
بهنوش بختیاری که بیشتر بازی او را در سریالهای مناسبتی به ویژه سریالهای نوروزی دیدهایم، برای پنجمین بار در سریال نوروزی، آن هم در نقش یک کاراکتر جدی در قاب تلویزیون دیده میشود.
به گزارش سینماسینما، وی درباره ایفای نقش در سریال «برسر دوراهی»که یک ملودرام اجتماعی است، گفت: بازی در این سریال برایم بسیار دشوار بوده است. پیشنهادات طنز زیادی برای هر سکانس داشتهام که همه به دیوار خوردهاند. چرا که این کار طنز نیست و من عادت به بازی شیرین دارم.
این بازیگر، درباره حضورش در سریال نوروزی بر سر دوراهی به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا اظهار کرد: علت اینکه بیشتر در کارهای نوروزی حضور دارم این است که عاشق نوروز هستم. وقتی حال و هوای مردم شیرین میشود حال و هوای من هم خوب میشود. این سریال پنجمین کار نوروزی من است. از سریال «دارا و ندار»، «چهار چرخ»، «جایزه بزرگ» مهران مدیری گرفته تا «مسیر انحرافی» و سریال «خوب، بد، زشت» آقای منوچهر هادی که کار جذابی برای من بود. اما این سریال جدی است و ایفای نقشی جدی برایم سخت است چراکه عادت به بازیهای شیرین دارم.
او با بیان اینکه جنس کار بر سر دوراهی مستند و رئال گونه است، گفت: تاکنون کار جدی نکرده بودم اما باید بگویم تجربه خوبی برایم بوده است. همچنین اینکه آقای توفیقی جسارت دارد و ژانرهای مختلف را تجربه میکند برایم جالب است.
او در پاسخ به این پرسش که آیا این سریال با فضای نوروز هم همخوانی دارد؟ توضیح داد: قصه این سریال و حال و هوای آن متفاوت است، چرا که طنز نیست. چه الزامی دارد که همه سریالها در عید طنز باشد. حال و هوای این طنز تلخ نیست اما طنز هم نبوده است. برخی سکانسهای مربوط به بهرنگ علوی و حمید گودرزی فضای شیرینی دارد اما در قبال بازی ما این گونه نیست. البته برای من جای بسی خوشحالی است چرا که به دنبال بازیها جدی و کارها اجتماعی بودم.
بازیگر محله گل و بلبل درباره قصه سریال بر سر دوراهی اظهار کرد: این سریال جریان مثلث عشقی را مطرح میکند که البته کاراکتر من جزو این مثلث نیست اما جزو کاراکترهایی است که حلقه ارتباطی است و باعث میشود کاراکترهای محوری بیشتر خودشان را نشان دهند. اما در همین کاراکتر یک شعور، یک واقعیت و صافی خاصی میبینم. زنی بسیار منطقی، متعادل و معقول پشت آن است و شخصیت آن در مقابل مخاطب روشن است. کاراکتری که قرار نیست کار عجیب و غریبی بکند.

او همچنین درباره کاراکتر ثریا در «بر سر دوراهی» معتقد است: احساس میکنم سن این زن از خودم بیشتر است. گرچه در کاراکتر، همسن خودم توصیف شده است ولی پختگی که در کاراکتر آن میبینم نشان میدهد این کاراکتر ۵۰ سال سن دارد. البته به نظرم اتفاق جدیدی است اگر بتوانی نقش را درست ایفا کنی.
این بازیگر سپس با بیان اینکه حال و هوای سریال «بر سر دوراهی» او را به یاد قدیمها میاندازد، گفت: این سریال برایم یک نوستالژی است. ماجرای عشق و پول هیچگاه قدیمی نمیشود. تلاش ما بر این بوده است از دیالوگهای تکراری و کوچه بازاری فرار کنیم. این سریال من را به یاد حال و هوای قدیم میاندازد. معمولاً در کارهای جدید کمتر از این جنس لوکیشنها استفاده میشود. قدیمی بودن این خانه من را به یاد سریالهای خیلی قدیمیتر میاندازد. همچنین پوسترهای کار و تبلیغات کار شبیه به فیلمهای قدیمی است. از روز اول که عنوان این سریال را شنیدم برایم سوال برانگیز بود که چقدر قدیمی است.
بختیاری در بخش دیگری از گفتوگوی خود درباره همکاری خود با بهرنگ توفیقی و حامد عنقا که به سالها پیش برمیگردد، توضیح داد: از زمانی که کارمان را تازه شروع کرده بودیم با آقای توفیقی از ۲۰ سال پیش آشنا بودیم. در یکی از کارها از جمله کار «مزه خوب کودکی» منشی صحنه آقای بهرنگ توفیقی و همچنین در سریال «مسیر انحرافی» به عنوان بازیگر حضور داشتم. آقای عنقا هم نجات دهنده من در بازیگری است. در یکی از کارها با ایشان همکاری داشتم و به عنوان منشی صحنه حضور داشتم. در آن کار بود که پیشنهاد مجموعه «خانه به دوش» به من شد و زمانی که من این پیشنهاد را به ایشان مطرح کردم در نهایت گذشت و با مسئولیتی که داشتند به من گفتند شما برو و من کارت را انجام میدهم و آن سریال یکی از قشنگترین کارهای آن سالها شد.

بختیاری سپس گفت: یک مدت شروع بازیگریام با نقشهای جدی بود اما احساس کردم خیلی به چشم نیامدم، اما شروع کار طنز من از همان سریال «خانه به دوش» بود که باعث و بانی آن آقای عنقا بودند.
این بازیگر درباره پوشش خود در قالب سریالهای تلویزیونی که تفاوت بسیاری با واقعیت و پوشش ظاهری خودش دارد، اظهار کرد: به هر حال ما بنا به قانون تلویزیون این پوشش را داریم و حجاب باید کاملاً رعایت شود و لباسهایمان باید کاملاً موجه باشد. در تلویزیون ما نمیتوانیم طراح خاص داشته باشیم و تفاوت کاراکترها معمولاً مشخص نیست. در واقع تفاوت کاراکترهای پولدار با غیر پولدار معمولاً با یک گردنبند نشان داده میشود و نمیشود کاری کرد.
این بازیگر در بخش پایانی گفتوگوی خود درباره حضور در فضای مجازی و حواشی که برایش به دنبال داشته نیز، اظهار کرد: دلم میخواهد که دیگر کمتر در فضای مجازی حضور داشته باشم. البته به من میگویند تو سادهدلانه حرف میزنی و مردم برخی حرفهایم را متوجه نمیشوند. آخرین بار نیز حاشیهای که برای من پیش آمد همین مساله مربوط به گرانی گوشت بود که مورد هجمه قرار گرفتم و خودم ناراحت شدم که چرا نتوانستم منظورم را به درستی به مردم برسانم چرا که تمام حرف من این بود که در درجه اول انرژی مثبت به مردم بدهم. این حواشی باعث شد که به هیچ عنوان دیگر مطلبی از خودم در فضای مجازی منتشر نکنم و حتی از جشنواره جام جم هم انصراف دادم. بنابراین تصمیمات جدیدی در سال جدید دارم و میخواهم فکری به حال فضای مجازی بکنم چرا که بیشتر به من ضرر رسانده است تا سود. وقتش است که کمی کنارهگیری کنم و ترجیح دهم فقط بازی کنم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به سریال «شغال»/ سرگذشت زنی که نمیخواهد دوبار بمیرد
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- «شغال»؛ دری به سوی فرهنگسازی
- شبنم مقدمی اولین بازیگر زن «شغال» شد
- شهاب حسینی، امیر آقایی و لادن مستوفی در «گناه فرشته»
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلمنامه
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- بهرنگ توفیقی «بیهمگان» را به نیمه رساند
- سادهانگاری؛ فصل مشترک مجموعههای تلویزیونی
- ادمین فن پیچ بهنوش بختیاری به قتل رسید
- «آقای سانسور» در اکران آنلاین میلیاردی شد/ اتمام اکران در هفته آینده
- «سارقین عتیقه» به پایان فیلمبرداری رسید/ شروع مراحل پس از تولید
- کامنت تند بهنوش بختیاری درباره همکارانش/ پست اینستاگرامی سوسن پرور در حمایت از بازیگران نقشهای فرعی
- آقازادهها و حافظه جمعی/ نگاهی به سریال «آقازاده»
- این چه نوع اطلاع رسانی است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





