بازیگر، کارگردان و موسس جشنواره فیلم ساندنس در نشستی مطبوعاتی با حمایت از شنیده شدن صدای زنان در صنعت سینما، این امر را نقطه اوجی برای این صنعت خواند.
به گزارش سینماسینما، رابرت ردفورد که برای معرفی برنامههای فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۸ دیروز (پنجشنبه) در پارک سیتی حضور یافته بود با حمایت و تجلیل از جنبش #Me too و نیز برنامه حمایتی «وقت تمام است» گفت این کار به هالیوود هم در بدنه اصلی و هم در جهان فیلم مستقل کمک میکند تا با نابرابری جنسیتی و آزار جنسی مقابله کند.
وی گفت: این به نوعی یک نقطه اوج است که میتواند خیلی چیزها را عوض کند و به زنان صدایی قویتر ببخشد. آنها پیشتر این امکان را نداشتند. کنترل شدید توسط مردان سلطهجو حاکم بود و حالا فکر میکنم کارهای بیشتری در پیش باشد. فکر میکنم نقش زنان میتواند گام برداشتن به جلو باشد و انتقال تجربیات آنها واقعا شگفتانگیز است و فکر میکنم نقش مردان باید شنیدن باشد و اجازه بدهند صدای زنان شنیده شود و به این حرفها فکر کنند.
دور جدید جشنواره فیلم ساندنس از ۲۸ ژانویه شروع میشود و در برنامه دیروز سوالهایی درباره زنان و این که در معرض چه خطرهایی هستند، حمله به مطبوعات تحت عنوان «اخبار جعلی» و موضوع هاروی واینستین از نقاط تمرکز بود.
ردفورد درباره نقش واینستین گفت فکر میکند باید به او به عنوان یک لحظه در زمان نگاه کرد که همه داریم از او عبور میکنیم و مربوط به گذشته میشود. وی این پاسخ را به سوالی داد که به نقش حمایتی واینستین از فستیوال شده بود و ردفورد افزود که با وجود نقش حمایتی واینستین و خرید فیلمهای مستقل در جشنواره، او همیشه با هدف جشنواره جلو میرفت و «هدف ما» تعیین کننده مسیری بود که بر هنر و حمایت از هنرمندان جوان تکیه داشت.
در این نشست کری پوتنام مدیر اجرایی انستیتو ساندنس نیز تاکید کرد که این جشنواره همیشه از زنان حمایت کرده و ۳۲ درصد فیلمهای امسال نیز ساخته کارگردانهای زن و ۳۲ درصد ساخته کارگردانهای رنگینپوست است.
ردفورد در پاسخ به حمله به مطبوعات در فضای امروز آمریکا گفت: اول از همه بگویم که حامی مطبوعات هستم… روزنامهنگاری همه هدف ما برای رسیدن به حقیقت است و فکر میکنم دست یافتن به حقیقت در فضای فعلی از همیشه سختتر و سختتر است و موضوعهای مختلف و متنوعی توسط منابع مختلفی گفته میشوند و در این میان اخبار جعلی هم وجود دارد که اهداف روزنامهنگاری را تهدید میکند. وی افزود: وظیفه ما به عنوان یک جشنواره حمایت از روزنامهنگاری است که واقعا سخت کار میکند تا به حقیقت دست پیدا کند. او تاکید کرد: در چنین شرایطی فیلمهای مستند، میتوانند از هر زمان دیگری پراهمیتتر باشند.
ردفورد به اتفاق پوتنام و جان کوپر مدیر جشنواره فیلم ساندنس در این نشست شرکت کرده بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- ادای احترام به هنرمند فقید برنده اسکار؛ بزرگداشت رابرت ردفورد در جشنواره ساندنس برگزار میشود
- فوت چهره ماندگار هالیوود؛ رابرت ردفورد درگذشت
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- رمان نویسنده ایرانی از هالیوود سردرآورد
- «بوچ کسیدی و ساندنس کید» سریال میشود
- معرفی جدیدترین فیلم رابرت ردفورد/ همکاری با یک خواننده سرشناس
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- سکانس طلایی/ نیش
- آلن ریچ، بازیگر آمریکایی درگذشت
- اختصاصی/ گفتوگو با رابرت ردفورد/ کارگردانی برای من راحتتر بود
- ملاقات با «کینگ کونگ» در سینماها پس از ۶۰ سال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





