوکشی» در سینما اندیشه
- آغاز داوری پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
- تاریخ نمایش فیلم جعفر پناهی در فرانسه مشخص شد
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- فوت سازنده فیلم «اولین خون»؛ تد کاچِف درگذشت
- اولین عکس «استخوانسوز» رونمایی شد/ ادامه فیلمبرداری در تهران
- جشنواره ویزیون دو ریل در ایستگاه پایانی؛ جشنواره سوئیسی، ۲ جایزه به سینمای ایران داد
- پردازش سخن