
پیمان معادی همبازی مورگان فریمن در «شوالیهها» و متولد نیویورک، تنها بازیگر دو تابعیتی است که در سن شش سالگی برای پاسپورت ایران اقدام کرد و به کشور برگشت.
به گزارش سینماسینما، شامگاه پنجشنبه سوم فروردین پیمان معادی بازیگر سینما و تئاتر مهمان برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان بود.
رامبد جوان در ابتدا از پیمان معادی پرسید چه شد که در نیویورک به دنیا آمد و اضافه کرد معادی تنها دو تابعیتی سینمای ایران است که اول تابعیت آمریکایی داشته و بعد برای پاسپورت ایران اقدام کرده است. بازیگر «جدایی نادر از سیمین» در پاسخ گفت: «پدرم در دانشگاه کلمبیا درس میخواند، او هم کار میکرد و هم درس میخواند تا زمانی که دکترای حقوق گرفت. من و برادر بزرگم هم همان جا به دنیا آمدیم. وقتی درس پدرم تمام شد تصمیم گرفت به ایران برگردد و آن زمان من شش ساله بودم.»
بازیگر «درباره الی» که دخترش بارانِ ۱۱ ساله را هم به استودیو «خندوانه» آورده بود در برابر درخواست رامبد جوان که از او خواست با پیمان معادی در سن ۱۲ سالگی حرف بزند گفت: «دخترم باران هم ۱۱ ساله است و احتمالا همان چیزی را که الان به باران میگویم به پیمان معادی ۱۲ ساله هم میگفتم. این که اصولت را پیدا کن و روی آن بایست، فرقی نمیکند چه اصولی اما چیزی داشته باشد که برای رسیدن به آن تلاش کنی و در این مسیر هم اشتباه بکن و هم تجربه.» پیمان معادی به غیر از باران، پسر سه چهار سالهای به نام رایان هم دارد که در استودیو نبود.
این بازیگر ۴۶ ساله در ادامه گفت: «از ۴۰ سالگی به بعد حساستر شدهام و از جمله چیزهایی که اندوهگینم میکند مشکلات بچههاست؛ از فقر و مریضی تا مورد آزار قرار گرفتنشان. فکر میکنم یکی از کارهایی که باید در زندگیام انجام دهم کاری برای همین بچههاست.»
بازیگر نقش علی در «کمپ ایکس ری» خطاب به رامبد جوان ادامه داد: «با اسپانسر برنامه تو در این خصوص صحبت کردم و آنها کد #۹۵*۷۸۰* را در اختیارم قرار دادند. خواهش میکنم هر کسی که الان این صحبت مرا میشنود گوشیاش را دستش بگیرد و با شمارهگیری این کد هر مبلغی که دوست دارد واریز کند.»
او توضیح داد: «پولی که به این طریق جمعآوری شود میتواند در چند فاز ابتدا صرف اصلاح روند تغذیه کودکانی شود که از سو تغذیه رنج میبرند. سپس به کودکانی برسیم که به علت فقر از تحصیل محروماند. بعدتر پدر و مادرهایی را از زندان آزاد کنیم که کودکانشان بیرون زندان منتظرشانند.»
معادی در مورد نهادی که این پول را خرج خواهد کرد نیز گفت: «آن قدر موسسه شناخته شده و قابل اعتماد در این زمینهها هست که نگران این قسمت از ماجرا نباشیم.»
همبازی مورگان فریمن در «شوالیهها» در ادامه با یادی از پدر مرحومش گفت: «۲۶ یا ۲۷ سال است که بیزینسی برای خودم راه انداختهام که از آن پول درمیآورم و در کنارش کار سینما هم میکنم. به خاطر دارم روزی که کارم را شروع کردم پدرم گفت اگر قرار شد دروغی بگویی که بابت آن ۱۰ هزار تومان بگیری، آن دروغ را نگو و بیا ۱۰ هزار تومان را از خودم بگیر! حتی شده ماهانه بیا از من پول بگیر و بگو فرضا این ماه اگر این دروغها را میگفتم این قدر درمیآوردم!»
کارگردان «برف روی کاجها» با ذکر خاطرهای از مورگان فریمن گفت: «روز اولی که فریمن را دیدم، جلو رفتم و گفتم امروز روز به خصوصی برای من است که شما را میبینم اما او جواب داد آقای فریمن تا چند دقیقه دیگر میآید! فکر کردم شوخی میکند اما وقتی برگشتم و مورگان فریمن را پشت سرم دیدم فهمیدم او بدلش است! آن قدر از همه نظر شبیهاش شده بود که امکان تشخیصشان از هم وجود نداشت.»
بازیگر نمایش «در انتظار گودو» در پایان گفت: «در حال راهاندازی کارگاهی آموزشی به شکل رایگان هستیم که امیدوارم تا هشت، نُه ماه دیگر اجرایی شود. قرارمان این است که فراخوان این کارگاه را در سطح کشور منتشر کنیم و از بین متقاضیان گزینش کنیم. برای تدریس هم درجه یکهای هر رشته را خواهیم آورد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در هیاتی به ریاست کارگردان سازنده «انگل»؛ پیمان معادی، داور جشنواره مراکش شد
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- در آستانه آغاز اکران؛ پوستر «بیسروصدا» رونمایی شد/ روایتی بیپرده از یک داستان بیسروصدا
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





