در پی انتشار متنی توسط چنگیز وثوقی مبنی بر اخراج از سریال «معمای شاه» و نپرداختن دستمزدش، علی لدنی، تهیه کننده این سریال جوابیهای را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، چنگیز وثوقی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در اینستاگرام خود از زمان بیحاصلی که به زعم خود صرف «معمای شاه» کرده سخن گفته و نوشته بود: «پنج، شش ماه برای سریال معمای شاه و نقش تیمور بختیار اولین رییس ساواک زحمت کشیدم. هنگامی که جلوی دوربین رفتم، بعد از دو سکانس بیرونم انداختند و پولم را هم ندادند تا در نبود من بازی دیگران جلوه کند که نکرد و سریال نگرفت.»
در پی این سخنان، علی لدنی تهیه کننده «معمای شاه» با انتشار توضیحی در این خصوص، از وثوقی درخواست کرد به جای مظلوم نمایی و انتشار نکات خلاف واقع، علت واقعی کنار گذاشته شدن از پروژه را توضیح دهد.
در متن این توضیح آمده است:
«جناب چنگیز خان وثوقی، بازیگر تلویزیون و سینمای ایران سلام! اخیرا نکاتی درباره سریال معمای شاه و حضورتان در این پروژه مطرح کردید که مطالعه آن برای دستاندرکاران این سریال بسیار تعجبآور بود. سازندگان این سریال به حرمت همکاریهای پیشین با شما در هشت پروژه قبلی، پس از آنکه در سر ضبط سریال «معمای شاه» با سهل انگاری، بیدقتی و کم حواسی مطلق شما مواجه شدند تلاش کردند تا با یاری رساندن به جنابعالی در حفظ دیالوگهایتان مسیری را فراهم آورند که همکاری تداوم یابد، چرا که قطع همکاری در هر مرحلهای از فیلمبرداری که بازیگر مقابل دوربین رفته و اصطلاحا راکوردی شده، چندین برابر کل دستمزد شما برای خود پروژه «معمای شاه» زیان آور بود اما چه کنیم که پس از ضبط پنج سکانس پُر مشقت و سخت، جنابعالی همچنان کار را شوخی پنداشتید و با بیمبالاتی، شرایطی را فراهم آوردید که در درجه اول برای حفظ شان حرفهای شما و در درجه بعدی برای ادامه صحیح کار، مجبور به خداحافظی با شما شدیم. البته این جدایی دلایل دیگری هم داشت که بیان آن به مصلحت حیثیت و آبروی شما نیست و طرح آن میتواند برای جنابعالی مسائلی ایجاد نماید که قطعا خود به آن واقف هستید و گزارشهای رسمی آن نیز در مراجع صاحب صلاحیت موجود است.»
در ادامه این اطلاعیه آمده است: «شما به عنوان بازیگری پُرسابقه به همان اندازه که به ارزش فریاد کردن و خشم آلود نشان دادن خود بر صحنه نمایش واقف هستید، به اهمیت گوهری به نام سکوت نیز واقف هستید. ای کاش در این فقره از بازی مقابل افکار عمومی، به جای هیاهو سکوت میکردید و بیش از این معجون هفت رنگی که پیش و پس از خروج از این پروژه به پا کردید را هم نمیزدید چرا که اگر قرار برهم زدن این ظرف باشد، قطعا بالا آمدن محتویاتی که در انتهای ظرف ته نشین شده، بیش از همه گریبان خود شما را خواهد گرفت. ای کاش به حرمت همکاریهای پیشین حداقل حرمت نان و نمک نگه میداشتید و مانند سازندگان سریال که به احترام سابقه همکاری با شما سکوت کردند، شما نیز حفظ شان و آبروی خود را با هیجانی زودگذر که چند ساعتی شما را تیتر رسانهها کند تاخت نمیزدید. چنین سکوتی قطعاً به حال و آینده شما نفع بیشتری داشت تا این جنجال و هیاهو.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این آهنگ جامجهانی بود یا تیتراژ معمای شاه۲/روایت روزنامه شهروند از استقبال منفی از آهنگ سالار عقیلی
- هژیرآزاد: ۱۳ میلیون از «معمای شاه» طلب دارم/ کسی در سازمان پاسخگو نیست
- محمدرضا ورزی: «ایراندخت» فضایی عاشقانه دارد/ وفاداری به تاریخ در «ستارخان»
- نام شهرک سینمایی «غزالی» تغییر میکند/ تصاویر
- شوخی با علاقه فاطمه معتمدآریا به بازی در نقش قمرالملوک وزیری
- عکس: حسن روحانی در سریال «معمای شاه»
- اعتراف ورزی: «معمای شاه» را بینقص نمیدانم
- بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون درگذشت
- فرح بخش: «معمای شاه» تنها سریالی است که به خانوادهام توصیه کردم حتما ببینند
- رئیس حوزه هنری: بخشی از هجمه ها به رسانه ملی را فرح پهلوی مدیریت می کند
- یک روز در خانه با صداوسیما !/ طنز
- دعوت از فریال برای حضور در سریال معمای شاه!
- ازتعلیقهای هیچکاکی توپولوف تاخوانندگان لس آنجلسی معمای شاه/طنز آیدین سیارسریع
- بازیگر «معمای شاه» دچار سکته مغزی شد
- نظرات جدید حسام نواب صفوی درباره الویس پریسلی!
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
پول طرف را نداده اند و تهدید هم می کنند که ابروتان را هم میبریم.