به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینما و تلویزیون دربارهی وضعیت تلویزیون بیان کرد: برای تولید آثار باکیفیت باید تعامل دوطرفه وجود داشته باشد؛ به این معنی که ما باید بتوانیم دربارهی معضلات، مسائل و هر مطلبی که فکر میکنیم برای بینندگان تلویزیون مهم است، فکر کنیم و حرف بزنیم. همچنین مدیران هم باید شرایطی را مهیا کنند که بتوان بهتر و قویتر در عرصه سریالسازی کار کرد.
میری ادامه داد: در حال حاضر مردم مدیوم تلویزیون ایران را با تلویزیونهای همجوار خود و تلویزیونهای جهانی مقایسه میکنند؛ به دلیل اینکه فضای مجازی و ماهوارهها را میبینند.
کارگردان سریال «هیات مدیره» به عملکرد سازندگان سریال و مدیران برای بهبود سریالسازی اشاره کرد و گفت: مدیران فرهنگی، سازندگان سریالها و مدیران سازمانی باید تلاش کنند که شرایطی فراهم شود تا آثار نمایشی بومیتر، باکیفیتتر و بهروزتری بسازیم تا بینندگان ما بتوانند میان سریالهای مختلف، یک سریال را به راحتی برای تماشا انتخاب کنند. همچنین مخاطبان بتوانند مجموعهای را که نپسندهاند و یا کیفیت آن بهروز نیست را نبینند. در هر صورت باید کار متقابلی برای بهبود شرایط انجام دهیم تا سلیقه مردم را بالا ببریم و آثار بهتری را ارائه کنیم.
کارگردان سریال «گاو صندوق» با اشاره به ساخت یک اثر نمایشی در تلویزیون و سینما اظهار کرد: هر دو مدیوم سینما و تلویزیون، تصویری، گفتوگومحور و دیداری هستند و کار در هر دو مدیوم سخت است. در تلویزیون مخاطب بیشتر و میلیونی وجود دارد اما در سینما، مخاطب میتواند فیلم شما را برای دیدن انتخاب کند.
او در بخش دیگر گفتوگو به سریال «هیات مدیره» که در حال ساخت آن است، اشاره کرد و گفت: به نظرم ویژگی سریال «هیات مدیره» زبان و لحن جدید و در عین حال نوستالژیک است. ما این نوع سریالها را در دهههای هفتاد از تلویزیون میدیدیم مانند سریال «همسران» و «خانه سبز» که لحن شیرینی داشتند. تفاوت سریال «هیات مدیره» با دیگر سریالهایی که در این فضا ساخته میشود این است که ساکنان این آپارتمان با هم تصمیم میگیرند معضلات خود را حل کنند؛ این در حالی است که در سریالهای دیگر کمتر به این موضوعات پرداخته شده و این موضوعاتی است که برای من جذاب بود تا سریالی در این زمینه بسازم.
مازیار میری در پایان گفت: ۲۶ قسمت از سریال نوشته شده و تنها چند قسمت آن باقی مانده است و به تدریج بازیگرانی به کار اضافه میشوند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گنجینه امین تارخ و مازیار میری رونمایی میشود
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- مازیار میری: برای ساخت فیلم مبتذل رقابت وجود دارد!/ فروش این فیلمها بیلان مدیرها میشود
- انتقاد شدید مازیار میری از فیلمهای مبتذل/ آدم خجالت میکشد که حتی فیلمنامه آن را بخواند
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- «خسوف» آئینهی جامعه است؟
- علی نصیریان مقابل دوربین «اقتباس در سینما» رفت
- همایون اسعدیان: جادوی سینما روی پرده از بین نمیرود/ به مرور نقاط ضعف و قوت شبکه نمایش خانگی مشخص میشود
- دو عضو سابق و فعلی شورای صدور پروانه ساخت: شورای پروانه ساخت باید برچیده شود
- کنایه تند مازیار میری به مجری هفت به خاطر واکنشش در زمان اکران خانه پدری
- مازیار میری : آتابای خیلی فیلم خوبی بود اما از دست رفت
- داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- دلنوشته مازیار میری برای حامد اسماعیلیون
- نامه تشکر مازیار میری از حسین انتظامی به خاطر ایستادگی برای اکران خانه پدری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد