«بوهمین راپسودی» درام زندگینامه فردی مرکوری خواننده افسانه ای گروه کویین صدرنشین بلامنازع سینماهای خارج از ایالات متحده آمریکا شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «بوهمین راپسودی» یا «حماسه کولی» درام زندگینامه فردی مرکوری خواننده افسانه ای گروه کویین در خارج از باکس آفیس آمریکای شمالی به فروش ۷۲ میلیون دلاری دست یافت.
این فیلم زندگینامه ای که در آن رامی مالک ایفاگر نقش فردی مرکوری است با ۵۰ میلیون دلار فروش از ۴ هزار سالن سینمایی که در آمریکای شمالی در اختیار داشت توانست بر صدر باکس آفیس داخلی آمریکا نیز تکیه زند و به این ترتیب فیلم در مجموع به رقم فروش ۱۲۲ میلیون در سطح جهان دست پیدا کرد.
این فیلم که هفته گذشته در بریتانیا اکران خود را آغاز کرده بود در آن جا توانست در پایان هفته ۱۲.۲ میلیون دلار فروش داشته باشد که این میزان فروش به عنوان یکی از بهترین فروش های افتتاحیه در تاریخ بریتانیا شناخته می شود. «بوهمین راپسودی» برای کمپانی فاکس یک موفقیت بزرگ است و فیلم که تنها با ۵۲ میلیون دلار ساخته شده است با وجود نقدهای منفی منتقدان و نیز مشکلات بوجود آمده در پشت صحنه فیلم که موجب جداشدن برایان سینگر کارگردان فیلم نیز شد توانسته در میان مردم موفق ظاهر شود.
اما دیگر فیلم تازه وارد این آخر هفته سینماهای جهان، «فندق شکن و چهار قلمرو» اثر کمپانی دیزنی بود؛ فیلمی که در باکس آفیس آمریکای شمالی فروشی فاجعه بار داشت و برای سازندگانش یک شکست کامل رقم زد. با این حال فیلم در آن سوی آب ها وضع بهتری داشت و در ۴۵ بازار جهانی ۳۸.۵ میلیون دلار فروش کرد.
کیرا نایتلی و مککنزی فوی بازیگران این جدیدترین اثر خانوداگی دیزنی هستند. فیلم که با بودجه ۱۲۵ میلیون دلار ساخته شده است در آمریکای شمالی با ۲۰ میلیون دلار فروش از ۳۷۶۶ سالن سینمایی که در اختیار داشت یک افتتاحیه ناامیدکننده را رقم زد. فروش افتتاحیه «فندق شکن و چهار قلمرو» در چین ۱۲ میلیون دلار و در ایتالیا ۵.۵ میلیون دلار بوده است.
در جایگاه سوم باکس آفیس بین الملل، پس از این دو فیلم که به تازگی اکران شده اند «هالووین» محصول یونیورسال و بلومهاوس قرار دارد. این فیلم در این هفته توانست ۱۸.۳ میلیون دلار از ۶۶ بازار جهانی که در اختیار داشت کسب کند و مجموع فروش خود را در بازارهای خارج از آمریکا به ۷۹.۲ میلیون دلار برساند. فیلم اسلشر «هالووین» با بازی جیمی لی کورتیس همچنین در این هفته در آمریکای شمالی نیز به رقم فروش ۱۱ میلیون دلار دست پیدا کرد. بدین ترتیب مجموع فروش جهانی «هالووین» تا پایان این هفته به ۲۲۹ میلیون دلار رسیده است. اکران فیلم آخر هفته گذشته در کشورهای کره جنوبی، هلند، تایلند و کرواسی افتتاح شد که به ترتیب در هر کدام از این بازارها ۶۷۰ هزار دلار، ۵۳۵ هزار دلار، ۳۲۱ هزار دلار و ۱۰۴ هزار دلار بدست آورد.
پس از «هالووین»، فیلم «ونوم» محصول سونی قرار دارد. این فیلم توانست حضور قدرتمند خود در بازارهای بین المللی را همچنان ادامه دهد. «ونوم» با بازی تام هاردی در این هفته از ۶۵ بازار خارجی که در اختیار داشت ۱۵.۶ میلیون دلار بدست آورد. فیلم که در این هفته در پنجمین هفته اکرانش در آمریکای شمالی ۷.۹ میلیون دلار فروش داشته است مجموع فروش خود در باکس آفیس آمریکای شمالی را به ۱۹۸.۷ میلیون دلار رساند و در مجموع فروش جهانیش به ۳۴۲.۹ میلیون دلار رسید. این هفته «ونوم» در ژاپن با ۵.۳ میلیون دلار فروش کار خود را آغاز کرد و کشور چین آخرین بازاریست که انتظار فیلم «ونوم» را می کشد.
در جایگاه پنجم باکس آفیس خارج از آمریکا، فیلم «ستاره ای متولد شده است» به کارگردانی بردلی کوپر قرار دارد. این فیلم در این هفته ۱۳.۹ میلیون دلار از ۷۳ بازار جهانی که در اختیار داشت بدست آورد و به این ترتیب میزان فروش خود در بازارهای خارج از آمریکا را به ۱۲۸.۳ میلیون دلار رساند. این موزیکال برادران وارنر با احتساب فروش ۱۶۵.۶ میلیون دلاری که تا به امروز در باکس آفیس آمریکای شمالی بدست آورده در سطح جهان به ۲۹۳.۹ میلیون دلار فروش رسیده است.
«هیچ کس احمق نیست» یکی دیگر از فیلم های تازه اکران شده آمریکاست که در این پایان هفته از سه بازار بین المللی که در اختیار داشت توانست به رقم فروش ۲۶۵ هزار دلار دست پیدا کند. «هیچ کس احمق نیست» با بازی تیفانی هدیش در باکس آفیس داخلی آمریکا با ۱۴ میلیون دلار فروش در جایگاه سوم پس از فیلم های «بوهمین راپسودی» و «فندق شکن و چهار قلمرو» قرار گرفت.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





