کارگردان «دانکرک» در مصاحبهای که برای تجلیل از آل پاچینو ترتیب داده شد، از این بازیگر نامدار سوال کرد.
به گزارش سینماسینما، کریستوفر نولان، کارگردان آل پاچینو در فیلم «اینزومنیا» یا «بیخوابی» از وی درباره میراثش در هالیوود پرسش کرد.
همزمان با برنامه گرامیداشت آل پاچینو در «کواد سینمای» نیویورک که این ماه برگزار میشود، مجله «اینترویو» تصمیم گرفت تا از چند تن از مشهورترین همکاران این بازیگر بخواهد تا مصاحبههایی با وی انجام دهند. یکی از این مصاحبه کنندگان کریستفور نولان بود که آل پاچینو را در فیلم روانشناسانه «بیخوابی» در سال ۲۰۰۲ در برابر رابین ویلیامز جلوی دوربین برد.
نولان از پاچینو پرسید: «چطور بین دیسیپلین فیلمنامه و برانگیختگی حسی به توازن میرسی؟»
پاسخ آل پاچینو این بود: «به فیلمنامه بستگی دارد اما خوب به تمرین هم نیاز داری. به عنوان یک عامل مهم، قویترین چیز، تمرین بیشتر است. این کار شما را برانگیختهتر میکند. این دقیقا مخالف آن چیزی است که دیگران فکر میکنند. بازیگری که عادت به تمرین نداشته باشد میگوید “وقتی برانگیخته میشوم که این حس خودش بیاید” و این دیدگاهی است که در بیشتر فیلمهای امروز هم میبینیم. وقتی برای تمرین وجود ندارد. در حالی که سر تمرین، شما میتوانید کارهای مختلفی انجام بدهید.»
آل پاچینو ارجاعی هم به کارش با سیدنی لومت کارگردان فیلمهای «سرپیکو» و «بعدازظهر سگی» داد و مثالی زد. وی با یادآوری این که لومت همیشه مطمئن میشد که یک برنامه سههفتهای تمرین وجود دارد، برای شروع تولید برنامهریزی میکرد و به این ترتیب همه بازیگران میتوانستند به فیلمنامه عادت کنند.
وی با اشاره به این که لومت بارها و بارها از بداههپردازی سر صحنه فیلمبرداری هم حمایت کرده بود، گفت: «تمرین فیلمنامه پیش از شروع به کار ایجاد حس برانگیخته شدن را راحتتر میکند زیرا به بازیگر اجازه میدهد تا با شخصیتی که میخواهد نقش او را ایفا کند حس نزدیکی بیشتری پیدا کند.»
نولان یک سوال دیگر هم از پاچینو پرسید و آن این بود که آیا او کار روی صحنه تئاتر را بر سینما ترجیح میدهد؟
پاسخ بازیگر این بود: «من کارم را با تئاتر شروع کردم، بنابراین همیشه با تئاتر راحت هستم. تئاتر زندگی است. بازخورد مخاطب را میبینی و معمولا، برای بازیگر متن راحتتر قابل بازی کردن است. در مورد شکسپیر البته، چون کار غنیتر است باید بیشتر کار کنی.»
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- تجلیل جانی دپ در جشنواره فیلم رم/ رد شدن را دوست دارم!
- آل پاچینو چگونه اعتیاد را پشت سر گذاشت تا بازیگر فوقالعادهی ما شود
- نگاهی به «صورت زخمی»(۱۹۸۳) به مناسبت ۸۴ سالگی برایان دی پالما/ دنیا از آنِ توست!
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور