«مکس دیوانه: جاده خشم» محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «جورج میلر» به عنوان برترین فیلم سینمای استرالیا در قرن ۲۱ میلادی انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، ۵۱ منتقد سینمایی استرالیایی در یک نظرسنجی دست به انتخاب برترین فیلمهای استرالیایی قرن حاضر زدند و در نهایت فیلم آخرالزمانی «مکس دیوانه: جاده خشم» ساخته «جورج میلر» در سال ۲۰۱۵ را در صدر این فهرست قرار دادند.
«مکس دیوانه: جاده خشم» که چهارمین قسمت از مجموعه فیلمهای «مکس دیوانه» به کارگردانی، نویسندگی و تهیهکنندگی «جورج میلر» بود در سال ۲۰۱۵ و با بازی «تام هاردی» و «شارلیز ترون» در نقشهای اصلی به سینما آمد. این فیلم در اسکار ۲۰۱۵ در ۱۰ بخش نامزد کسب جایزه بود که در نهایت شش مجسمه اسکار را به خانه برد.
اولین قسمت از فیلم «مکس دیوانه» در سال ۱۹۷۹ ساخته شد و «مل گیبسون» جوان را که نقش اصلی آن را بر عهده داشت به اوج شهرت رساند. «گیبسون» در سال ۱۹۸۲ در «مکس دیوانه ۲» و در سال ۱۹۸۵ در «مکس دیوانه: فراتر از طوفان» در نقش اصلی این مجموعه مقابل دوربین رفت اما در «مکس دیوانه: جاده خشم» جدیدترین قسمت این فیلم که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد «تام هاردی» ایفاگر نقش اصلی بود.
در نظرسنجی معرفی ۲۵ فیلم برتر استرالیایی قرن ۲۱ میلادی بعد از «مکس دیوانه: جاده خشم»، فیلمهای «قلمرو حیوانات» به کارگردانی «دیوید میچود»، «سامسون و دلیله» ساخته «وارویک تورنتون»، «چاپر» به کارگردانی «اندرو دومنیک» و «لانتانا» ساخته «ری لاورنس» در جایگاههای دوم تا پنجم قرار گرفتهاند.
«کشور شیرین» ساخته «وارویک تورنتون»، «جاده مرموز» از «ایوان سن»، «مولن روژ» به کارگردانی «باز لورمن»، «خیاط» ساخته «جوسلین مورهوس»، «شیر» از «گرث دیویس»، «شرپا» به کارگردانی «جنیفر پیدوم»، و «ستیغ ارهای» به کارگردانی «مل گیبسون» از دیگر فیلمهای شناختهشده استرالیایی در این فهرست هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- برنده اسکار بازیگر فیلم نولان شد
- ماهرشالا علی و تام هاردی در فیلم «خاموشی ۷۷» همبازی میشوند
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
- بزرگترین شکستهای تجاری سینما در سال ۲۰۲۲
- در فیلم «مدرسه خیر و شر»؛ کیت بلانشت راوی دنیای پریان میشود/ همکاری با نتفلیکس
- جوانان مارول را در صدر جای دادند/ رکورد فروش افتتاحیه پساکرونایی با «ونوم» شکسته شد
- گفتوگو با شارلیز ترون و جینا پرینس-بایدوود درباره «نگهبانان قدیمی» / فناناپذیرانی خسته از دنیا
- جورج میلر جایزه فیلمساز سال را برای تدوین صدا دریافت میکند
- احتمال انتخاب کیلین مورفی برای ایفای نقش جیمز باند
- مرگ یکی از شرورترین ضدقهرمانهای تاریخ سینما
- برشهای کوتاه خاطرهای که شارلیز ترون در مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۰ تعریف کرد
- دنباله «مد مکس: جاده خشم» ساخته میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





