جان هرد در فیلم موفق دهه ۱۹۹۰ نقش پدر خانواده را بازی کرد.
به گزارش سینماسینما، جان هرد که بیش از همه برای بازی در نقش پیتر مکآلیستر در فیلمهای “تنها در خانه” شهرت داشت و در تعداد زیادی آثار تلویزیونی و سینمایی مقابل دوربین رفت، در ۷۱ سالگی در پالو آلتو در کالیفرنیا درگذشت.
به گزارش ورایتی، پیکر بیجان او روز شنبه در یک هتل پیدا شد. گفته شده است هرد بعد از عمل جراحی ستون مهره دوران نقاهت را در این هتل میگذراند. اداره پزشکی سانتا کلارا درگذشت او را تأیید کرد.
هرد در ۱۹۹۰ در فیلم “تنها در خانه” نقش پدری را بازی کرد که هنگام یک سفر کاری به فرانسه، پسرش کوین (با بازی مکالی کالکین) را فراموش کرد و او را در خانه جا گذاشت. بعد از موفقیت تجاری بزرگ “تنها در خانه”، هرد نقش خود را بار دیگر در فیلم “تنها در خانه: گمشده در نیویورک” تکرار کرد.
او همچنین در فیلمهای “آدمهای گربهای”، “بعد ساعتها”، “بزرگ”، “سواحل” و فیلم با موضوع بوکس “گلادیاتور” (۱۹۹۲) و در تلویزیون در “فساد میامی” و “خانواده سوپرانو” بازی کرد و برای بازی در سریال دوم نامزد جایزه امی بهترین بازیگر مهمان شد.
هرد متولد هفتم مارس ۱۹۴۵ در واشنگتن دی. سی. بود. او کار در حرفه نمایش را با بازی در نمایشهای خارج از برادوی شروع کرد. اولین نقش مهم او در کمدی رمانتیک “مناظر سرد زمستانی” (۱۹۷۹) بود.
از نقشآفرینیهای بهیادماندنی هرد در دهه ۱۹۸۰ میتوان به حضورش در “Cutter’s Way” که در آن با جف بریجز همبازی بود، بازی در نقش عاشق ناستاسیا کینسکی در بازسازی “آدمهای گربهای” و نقشآفرینی کنار دانیل استرن ستاره “تنها در خانه” در فیلم “C.H.U.D.” در ۱۹۸۴ اشاره کرد. هرد در “بعد ساعتها” به کارگردانی مارتین اسکورسیزی نقش تام شور، بارمن را ایفاء کرد. “سفر به بانتیفول”، “خدا ما را کمک کند” و “The Milagro Beanfield War” از دیگر فیلمهای او در آن مقطع هستند.
هرد در “بزرگ” با بازی تام هنکس نقش دوست الیزابت پرکینز را بازی کرد و در “سواحل” در کنار بت میدلر مقابل دوربین رفت. “بیداری” به کارگردانی پنی مارشال با بازی رابرت دنیرو، “Radio Flyer” و “پرونده پلیکان” – که در آن نقش یک مأمور افبیآی را بازی کرد – از دیگر فیلمهای اوست.
او در تلویزیون در “Battlestar Galactica” نقش فرمانده بری گارنر را بازی کرد و در سریالهای “سیاسآی: میامی” و “فرار از زندان” هم ایفای نقش کرد. او در سالهای اخیر در سریالهایی چون “خانواده مدرن”، “انسیآیاس: لس آنجلس” و “MacGuyver” به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فروش «گلادیاتور» به ۲۲۰ میلیون دلار رسید/ «شرور» در هفته اول اکران صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- حادثه سر صحنه فیلم «گلادیاتور۲»/ ۶ مصدوم
- به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی؛ خواکین فینیکس در فیلم بعدی با همسرش جلوی دوربین میرود
- سکانس طلایی/ تنها در خانه۱
- راسل کرو مطرح کرد/ فیلمنامه اولیه «گلادیاتور» افتضاح بود
- سکانس طلایی/ گلادیاتور
- بازیگر جدید فیلم تنها در خانه کیست؟
- همراه با امام جمعه متفاوت شهر اسالم/ «گلادیاتور» را هزار بار هم ببینم، سیر نمیشوم
- ریدلی اسکات «گلادیاتور» را به سینما باز میگرداند
- رایان رینولدز به مواد روی می آورد/ دزدها وارد خانه می شوند
- دیدار راسل کرو با فرانچسکو توتی بازیکن سابق باشگاه رم + عکس
- حراج لباسها و وسایل آقای «گلادیاتور»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





