شهرام حقیقتدوست بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بر این باور است که فضای حرفهای عوامل «شهرزاد» اجازه نخواهد داد، حاشیهها فضای این سریال را تغییر دهد.
به گزارش سینماسینما، حقیقتدوست در گفتوگویی درباره سختی ساخت آثار تاریخی و همچنین ویژگیهای تولید سریال «شهرزاد» که موضوع و فضایی تاریخی دارد، سخن گفت.
از نگاه شما مشکلات تولید آثار تاریخی معاصر چیست؟
آثار سینمایی و تلویزیونی تاریخی که مرتبط به بررسی حوادث معاصر است، علاوه بر نیاز به بودجه بسیار قابل توجه جهت تهیه دکور و لباس، به لحاظ بررسی مطالعاتی و تحقیق باید مراحل سختگیرانهتری را طی کند. چرا که به تصویر کشیدن بخشی از تاریخ که هنر شاهدان زنده زیادی از مستندات آن آگاهی دارند، زمانی دلنشین است که با حقیقت منطبق باشد. بنابراین گروهی که صادقانهتر کار کند و بازتاب واقعیتری از اوضاع ارائه دهد، باورپذیرتر و موفقتر خواهد بود.
مانعتراشی برخی جریانها در برابر تولیدات فاخر ملی، چه ریشهای میتواند داشته باشد؟
به هر حال تاریخ مقوله بحث برانگیزی است و ممکن است مخالفان و موافقان، هریک با نگاه خود به یک رویداد بپردازند. فارغ از اینکه چه کسی درستتر میگوید، باید پذیرفت که وقتی شما با رویدادی مخالف و متفاوت به حقایق نگاه میکنید، خود را در بوته نقد قرار دادهاید. اگر یادآوری کنیم که در همه عرصهها و همه فعالیتها حب و بغض وجود دارد میتوانیم مخالفان را بیشتر درک کنیم. البته بعید میدانم این دشواریها بتواند مانع پیشرف سریال حرفهای و موفق مثل «شهرزاد» باشد.
شهرزاد، روایتی عاشقانه از تاریخ است که با تار و پود واقعیت تنیده شده است، چرا این روایت به مذاق ایرانیها خوش آمده است؟
شهرزاد، ماحصل همکاری تیم بسیار قدرتمند و هنرمندی است. چه از حیث کارگردانی که مهارت آقای فتحی برای همه ما روشن است و چه از نظر ساخت و گروه بازیگران که همانطور که همه در این زمینه اتفاق نظر دارند، از بهترین گزینه های هنر بازیگری تشکیل شده بود. شاید وجه تمایز این سریال حضور و همکاری موفق تک تک افرادی بود که هرکدام وزنه مهمی در عرصه هنر هستند. مخاطب هوشمند ایرانی وقتی با این سطح از احترام روبرو شده باشد قطعا قدردان خواهد بود.
برای دلسرد نشدن عوامل تولید سریال شهرزاد و تلاش بیشتر برای بهتر ماندن چه کارهایی میشود انجام داد؟
مگر عوامل شهرزاد دلسرد شدهاند!؟ تا جایی که من در جریان هستم گروه سازنده این سریال حرفهایتر از آن است که دلسرد شده باشد و همه اعضای اصلی آن کما فی السابق مشغول به تولید فاز دوم «شهرزاد» هستند. دوستان و آشنایانی که من با آنها درباره «شهرزاد» صحبت کردهام همه و همه قویا امیدوارند فاز دوم این سریال نه تنها چیزی کم از فاز اول نداشته باشد که رو به پیشرفت و تعالی گام بردارد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به مناسبت سپندارمذگان روز عشاق ایرانى، خطاب به سه شخصیت سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگى
- سرپرست دفتر نمایش خانگی: لیست سیاه در انتظار تهیهکنندگان متخلف در نمایش خانگی است
- قاضی دادگاه بانک سرمایه: پولشویی در سریال «شهرزاد» در آینده مشخص خواهد شد
- میزان دستمزد ستارههای «شهرزاد» چقدر بود؟
- از شریعتی تا شهرزاد/یادداشتی از سید رضا صائمی
- بررسی تکنیکهای به کار رفته در سریال شهرزاد/طنز بی قانون
- حسن فتحی از ساخت «بامداد خمار» انصراف داد
- توضیحات حسن فتحی درباره «شهرزاد»/ فصل چهارم ساخته خواهد شد؟
- فیلم/ شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در آخرین کلیپ عاشقانه «شهرزاد»
- قسمت آخر «شهرزاد» هفته آینده پخش می شود
- انتقاد رامین ناصرنصیر از شوخیهای خجالتآور روی صحنه تئاتر
- صدور پروانه ساخت و نمایش برای ۱۲ اثر در شبکه نمایش خانگی
- عکسی از گریم اصلی ترانه علیدوستی در سریال «شهرزاد»
- جزییات ماجرای اختلاف محسن چاوشی و سینا سرلک در «دورهمی»
- فیلم/ اولین تیزر فصل سوم «شهرزاد» منتشر شد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش






بله چرا دلسرد بشوند اون پول رو وسط قطب هم ببرید جهنم به پا میشه