مشاور دفتر امور بانوان و خانواده صدا و سیما از بررسی پیش نویش دستورالعمل نحوه پوشش بازیگران در رسانه ملی و سینما خبر داد.
به گزارش سینماسینما، عصمت سپهری، مشاور دفتر امور بانوان و خانواده صدا و سیما درباره روند بررسی و تصویب آییننامه لباس بازیگران فیلم و سریال در رسانه ملی گفت: در هر جامعهای نوع و کیفیت لباس زنان و مردان، علاوه بر اینکه تابع شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی آن جامعه باشد، تابع ارزشهای حاکم است و در جامعه دینی، حفظ حجاب و پوشش برای حفظ سلامت روان و امنیت فرد ضروری به نظر میرسد.
او ادامه داد: یکی از لوازم پرهیز از بیسلیقگی، یکنواختی، دلزدگی و فاصله گرفتن از بی بند و باریهای رایج در جوامع غربی این است که بر این اساس پوشش افراد مشهور و بازیگران در رسانه ملی و سینما به ترویج الگوهای ارزشی در میان مردم مبادرت ورزیده شود.
مشاور دفتر امور بانوان و خانواده صدا و سیما با اشاره به لزوم توجه به نوع پوشش، مدلهای طراحی و کاربرد رنگ که موجب جذب مخاطب بیشتر میشود بیان کرد: این میزان توجه، ترویج الگوهای اصیل اسلامی و ایرانی را به دنبال دارد و به همین منظور، کمیسیون رسانه و تبلیغ بر اساس بند ۵ ماده ۷ آئیننامهای مدون که بر اساس آن پیش نویش دستورالعمل نحوه پوشش بازیگران در تلویزون و سینما درج شده در حال بررسی است.
سپهری افزود: این آئین نامه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و طی برگزاری جلسات متعدد و نظر به آراء کارشناسی و نظرات صاحب نظران در دست بررسی است.
مشاور دفتر امور بانوان و خانواده صدا و سیما گفت: پیشنهادات ما به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تقدیم شده که در دست بررسی بوده و قرار است پیش نویس پس از نظارت و اصلاح از سوی کارگروه مربوطه مجدد به ما ارجاع داده شود و پس از درج اصلاحات تکمیلی، مجدد در اختیار کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور قرار گیرد.
سپهری در خاتمه اظهار داشت: امیدوارم در سریعترین زمان ممکن این آئیننامه به مرحله اجرا رسیده و آنچه که خواسته مجلس محترم شورای اسلامی در ارتباط با تصویب قوانین شایسته و مناسب برای هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون بوده است جامه عمل پوشانده شود.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





