به گزارش سینماسینما، حمید قاسم زادگان منتقد سینما و تلویزیون درباره برنامه های ترکیبی چون «دورهمی» عنوان کرد: «دورهمی» یک برنامه اسپانسرمحور است و برنامه ای که اسپانسرمحور شد، مجبور است اهداف حامی مالی خود را دنبال کند.
او با اشاره به حامی مالی برنامه اظهار کرد: اسپانسر این برنامه از جوانانی که خواننده های گمنامی هستند، حمایت می کند و زمانی که آقای مدیری در برنامه برای این افراد فرصت ایجاد می کند ناخواسته برای مخاطب الگوسازی صورت می گیرد و مخاطب به دنبال این می رود تا این خوانندگان جوان را که به برنامه دعوت شده اند بشناسد در حالی که بعضی از ترانه های آنها متعلق به دورانی است که مجوز فعالیت نداشتند.
قاسم زادگان اظهار کرد: به طور مثال خواننده ای دعوت می شود و از سبیل خود می گوید که فقط به دلیل جذابیت آن را گذاشته است و یا خوانندگانی که سواد لازم ندارند. خوانندگانی که به این برنامه دعوت می شوند بیشتر جوانانی هستند که در یک مقطع مشهور می شوند و بعد موج علاقه به این جوانان فروکش می کند.
او درباره حضور این افراد عنوان کرد: من نمی گویم حضور این افرد تاثیر مخربی برجا می گذارد ولی حداقل تاثیری خنثی دارد. سوالات چالشی هم که برای شناخت این افراد پرسیده می شود، هدفدار نیست و انگار از دست آقای مدیری در رفته اند. معتقدم سوالات برنامه بیشتر فی البداهه پرسیده می شوند چرا که در بازتاب فیلم های برنامه در شبکه های مجازی هم می بینیم که بیشتر مایه های طنز مد نظر قرار گرفته است.
این منتقد سینما و تلویزیون یادآور شد: صداوسیما فقط آنتن و زمان خود را با چنین برنامه هایی پر می کند و انگار سال هاست به این نتیجه رسیده که نمی تواند با مدیوم های رسانه ای دیگر رقابت کند. من به خاطرم دارم در چند سال اخیر که تلویزیون آثار مدیری را پخش نمی کرد یکی از دلایل کاهش مخاطبان تلویزیون را همین نکته می دانستند اما هنوز هم می بینیم مردم شبکه های اجتماعی و برنامه های اینترنتی و ماهواره ای را دنبال می کنند.
قاسم زادگان با اشاره به استندآپ های مهران مدیری تصریح کرد: ویژگی «دورهمی» استندآپ های خود مهران مدیری است که به روز است و به مسایل اجتماعی و سیاسی می پردازند در حالیکه بیشتر استندآپ ها به خاطره گویی تبدیل شده است به طور مثال شبکه سه برنامه ای با نام «زمانی برای خندیدن» دارد که از علاقه مندان برای استندآپ کمدی تست می گیرد و مردم هم می آیند و خاطره های با مزه شان را تعریف می کنند. مهران مدیری و تیم نویسندگی «دورهمی» در استندآپ ها مسایل انتقادی را مطرح می کنند و فضای اجتماعی رصد می شود و این مهمترین ویژگی برنامه است. در چند برنامه هم دیدم که معلم ها را مورد تکریم قرار می داد و بحث های مربوط به زلزله زدگان را مطرح می کرد که اتفاق خوبی است.
او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مهمانانی که از میان جمعیت روی صحنه دعوت می شوند نیز گفت: به نظرم سوالاتی که از مهمانان حاضر در برنامه پرسیده می شود، می تواند چالشی تر و جدی تر باشد. گاهی این مهمانان روی صحنه دعوت شده و فقط به سخره گرفته می شوند.
این مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به بخش نمایشی برنامه عنوان کرد: به نظرم کار سروش جمشیدی در این برنامه خیلی ضعیف است و نکته ای ندارد. سخنان او فقط تکه پرانی است و نمایش هایش سطح بالایی ندارند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- مدیر شبکه نسیم مطرح کرد؛ آخرین وضعیت پخش «جنابخان»، «مهمانی» و چند برنامه دیگر
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- تلفیق شادی و شایستگی؛ نگاهی به برنامه «آی نسیم سحری عید شد»
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
- بازگشت یلدایی جنابخان به تلویزیون
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- فیلم مهران مدیری به تدوین رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند