تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۰:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 1983

کیارستمیشامگاه گذشته ۲۳ شهریور ماه سینما «فرهنگ» میزبان «روغن مار» علیرضا داوودنژاد بود؛ فیلمی که این روزها در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمده است.

در این مراسم سینماگرانی چون رضا عطاران، رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور، امید روحانی، مهتاب کرامتی، سیروس الوند، غلامرضا موسوی، عباس یاری، مجید برزگر، رضا داودنژاد، علی معلم، اصغر هاشمی، عزیز الله حمیدنژاد، سید ضیاء هاشمی و… بود که به تماشای «روغن مار» نشستند.

علیرضا داودنژاد در بخشی از این مراسم در پاسخ به اینکه چگونه این قدر جوانانه فیلم می‌سازد؟ گفت: اگر آینه نباشد و نفس کم نیاورم، فرقی با روزهای اولی که به سینما آمدم حس نمی‌کنم. خوشحالم که تماشاگرهایی مثل شما دارم و برای یک فیلم‌ساز تماشاگر خوب از پدر و مادر هم مهم‌تر است.

او سپس از عوامل فیلمش که با موبایل کار شده است دعوت کرد که روی صحنه بیایند: دعوت می‌کنم از عوامل فیلم و همکارانم که روی صحنه بیایند، خانم اقدس زن دایی‌ام، محمدآقا پسرشان، پسرخاله‌ام علیرضا علویان که صدابردار کار بوده است و رضا بابام!»

محمد حبیبیان نیز که یکی از نقش‌های اصلی فیلم را برعهده دارد گفت: مسائلی در زندگی‌ام داشتم که با این فیلم آینه‌ای جلویم قرار گرفت و چیزهایی را دیدم که در حالت عادی قادر به دیدنش نبودم.

علیرضا داودنژاد درباره حبیبیان توضیح داد: «محمدآقا ایران زندگی نمی‌کند اما در این مدتی که ایران بود دوماه شب و روز با هم بودیم ولی نمی‌دانستند که من چه توطئه‌ای در سر دارم. اوایل حاضر نمی‌شد جلوی دوربین بیاید اما آن‌قدر در حالت‌های مختلف از او فیلم گرفتم که کم‌کم ترسش ریخت.»

علیرضا علویان صدابردار فیلم نیز گفت: «آقای داودنژاد به من گفت یک فیلم با موبایل ساخته‌ام که یکی دو ساعت بیشتر وقتت را نمی‌گیرد. اما همین فیلم یک ماه و نیم ما را مشغول کرد.»

شاهین امین به عنوان مجری مراسم نیز در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «چند سال بعد او «مصائب شیرین» را ساخت که اگر امروز بود یکی از بهترین‌های هنر و تجربه می‌شد. بعد از «مصائب شیرین» چند فیلم دیگر ساخت که باعث شد فکر کنیم داودنژادی که ما می‌شناختیم دیگر تکرار نمی‌شود و تمام شده. اما با ساخت فیلم «مرهم» سینمای ایران متعجب شد. داودنژاد هنوز درحال تجربه کردن و جوانی است. او با تکنولوژی و همه گجت‌های جدید هم رابطه خوبی دارد.»

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها