مریم امیرجلالی، بازیگر پیشکسوت کشورمان که مدتی است در قاب سینما و تلویزیون دیده نمی شود، با تاکید بر اینکه هنوز در اوج است، دلیل غیبتش در سینما و تلویزیون را در مقطعی کرونا و پس از آن فیلمنامه های نامناسب می داند.
به گزارش سینماسینما، مریم امیرجلالی، هنرمند پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون در گفت و گویی با ایسنا، در توضیح مطلب بالا، اظهار کرد: دوست دارم کار کنم؛ به تلویزیون بیایم و یا برای سینما کار کنم، اما راستش با این فیلمنامه ها خیر. اگر فیلمنامه هایی باشد که آنها را دوست داشته باشم و بتوانم بیننده ها را خوشحال کنم، چرا نیایم با کمال میل می آیم.
ممنون از مردم عزیز کشورم که دعایم کردند
امیرجلالی که مدتی قبل عکسی از او در فضای مجازی روی تخت بیمارستان منتشر و از مردم درخواست شده بود که برایش دعا کنند، در این زمینه توضیح داد: من مدتی در کانادا بودم و متاسفانه حال خوبی نداشتم. عکسی هم که از من منتشر شد توسط یکی از دوستانم گذاشته شده بود. از مردم کشورم واقعا تشکر می کنم که نگرانم بودند و برایم دعا کردند. پای راستم مشکل داشت و رگ عصبی ام دیسک کمرم را دچار مشکل کرده بود و خیلی حالم بد بود. یک ماه و نیم در بیمارستان بستری بودم، الان خدا را شکر بهترم اما واقعا اذیت شدم. این روزها هم به دلیل دیسک کمرم مجبورم با این درد مدارا کنم اما خدا را شکر نسبت به آن موقع خیلی بهترم.
او در پاسخ به اینکه آیا پیشنهادهایی برای حضور در سریال های تلویزیون دارد؟ خاطرنشان کرد: پیشنهادها خیلی زیاد است، هم در سینما و هم سریال های تلویزیون؛ اما من دوست دارم در سریال هایی بازی کنم که مردم از آن پند بگیرند و لذت ببرند که مدتی است چنین فیلمنامه ای به من پیشنهاد نشده است.
هنوز در اوجم
او سپس در واکنش به این جمله که آیا شما خودتان را جزو هنرمندان فراموش شده تلویزیون می دانید؟ تصریح کرد: خیر، اصلاً فراموش نشده ام و دلخور هم نیستم. من همیشه گفته ام که کارمند بازنشسته ام و خودم را بازیگر نمی دانم و دوست ندارم اسم بازیگر روی من باشد. خدا را شکر تمام کارهایی که در این سال ها انجام داده ام مثل مجموعه هایی چون «ترش و شیرین»، «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و … مدام از شبکه های مختلف تلویزیون تکرار می شوند و خیلی ها در دایرکت برایم پیام می گذارند و می گویند هرگز روی دست سریال هایی که شما کار کرده اید، نیامده و نخواهد آمد.
بازیگر سریال های چاردیواری و چهار خونه اظهار کرد: من هنوز هم با پیامهای مردم عشق می کنم و لذت می برم. میدانم که فراموش نشده ام. فراموش شدن آن است که آدم کاری انجام بدهد و آنقدر بد و بی کیفیت باشد که از جانب مردم انتقاد بشنود. من هنوزم در اوجم و خدا را شکر می کنم. مردم همیشه به من لطف دارند اما اگر کارهایی ساخته شود در حد کاراکترهای زن هاشم آقا یا آقا ماشالله، چرا قبول نکنم، حتماً قبول می کنم.
چه اشکالی دارد سریال هایی مثل «خانه به دوش» و «متهم گریخت» بسازیم؟
او تاکید کرد: اگر کار خوب و قصه ای آبرومند باشد که فرهنگسازی کند، به روی چشم. چرا کار نکنم، با کمال میل کار می کنم. من حتی اگر روی ویلچر هم باشم زبانم کار میکند و حاضرم کار کنم تا مردم را خوشحال کنم.
امیرجلالی در پایان صحبت هایش یادآور شد: چه اشکالی دارد فیلمنامه هایی مثل ترش و شیرین، خانه به دوش و متهم گریخت ساخته شود که نشان بدهند زنی با تمام سختی ها روی پای خودش ایستاده، کار می کند و بچه هایش را اداره میکند. یا سریال خانه به دوش که زن خانواده با تمام بدبختی هایش همچنان عاشق همسر و فرزندانش است. گاهی باید با هیچ، عشق را به وجود بیاوریم و نشان دهیم. اگر چنین فیلمنامه هایی تکرار شوند من، مریم امیرجلالی با کمال میل کار می کنم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- حلیمه سعیدی بازیگر سریالهای رضا عطاران درگذشت
- چماق عطاران
- مریم امیرجلالی از سیروس گرجستانی میگوید/ حسرت دیداری که میسر نشد
- اظهارنظر جالب مریم امیرجلالی درباره ارتباطش با عطاران/ او را دیدید سلام من را هم برسانید
- پخش سریال خاطرهانگیز رضا عطاران از تلویزیون
- فاش شدن رازِ اصغر فرهادی پس از سالها/ آنچه مریم امیرجلالی در «من و شما» گفت
- درخواست مریم امیرجلالی از برگزار کنندگان مراسم تشییعاش چه بود + عکس
- مریم امیر جلالی: وضعیت تلویزیون در سال ۹۵ اسف بار بود
- واکنش مریم امیر جلالی به شایعه نسبت خانوادگی با علی دایی
- واکنش تند مریم امیرجلالی به انتشار خبر دستگیریاش در پارتی در یک شبکه ماهواره ای
- داریوش کاردان و علیرضا خمسه دست در دست هاشمی/ کدام هنرمندان با رئیس مجمع تشخیص دیدار داشتند
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
آخرین ها
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما