علیرضا شجاع نوری بازیگر فیلم «محمد رسول الله (ص)» از تجربه حضورش در مونترال گفت.این بازیگر که ایفای نقش عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر در فیلم «محمد رسولالله (ص)» را بر عهده داشت، درباره تجربه حضور این فیلم در جشنواره فیلم مونترال گفت: «حضور در جشنواره فیلم مونترال به عنوان نخستین حضور خارجی فیلم «محمد رسول الله (ص)» تجربه منحصر به فردی برای من بود و توانست کنجکاوی مرا از مواجه شدن با مخاطبان غیر ایرانی و البته غیر مسلمان برطرف کند.»
تماشاگران غیرمسلمان ارتباط خوبی با فیلم برقرار کردند
او با بیان این که بعد از نمایش فیلم به میان تماشاگران غیر مسلمان رفتم و با آنها درباره فیلم گپ زدم ادامه داد: «من متوجه شدم که آنها ارتباط خوبی با فیلم برقرار کردهاند و شخصا خیالم راحت شد که فیلم دوست داشته شد. بیشتر مخاطبانی که با آنها صحبت کردم تماشاگرانی متعلق به اروپا و آمریکا بودند که خاستگاه مذهبی ویژه خود را داشتند و برای پیدا کردن پاسخ پرسشهای خود از دین اسلام به تماشای این فیلم آمده بودند و یا به عبارتی دنبال کشف و شهود بودند.»
یک یهودی معتقد بود فیلم برای غیر مسلمان نسخه نپیچیده بود
بازیگر فیلم «روز واقعه» در ادامه با ذکر مثالی در توضیح صحبتهای خود گفت: «برخی آمده بودند ببینند فیلمی با مضمون دین اسلام که توسط یک کارگردان ایرانی ساخته شده چگونه فیلمی است. برخی دیگر آمده بودند تا بدانند مذهب خود را کجای فیلم «محمد رسول الله (ص)» پیدا میکنند. به عنوان مثال با یک یهودی برخورد کردم که فیلم را دیده بود و میگفت که دوست داشته بداند نگاه فیلم نسبت به دین یهود چگونه بوده است. او معتقد بود فیلم بدون شعار دادن و نسخه پیچیدن درباره غیر مسلمانها پیامش را رسانده و این مخاطب میگفت که بعد از این فیلم به شکل دیگری به مسلمانها نگاه خواهد کرد. آنچه برای من به عنوان یک ایرانی مسلمان و بازیگر فیلم «محمد رسول الله (ص)» خوشایند بود این بود که مخاطبان با حال خوب از سالن بیرون آمدند و احساس میکردند صاحبان این فیلم سینمایی با آنها محترم برخورد کردهاند.»
فیلم «محمدرسول الله (ص)» در نخستین حضور بین المللی موفق بود
شجاع نوری با گفتن این که اظهار نظر این فرد یهودی مرا یاد تجربه سفری که با عباس کیارستمی داشتم انداخت، تصریح کرد: «فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی ۳ دهه پیش در ژاپن نمایش داده شد. خوب یادم هست در آن زمان یک خانم ژاپنی از کیارستمی تشکر کرد که این فیلم را ساخته و معتقد بود که ساخته شدن این فیلم باعث شده تا به ماهیت واقعی ایرانیها پی ببرد. فیلم «خانه دوست کجاست» زمانی در ژاپن نمایش داده شد که ایرانیهای بسیاری در آن زمان برای کار به ژاپن میرفتند و تصویر این خانم ژاپنی از ایرانیها، تصور هجوم عده زیادی آدم از کشوری به نام ایران برای یافتن کار در ژاپن بود که طبیعتا تصویر خوبی نبوده است و میگفت که دیدن فیلم کیارستمی باعث ایجاد تغییر نگاه در حس اولیه او نسبت به ایرانیها شده است. حالا امروز فیلم «محمدرسول الله (ص)» در نخستین حضور بین المللی در جشنواره فیلم مونترال در حوزه تبیین اسلام به عنوان دینی رحمانی موفق عمل کرد و توانست چهره زیبایی از مسلمانان به تصویر بکشد.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- انتشار تصاویری از گریم بازیگران در سریال «سلمان فارسی» + ویدئو
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با علیرضا شجاعنوری درباره ادغام ۲ جشنواره جهانی و ملی/ درخت را از ساقه نبرید
- داوران ایرانی بخش بینالملل جشنواره کودک معرفی شدند
- گریمور فیلم «محمد رسولالله (ص)» درگذشت
- در ستایش انسانیت/ نگاهی به «بنفشه آفریقایی»
- انتشار نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی با صدای علیرضا شجاعنوری + تیزر
- تعالی روح در عصر مدرنیته
- «چتر گُلی، کفش گِلی، عصر جمعه و سیگار»/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- گزارشی از چالشهای پیش روی جشنواره فیلم فجر/ اتاق فکر خلاق تشکیل شود، اهمیت جوانگرایی در انتخاب مدیران
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
- پوستر «بنفشه آفریقایی» منتشر شد/ ۶ روز تا آغاز اکران آنلاین
- در آستانه اکران آنلاین در ایران؛ نمایش «بنفشه آفریقایی» در آمریکا و کانادا
- خاطرهای از خسرو سینایی که عزیزالله حمیدنژاد در اینستاگرام منتشر کرد + عکس
- بیابانهای دمشق در شاهرود تصویربرداری میشود/ پروژه «سلمان فارسی» به زودی پی گرفته میشود
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
درود بر محمد سلام بر مجیدی