سینما سینما، سام بهشتی ــ یکی دیگر از جوانانی که چند سالی است در عرصه بازیگری شناخته شده و از استعداد های جوان در این عرصه شناخته میشود، نوید محمد زاده است. جوانی که دانش آموخته مکتب تئاتر و جزو چهره هایی است که بر تئاتری بودنش تعصب خاصی دارد و اگر این روزها به یکی از جوانان مطرح سینمای ایران در بازیگری تبدیل شده ، به واسطه ی سبقه ی تاتری اوست و قدر چهره شدنش در مدیوم سینما را می داند.
به گزارش سینماسینما، زمانی که رضا درمیشیان تصمیم گرفت فیلم «عصبانی نیستم» را بسازد، کسی فکرش را نمیکرد که شاید روزی بازیگری که از سوی این کارگردان جوان برای ایفای این نقش انتخاب می شود، امروز به یکی از مهره های حرفه ای بازیگری در میان جوانان سینمای ایران تبدیل شود.
نوید محمد زاده نخستین حضور جدی سینمایی اش در این فیلم بود و توانست بازی متفاوتی را از خود ارائه کند که به زعم اکثر منتقدان و نویسندگان سینمایی، این بازیگر باید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم رضا درمیشیان دریافت کند اما به دلیل اتفاقات سیاسی و حواشی که برای فیلم «عصبانی نیستم» اتفاق افتاد، سیمرغ بر روی شانه این بازیگر ننشست، کمی بعد تر از این ماجرا فرامرز قریبیان بازیگر سینما و یکی از اعضای هئیت داوران فجر سی و دوم هم اعتراف کرد که این تیم محمد زاده را برای دریافت سیمرغ انتخاب کرده بود که در نهایت نام رضا عطاران خوانده شد.
اگر این اتفاق برای هر جوان دیگری میافتاد، ممکن بود که از این فضای سینما و آدم هایش دلخور و سرد شود و واکنش های تندی نسبت به این ماجرا داشته باشد، اما مهمترین ویژگی محمد زاده صبوری و سعه صدرش بود که بعد از این اتفاق واکنش متداول سینمایی نشان نداد و معتقد بود که هر بار که اراده کند می تواند سیمرغ بگیرد، عده ای این حرف او را بی احترامی تلقی کردند اما به زعم نگارنده، این حرف ساده ترین واکنشی بود که می شد نسبت به حق ضایع شده خودش داشته باشد و از سوی دیگر این بازیگر در نخستین حضور سینمایی اش ثابت کرد که می تواند بهترین باشد و استعداد و پتانسیل این را دارد که اگر نقش دیگری هم قبول کرد، آن قدر توانایی هایش را در معرض دید بگذارد تا شایسته دریافت سیمرغ باشد.
نمیخواهم نبش قبر کنم و به مرور حوادث بپردازم اما همانطور که گفتم این بازیگر آرام و با اقتدار، در مسیر بازیگری گام برداشت و بعد از این همه حواشی که برای او و فیلمش پیش آمد درست و سنجیده انتخاب کرد.
بعد از فیلم «عصبانی نیستم» و «سیزده»، در فیلم اول آیدا پناهنده، نقش مکمل تاثیر گذاری را انتخاب کرد و این بار توانایی های خودرا در یک قالب دیگر، به دور از فضایی که در فیلم های قبلی ترسیم کرده بود، به تصویر کشید.
محمد زاده امسال هم با سه فیلم به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آمده است، دو فیلم از کارگردانانی که از نسل جدید هستند و یک فیلم هم از کارگردانی که تازه نفس است و به تازگی به جمع سینمایی ها اضافه شده است.
همکاری مجدد درمیشیان و نوید محمد زاده در فیلم «لانتوری» و تجربه همکاری دوباره با هومن سیدی در فیلم خشم وهیاهو بعد از «سیزده» و حضور محمد زاده در این دو فیلم ناخواسته افکار عمومی و جامعه سینمای ایران را به تماشای این دو فیلم ترغیب می کند اما این پایان کار نیست، این بازیگر جوان سینمای ایران در فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی در مقابل پیمان معادی به ایفای نقش پرداخته است و تقابل این دو بازیگر در کنار هم یکی از اتفاقات مهم امسال است.
او در فیلم «لانتوری» و «خشم و هیاهو» نقش اصلی را بازی میکند و در فیلم «ابد و یک روز» ایفاگر نقش مکمل فیلم است.
شنیده حاکی از این است که محمد زاده، در هریک از این فیلم ها کاراکترهای متفاوتی را بازی کرده و برای رسیدن به هریک از این نقش ها و خلق این کاراکترها تلاش مستمری داشته است.
به هرحال باید منتظر بود و دید که این جوان، امسال که با دست پر راهی جشنواره فیلم فجر شده است، چه خواهد کرد. بدون شک او استحقاق این را دارد که نامش در لیست نامزدهای دریافت سیمرغ گنجانده شود و شاید ۹۴ سال او باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی به تهیهکنندگی نوید محمدزاده در جشنواره لوکارنو
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- «جنگل آسفالت» با بازی نوید محمدزاده و فرشته حسینی
- ماجرای بازیگری که در انتظار نوید محمدزاده بود؛ «من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت
- دو جایزه جشنواره نیویورک برای «شب، داخلی، دیوار»
- جایزه بزرگ جشنواره کورش به «آیههای زمینی» رسید/ معرفی برگزیدگان
- حضور «شب، داخلی، دیوار» در آستانه اکران جهانی در جشنواره «کمرا ایمیج»
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- راهیابی «سیزده سالگی» به جشنواره مورد تایید اسکار و بفتا
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- اکران فیلمی با بازی نوید محمدزاده در جشنواره حقوق بشر ژنو
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد