پسران نیل آرمسترانگ، اولین انسانی که قدم روی ماه گذاشت در واکنش به حواشی به وجود آمده برای فیلم «نخستین مرد» ساخته دیمین شزل بیانیه ای صادر کردند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از رپ، ریک و مارک پسران نیل آرمسترانگ در بیانیه شان در مورد از قلم افتادن لحظه قرارگیری پرچم روی ماه در فیلم «نخستین مرد» و انتقاداتی که از آن شده بود چنین گفتند: ما احساس نمی کنیم که فیلم ضد آمریکایی است.
آنها در بخشی از بیانیه شان نوشتند: شکایت ها عمدتا توسط افرادی بیان شده که فیلم را ندیده اند.
این بیانیه از سوی پسران نیل آرمسترانگ در واکنش به صحبت های رایان گاسلینگ در کنفرانس مطبوعاتی جشنواره جهانی فیلم ونیز که گفته بود، فکر نمی کند نیل آرمسترانگ خودش را یک قهرمان آمریکایی می دانسته و صحبت های مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه آمریکایی که از نبودن لحظه قرار دادن پرچم توسط نیل آرمسترانگ بر سطح ماه انتقاد کرده بود، صادر شد.
پسران آرمسترانگ در بخش دیگری از بیانیه خود نوشتند: نماهای متعددی از پرچم آمریکا روی ماه وجود دارد. تصمیم سازندگان فیلم بر آن بوده تا روی بازگشت نیل به زمین، قدم زدنش بر ماه و تجربه منحصر به فرد و شخصی اش از این سفر که فراز و نشیب های بسیاری داشت، تمرکز کنند. خلاصه کلام این که فیلم ضد آمریکایی نیست بلکه کاملا برعکس است. ما همه را به دیدن این فیلم فوق العاده تشویق می کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داستانی که در زندان اتفاق میافتد؛ دیمین شزل نقش اصلی فیلمش را به دنیل کریگ پیشنهاد داد
- با ۸ و نیم دور چرخیدن دور خود؛ فیلم رایان گاسلینگ رکورد گینس را شکست/ برای تعداد معلق خوردن ماشین
- اعلام فهرست پرستاره فیلمهای ونیز ۲۰۲۳
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز معرفی شد
- کارگردان «لالالند» رئیس داوران ونیز شد
- طولانیترین فیلم شزل با بازی برد پیت دسامبر میآید
- برد پیت ستارهی سینمای صامت شد/ انتشار نخستین تصاویر از فیلم «بابِل»
- بازیگر «بازی و تاج و تخت» به «مردخاکستری» نتفلیکس پیوست
- پرهزینهترین پروژه نتفلیکس با کریس اوانز و رایان گاسلینگ ساخته میشود
- نقشآفرینی رایان گاسلینگ در یک فیلم فضایی دیگر/ همکاری فیل لرد و کریس میلر در پروژهای تازه
- «برد پیت» و «اما استون» در راه عصر طلایی هالیوود
- نگاهی به فیلم نخستین انسان ساخته دیمین شزل / یک خیال پردازی واقعی
- آغاز قدیمیترین جشنواره سینمایی جهان/ مروری بر مهمترین اتفاقات ونیز ۲۰۱۸
- «دمین شزل» دوباره جشنواره ونیز را افتتاح میکند
- بازی رایان گاسلینگ در «نخستین مرد»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان





