حرف و حدیثها در خصوص خندوانه تمامی ندارد. قسمت آخر این برنامه تلویزیونی که مدت زمانی بیش از برنامههای معمول روی آنتن رفت، با بینندگانش خداحافظی کرد و وعده دیدار مجدد و در فصل دیگری را به مخاطبانش داد. درست بعد از پایان برنامه، خبرهایی از این دست که قسمت آخر برنامه دچار سانسور و ممیزی شده است و بیشتر از همه استندآپکمدیها با جرح و تعدیل روی آنتن رفته است خبرساز شد.
جواد فرحانی که حالا بعد از پخش آخرین قسمت، خسته چندینماه کار مداوم است، درباره حواشی اخیر «خندوانه» گفت: «قسمت آخر برنامه زمان طولانیتری نسبت به برنامههای معمول داشت و اساسا استفاده از کلمه سانسور بار معنایی بدی برای یک برنامه دارد. بههرحال همیشه عنوان شده است که رسانه ملی جای بیان هر مطلبی نیست و بخشهایی که احساس کردیم برای پخش مناسب نیست را خودمان کوتاه کردیم. همه ما بعد از سالها کار در تلویزیون چارچوبهای این مدیوم را میشناسیم و آن را پذیرفتهایم. دلیلی ندارد چیزهایی که از دید خود ما برای پخش مناسب نیست اصراری هم برای پخش آنها داشته باشیم. بنابراین اصلاحات را خودمان انجام میدهیم. جالب است که این گمانهزنیها مبنیبر پخشنشدن بخشهایی از برنامه در حالی مطرح میشود که هیچ پرسشی از سازندگان برنامهها مبنیبر درست یا غلطبودنش نمیشود. مدیران تلویزیون همیشه پشتیبان این برنامه بودند در غیراینصورت نمیتوانست در تمام این مدت آنتن داشته باشد.»
اما بخش دیگری از گفتوگو با فرحانی پیرامون حواشی مالی خندوانه بود. مدتهاست که از رامبد جوان و گروهش بهعنوان کسانی یاد میشود که از طریق برنامه پربینندهشان توانستند آورده مالی برای رسانه ملی داشته باشند و خودشان هم از این سود مالی بینصیب نماندند. این حواشی وقتی پررنگتر شد که رئیس سازمان ملی استاندارد میهمان برنامه شد و صحبت با این مدیر بیشتر با حضور خانوادهاش در استودیو همراه شد و از سازمان ملی استاندارد و مسئولیتهای آن حرف زیادی به میان نیامد. فرحانی میگوید که سازمان ملی استاندارد قراردادی با تلویزیون دارد و طرف حساب مالی این سازمان، تلویزیون است: «خندوانه نمیتواند با شخص یا ارگانی بهتنهایی قرارداد ببندد و اینکه پولهایی که بابت قرارداد میان سازمان و ارگانهایی که اسپانسر میشوند، چطور به تلویزیون تزریق میشود سؤالی نیست که ما به آن جواب بدهیم. در مورد این پرسشها مشخصا باید مدیران پاسخگو باشند. تلویزیون از ما درخواست دعوت از میهمان خاصی را دارد و ما هم انجام میدهیم و تعاملی دراینمیان وجود دارد که باعث میشود برنامه پیش برود. بار مالی این اتفاق بههیچوجه به خندوانه مربوط نیست و ما پاسخگو نیستیم. بخش امور مالی سازمان یا مدیران تلویزیون باید پاسخ این پرسشها را بدهند.»
فرحانی در پاسخ به این پرسش که بابت حضور اسپانسر در برنامه چقدر سود مالی به برنامه و عوامل آن تزریق میشود؟ گفت: «حتی اگر تهیهکننده بهطور مشخص اسپانسر بیاورد، صفر تومان هم سود نمیبرد. گروه خندوانه نزدیک ۸ ماه مداوم با تمام گرفتاریها کار کرد و هیچکس نپرسید که از کجا پول آوردیم و هزینه کردیم؟ در مورد هزینهها کسی سؤال ندارد و تنها پرسشها در مورد اسپانسرهاست.»
جواد فرحانی و رامبد جوان این روزها فارغ از تمامی حواشی پیرامون خندوانه برای همکاری مجدد آماده میشوند؛ فیلم سینمایی «نگار» که رامبد جوان آن را کارگردانی میکند و نگار جواهریان و پیمان معادی تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است و صحبت خاصی درباره زمان شروع فصل بعدی خندوانه مطرح نیست.
منبع: شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- معجونی، ژوله و جوان داوران خندانندهشو ۳ شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری