نشست رسانهای فیلم سینمایی «بیمادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، نشست رسانهای فیلم سینمایی بیمادر به کارگردانی مرتضی فاطمی، با حضور این کارگردان و علی اوجی و محمدرضا مصباح تهیه کننده، محمود دهقانی طراح گریم، امیررضا جوکار، پردیس پورعابدینی، پژمان جمشیدی، میترا حجار بازیگران، مسعود سلامی فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی طراح صحنه، بابک اردلان مدیر فیلمبرداری، حسین قورچیان صداگذار در محل برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست، مرتضی فاطمی سالگرد علیرضا انصاریان فوتبالیست و دیگر کسانی که به دلیل کرونا طی یک سال گذشته فوت کردهاند، تسلیت گفت.
محمدرضا مصباح نیز درگذشت حسن جوهرچی بازیگر تلویزیون را تسلیت گفت.
علی اوجی نیز بیان کرد امروز تولد زنده یاد عارف لرستانی است و باید بگویم جای زنده یاد علی معلم نیز خالی است. امیر آقایی متأسفانه به دلیل حضور در جلسه فیلمبرداری در این جلسه حضور ندارد و من از طرف وی عذرخواهی میکنم.
مرتضی فاطمی درباره نام فیلم گفت: در لحظه اولی که نام این فیلم به ذهنم رسید، داشتم کتابی را میخواندم که بین دو مادر خونی و مادری که از وی مراقبت کرده و قرار است بچه بین این دو نفر، مادر خود را انتخاب کند و این باعث شد نام فیلم را بی مادر انتخاب کنم.
وی درباره انتخاب امیر آقایی بیان کرد: انتخاب وی به دلیل وجود مجموع پارامترها است وی جزو یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است و ربطی به بازی وی در فیلم بدون تاریخ بدون امضا نداشت.
پژمان جمشیدی در پاسخ به بازی در این فیلم و تاکید بر توان بازی خود در فیلمها توضیح داد: من مانند شما به سینما حرفهای نگاه نمیکنم و نقشی که دوست دارم بازی میکنم و به اندازه نقش خود فکر نمیکنم.
پورعابدینی درباره بازی در کاراکتر مادر بیان کرد: بازی در این نقش برای من سخت بود چرا که از هر جهت با من فاصله داشت اما با نگاه به مشکلات جامعه میتوانیم سعی کنیم تا با این شخصیتها همذات پنداری کنیم.
فاطمی درباره بازیگر کودک فیلم گفت: امیررضا جوکار از بین بچههای بسیاری انتخاب شد و شیرینی و هوش او باعث شد برای این نقش انتخاب شود. کار با کودکان ریسک بزرگی بود اما همه تیم با یکدیگر سعی کردیم تا با امیررضا همراه شویم تا بتواند در این نقش بدرخشد.
وی درباره موسیقی فیلم بیان کرد: برای ساخت این فیلم گزینههای بسیاری داشتیم که در نهایت با بامداد افشار همکاری کردیم تم اصلی موسیقی از یک موسیقی هراتی گرفته شده که افشار از روی آن بسیار ایده گرفته شده است.
مصباح نیز گفت: واژه سانسور را نمیپسندم اما اصلاحاتی صورت گرفت که با مشورت کارگردان این اصلاحات انجام شد.
پردیس پورعابدینی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان کرد: بازی در برخی سکانسها خیلی سخت بود و حالا نیز که به آن فکر میکنم سعی میکنم جلوی اشک خود را بگیرم. همه ما زنها یک حس مادرانه درون ما دمیده شده و حس مادرانه داریم.
فاطمی ادامه داد: سعی کردم از موقعیت ایجاد شده برای یک زن که مجبور به از دست دادن همه چیز است به روابط انسانی برسیم. رحم اجارهای تنها مساله ما نبود بلکه میخواستیم مخاطب به یک خودپرسشگری برسد.
مصباح نیز گفت: هیأت انتخاب تصمیم گرفت که این فیلم در بخش مسابقه باشد.
فاطمی بیان کرد: معتقدم سینما و فلسفه در یک نقطه به هم میرسند و آن از خود پرسشگری است و سعی کردم که یک درام بسازم و در کنار آن سوالات خود را با مخاطب به اشتراک بگذارم اما تلاش نکردم که فیلم روانشناسی یا فلسفی بسازم.
وی درباره چهره پردازی فیلم نیز توضیح داد: محمود دهقانی گریم بسیار درخشانی در فیلم داشت.
علی اوجی نیز بیان کرد: دهقانی برای کاری که میکند وقت میگذارد و تحقیق میکند.
فاطمی گفت: امیدوارم مخاطبان این فیلم را دوست داشته و بیشتر آن را ببینند.
جمشیدی درباره آماده شدنش برای دریافت سیمرغ بیان کرد: امسال همه به من لطف دارند و نقدهای خوبی از خود خواندم مهم این است که جشنواره خوب برگزار شود و هرکس دیگری سیمرغ بگیرد قسم میخورم که بسیار خوشحال شوم.
مصباح درباره اینکه فیلم تا چه اندازه همسو با سیاستهای دولت مبنی بر فرزند آوری بود، توضیح داد: ما چندان به سیاستهای دولتی کاری نداریم و مستقل فیلم میسازیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- توضیح تهیهکننده «در آغوش درخت» درباره چگونگی حضور در رقابت اسکار
- «صبحانه با زرافهها» آبان اکران میشود
- «بیبدن» به اکران آنلاین رسید
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- جزئیات سریال «افعی تهران» اعلام شد
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز