برنامهی «هفت» شامگاه ۱۹ آذر ماه به پیش بینی بهروز افخمی از فروش امسال سینماها و انتقادات نرگس آبیار کارگردان «نفس» به وضعیت اکران اختصاص داشت.
به گزارش سینماسینما، «هفت» میزگردی با حضور نرگس آبیار، کارگردان و ساره نورموسوی، بازیگر خردسال فیلم سینمایی «نفس» به معرفی این فیلم پرداخت.
نرگس آبیار با گلایه از کیفیت اکران فیلمها در سینماهای کشور، مطرح کرد: کاش مشکلات ما فقط سالنهای سینما بود. الان یک ناعدالتی عجیب و غریب در سینماها موج میزند که به نظرم مشکل بزرگتریست و همه جا این مشکل را میبینم.
تابلوهایی که برای فیلمها نیستند
این کارگردان با گلایه از عدم حمایت شهرداری در اختصاص تابلوهای شهری به فیلمها گفت: منِ نوعی، یک بنر یا تابلو از شهرداری نتوانستم بگیرم و شهرداری تنها به یکی دو فیلم خاص این امکان را میدهد! تصاویری از مجسمهها و تندیسهای قدیمی روی استندهای شهری میزنند اما حاضر نیستند تصاویری از فیلمهایی همچون «نفس» بزنند!
حوزه هنری فیلم روحوضی را به «نفس» ترجیح داد
آبیار در ادامه با گلایه از حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: حوزه هنری که ادعای کار فرهنگی دارد و از نمایش فیلم «لانتوری» بخاطر نامناسب بودن فیلم سر باز میزند، الان فیلم روحوضی نمایش میدهد و از سالن دادن به ما خودداری میکند. ما از ابتدا با ۲۳ سالن شروع کردیم و الان ۱۶ سالن داریم. در حالی که «نفس» همواره با سالن پر و ظرفیت خوب اکران شده اما وضعیت سانسدهی و سالن دهی ما بسیار بد است و سانسهای شبانه ما را میگیرند و ساعت ۱۱ صبح میدهند!
حوزه هنری با شرکت «نورتابان» قرارداد پخش نیز داشت اما به راحتی آب خوردن تمام سالنهایش را با شروع اکران «سلام بمبئی» به این فیلم اختصاص داد.
تیزرهای «نفس» برابر با فیلمهای «هنر و تجربه»
کارگردان فیلم سینمایی «نفس» با گلایه از صداوسیما نیز بیان داشت: تلویزیون که از تهیه کنندهها و پخشکننده انواع و اقسام تعهدها را برای عدم پخش تیزرهای آنها از شبکههای ماهوارهای میگیرد، تعداد تیزری که به ما دادند با یک فیلم اکران شده در گروه «هنر و تجربه» یکیست. یعنی تنها ۱۷۵ نوبت. این شرایط عادلانه نیست، اساسا سینمایی نیست که من برای پرکردن آن تبلیغی کنم.
با سینما برخورد جناحی میشود
وی درخصوص علت گرفتن سالنهای فیلم «نفس» درحالی که سالنهای فیلم همواره پُر است، گفت: من نمیدانم و به فیلمهای دیگر هم نمیخواهم بیاحترامی کنم، اما انتظار داریم وقتی حوزه هنری به ما قول داد و قرارداد دارد، حمایت کند و پای قول شان بیاستند. اما متاسفانه با سینما بحث جناحی میشود. در حالی که من از ابتدا گفتم من اساسا آدم جناحی نیستم! من میگویم باید میان همگی صلح باشد. من میان هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب که میروم، میبینم آدمهای خوبی هستند اما بعد میبینیم برخوردها طور دیگری است. وقتی فیلم من روی پرده سینما نیست درباره چه چیزی از فیلم حرف بزنم و تبلیغ کنم؟ این بیعدالتی در اکران چرا باید رخ دهد؟
به بالاترین مقام عالی رتبه کشور پناه میبرم!
آبیار ادامه داد: من بعد از خدا به بالاترین مقام عالی رتبه این مملکت پناه میآورم تا ما را از این بیعدالتی نجات دهند! دلم بسیار پر است و آمدهام در «هفت» تا گلایه کنم. من مردانگی یا زنانگی کردم و فیلم «شیار ۱۴۳» را ساختم، حالا شما از من بخاطر آن فیلم در «نفس» حمایت کنید. از نهادهایی که از ما کمک نکردند و نهادهایی که از ما کمک کردند مثل سازمان اوج که از ما دلجویی کردند و باعث دلگرمی ما شدند، تشکر میکنم.
وی نهایتا درخصوص بازی ساره نورموسوی در فیلم نیز گفت: به اذعان بسیاری از کارشناسان و مخاطبان، ساره نورموسوی در فیلم شگفت انگیز بود و علت بخشی از این ماجرا این بود که بازی نمیکرد، بلکه صحنه را باور میکرد و حس میکرد این اتفاق دارد برایش میافتد. این خصوصیت خوب ایشان بود که در خلق صحنهها به ما بسیار کمک میکرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی