در حالی که هیچکدام از فیلمهای تازه اکران شده بیش از پنج میلیون دلار نفروختند، “محافظ قاتل حرفهای” به راحتی برای دومین آخر هفته پیاپی پرفروشترین فیلم شد.به گزارش سینماسینما، این هفته سینماهای ایالات متحده و کانادا، کمترین فروش را از روزهای بعد از حملات تروریستی یازده سپتامبر ۲۰۰۱ تجربه کردند.
در حالی که فصل اکران تابستان رو به پایان است، هیچکدام از فیلمهایی که از جمعه در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفتند بیش از پنج میلیون دلار نفروختند. مسابقه بوکس روز شنبه بین فلوید میودر و کانر مکگرگور یه دلیل مهم برای این کاهش فروش بود، در حالی که توفان هاروی نیز باعث تعطیلی بسیاری از سالنهای سینما در تگزاس از جمله هیوستن شد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، درآمد حاصل از مجموع فروش فیلمها از جمعه تا یکشنبه ۶۵ میلیون دلار بود که کمترین رقم از آخر هفته ۲۱ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۱ (۵۹٫۴ میلیون دلار) یعنی حدود ۱۶ سال پیش است. این رقم همچنین در مقایسه با سال پیش این موقع که فیلم “نفس نکش” با فروش چشمگیر ۲۴٫۶ میلیون دلار کار خود را شروع کرد، ۴۵ درصد کمتر است. درآمد حاصل از مجموع فروش فیلمها از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون همچنان در مقایسه با سال پیش این موقع کمتر است و این کاهش به بیش از ۱۴ درصد رسیده است.
در این شرایط کمدی اکشن “محافظ قاتل حرفهای” (The Hitman’s Bodyguard) با بازی رایان رینولدز و ساموئل ال. جکسن با ۱۰ میلیون دلار فروش برای دومین هفته پیاپی بر صدر جدول فروش فیلمها تکیه زد و مجموع فروش داخلی خود را به ۳۹٫۶ میلیون دلار رساند. فیلم شرکت لاینزگیت با این فروش به فهرستِ کمتعداد فیلمهایی پیوست که حداقل در دوران معاصر با فروش ۱۰ میلیون دلار یا کمتر، صدرنشین جدول فروش شدند.
در میان فیلمهایی که از این هفته در آمریکای شمالی اکران شدند، انیمیشن خانوادگی “پرش!” (Leap!) از شرکت واینستین بهتر از همه عمل کرد و با پنج میلیون دلار فروش در ۲۵۷۵ سینما، بعد از محافظ قاتل حرفهای” و فیلم ترسناک “آنابل: آفرینش” (Annabelle: Creation) از شرکتهای برادران وارنر و نیو لاین در رده سوم قرار گرفت. “آنابل: آفرینش” در سومین آخر هفته اکران ۷٫۴ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش داخلی خود را به ۷۷٫۹ میلیون دلار رساند.
“پرش!” که سینماروها در وبسایت سینمااسکور به آن درجه A دادهاند، درباره یک دختر ۱۱ ساله یتیم با صدای ال فانینگ است که آرزو دارد رقاص باله باشد. او با مخترعی جوان به نام ویکتور همراه میشود و با هم رویاهای خود را در پاریس قرن نوزدهم دنبال میکنند، زمانی که برج ایفل هنوز در دست ساخت است. آنها در راه با شخصیتهای مختلف مانند یک همکلاسی موذی و یک معلم سرسخت، اما مشوق رودررو میشوند. “پرش!” را اریک سامر و اریک وارین کارگردانی کردهاند.
تریلر معمایی “رودخانه ویند” از شرکت واینستین که از سه هفته پیش به طور محدود اکران شد، این هفته در ۲۰۹۵ سینما روی پرده رفت و با ۴٫۴ میلیون دلار رده چهارم جدول را به خود اختصاص داد. جرمی رنر و الیزابت اولسن در این فیلم به کارگردانی تیلور شریدان بازی میکنند. داستان درباره یک مأمور افبیآی و یک کارمند سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده است که میکوشند به معمای یک جنایت در قرارگاه سرخپوستی رودخانه ویند در وایومینگ پی ببرند.
“لوگان خوششانس” (Logan Lucky) به کارگردانی استیون سودربرگ با ۴٫۳ میلیون دلار فهرست پنج فیلم پرفروش آخر هفته را کامل کرد.
“تولد اژدها” (Birth of the Dragon) از شرکت بیاچ تیلت متعلق به بلومهاوس در اولین آخر هفته اکران در ۱۶۱۸ سینما ۲٫۵ میلیون دلار فروخت و فیلم هشتم شد. این فیلم به کارگردانی جرج نالفی روایتی داستانی از زمانی است که بروس لی جوان در اواسط دهه ۱۹۶۰ وونگ جک من را به چالش میکشد تا در سان فرانسیسکو با هم مبارزه کنند. فیلیپ انجی، رزمیکار و بازیگر متولد هنگ کنگ در فیلم نقش بروس لی را بازی میکند. تماشاگران در سینمااسکور به “تولد اژدها” درجه B دادهاند.
در همین حال، رقابت بین فلوید میودر و کانر مکگرگور از طریق فادم و میودر پروداکشنز در ۴۸۱ سینما نمایش داده شد. این استراتژی جواب داد و فیلم این مبارزه ۲٫۴ میلیون دلار فروخت و در رده نهم قرار گرفت. متوسط فروش فیلم ۴٫۹۰۰ دلار بود که بهترین عملکرد بین ۱۰ فیلم پرفروش آخر هفته است.
فیلم مذهبی “همه قدیسها” (All Saints) از شرکت افیرم متعلق به سونی نیز در ۸۴۶ سینما اکران شد و با تنها ۱٫۵ میلیون دلار فروش در رده شانزدهم جای گرفت. این فیلم به کارگردانی استیو گومر از روی داستان واقعی مایکل اسپرلاک، فروشندهای که کشیش شد، ساخته شده است. او همراه گروهی پناهجو از آسیای جنوب شرقی همه چیز خود را به خطر انداخت تا کلیسای کوچک خود را نجات بدهد. جان کوبرت، کارا بونو و مایلز مور از بازیگران فیلم هستند.
منبع: علی افتخاری، هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- استیون سودربرگ تایید کرد؛ دیوید فینچر دنباله «روزی روزگاری در هالیوود» را میسازد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- گفتوگو با استیون سودربرگ و زوئی کراویتز درباره «کیمی»/ چرا به تکنولوژی مشکوک هستیم
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





