دادستان تهران از توقف پخش سریال نمایش خانگی غربت خبر داد و گفت: که این سریال مجوز ساترا را ندارد.
به گزارش سینماسینما، علی صالحی دادستان تهران از توقف پخش سریال نمایش خانگی غربت خبر داد و گفت: این سریال مجوز ساترا را ندارد و پخش آن موجب ناراحتی و گلایه هموطنان عرب زبان ما شده است.
وی تصریح کرد: پیگیریهای قضائی در خصوص این سریال با توجه به مسائلی که ایجاد کرده انجام خواهد شد.
بر اساس این گزارش، با پیگیری سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و درخواست ساترا دادستانی به موضوع ورود کرد.
این گزارش حاکی است سریال «غربت» به دلیل تصویرسازی نامناسب از زندگی حاشیهنشینان در مناطق عربنشین موجب اعتراضاتی شده است.
نماینده مردم اهواز در مجلس سید محسن موسوی زاده پیش از این در توئیتی نوشته بود که اقدام نابخردانه سریال نمایش خانگی غربت در توهین به قومیت شریف عرب را به صورت جدی پیگیری کردم. رئیس ساترا در پاسخ اعلام کرد که این سریال فاقد مجوز است و باید از شبکه خانگی حذف شود.
در پی این اعتراضها، ساترا هم اعلام کرده بود که محتوای منتشرشده مورد تایید سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نیست.
ساترا همچنین اعلام کرده است سریال «غربت» مجوز انتشار ندارد. بر همین اساس مجوز تبلیغات محیطی برنامه و سریال یاد شده نیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عدم صدور مجوز ساترا، صادر نشده است و متاسفانه علیرغم تذکرات کتبی به مدیر نماوا، انتشار سریال مذکور خلاف قانون انجام شده است که این اقدام باعث طرح شکایت ساترا در مراجع قضایی شده است.
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- تابستانِ ولرم پلتفرمها
- نماوا به شبکه نمایش خانگی بازگشت
- عقب نشینی و عذرخواهی نماوا؛ «سووشون» تا تأیید قانونی پخش نخواهد شد
- نماوا دوباره بیانیه داد؛ پیگیری حل مسائل از مراجع قانونی
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- واکنش نماوا به مسدودی پس از عرضه سریال «سووشون»
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





