آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار با انتشار بیانیهای اعلام کرد که اتهامات اخلاقی وارد شده به رئیس این نهاد سینمایی نادرست بوده و وی همچنان رئیس آکادمی باقی میماند.
به گزارش سینماسینما، «جان بِیلی» که به سبب اتهامات رسوایی اخلاقی تحت بررسی و تحقیق آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار قرار داشت با اعلام کمیته ویژه آکادمی اسکار از اتهامات وارده تبرئه شده و همچنان رئیس اکادمی باقی خواهد ماند.
این فیلمبردار کهنهکار هالیوودی که سال گذشته به عنوان سی وچهارمین رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار انتخاب شد با چندین مورد اتهام آزار و اذیت جنسی رو به رو شده بود و به همین دلیل کمیتهای ویژه در آکادمی اسکار مامور تحقیق در این زمینه شده بود تا سه مورد شکایت آزار و اذیت جنسی علیه وی را بررسی کند.
آکادمی اسکار با انتشار بیانیهای اعلام کرد که آکادمی این شکایت را بسیار جدی گرفته بود اما در نهایت کمیته ویژه به اتفاق به این نتیجه رسید که هیچ اقدام دیگری در این زمینه نیاز نیست و هیات مدیره آکادمی نیز نتیجه بررسیها را تائید کرده است.
«جان بیلی» فیلمبردار هالیوودی که جانشین «چریل بون ایساکس» به عنوان رئیس آکادمی اسکار شده پیش از این ۱۵ سال عضو شاخه فیلمبرداری آکادمی بود. «بیلی» ۷۴ ساله که در کارنامه هنری خود فیلمبرداری آثار چون «مردم معمولی»، «ترس بزرگ»، «روز گراندهاگ»، «میهمانی سالگرد»، «قدمی درجنگل» را دارد، در سال ۲۰۱۴ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی انجمن فیلمبرداران سینمای آمریکا را دریافت کرد اما هیچگاه در طول دوران فعالیت سینمایی خود نتوانسته نامزد جایزه اسکار شود.
بسیاری از اعضای آکادمی اسکار امیدوار بودند مجددا یک زن یا فردی غیر سفید پوست ریاست آکادمی اسکار بر عهده بگیرد، زمانی که «چریل بون ایساکس» در سال ۲۰۱۳ رئیس آکادمی شد توجهات زیادی را به عنوان سومین زن و اولین رئیس رنگین پوست این نهاد مهم سینمایی برانگیخت.
«ایساکس» در طول چهار سال ریاست در آکادمی اسکار اقدامات مهمی در راستای افزایش تنوع جنسیتی و نژادی در میان اعضای اکادمی انجام داد و در طول این مدت «استیو مککوئین» با فیلم «دوازده سال بردگی» در سال ۲۰۱۳ و سال گذشته نیز «بری جنکینز» با فیلم «مهتاب» که هر دو سیاه پوست بودند، اسکار بهترین فیلم را از آن خود کردند.
منبع: ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





