بهروز شعیبی تاکید میکند که نسخه سریالی «روز بلوا» با آنچه در جشنواره فجر دیده شده متفاوت است و این اتفاق جزو معدود تجربههای خوب بین فیلمهایی خواهد شد که به سریال تبدیل شدهاند.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینما درباره آماده کردن فیلم سینمایی «روز بلوا» به صورت یک مینیسریال برای پخش اینترنتی توضیح داد: نسخه اولیه فیلم «روز بلوا» نسبت به آنچه در جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ نمایش داده شد، طولانیتر بود و با توجه به اوضاعی که در این دو سال برای اکران پیش آمد، تصمیم گرفتیم نسخه کامل را دوباره تدوین کنیم. وقتی نسخه طولانی آماده شد متوجه شدیم میتواند به یک سریال برای شبکه نمایش خانگی تبدیل شود. همچنین در این یکی دو سال از شرایط پیش آمده که امکان اکران را سلب میکرد ناراحت بودم چرا که «روز بلوا» موضوع روز و حرف مردم را مطرح میکند، اما در نهایت این غصهای که روی دل ما مانده بود با همکاری سازمان اوج و نماوا به اتفاق خوبی ختم شد.
شعیبی با اشاره به اینکه برخی سکانسهایی که در سریال دیده خواهد شد اصلا در نسخه سینمایی نیست، ادامه داد: مجموع تمام این شرایط در کنار اقبالی که مردم به سریالهای شبکه نمایش خانگی نشان دادهاند باعث شده الان از انجام این کار رضایت داشته باشم بخصوص آنکه «روز بلوا» را خیلی دوست دارم چون در کارگردانی و روایت قصه، نسبت به کارهای قبلیام تجربه متفاوتی برایم بود.
او در پاسخ به اینکه آیا در این دو سال پیگیری نکرده که فیلم را وارد چرخه اکران آنلاین کند؟ گفت: دلخوریهایی که از زمان نمایش فیلم در جشنواره برای من باقی مانده بود، سبب شد ترجیح دهم «روز بلوا» در زمانی نمایش داده شود که مخاطب بیشتری داشته باشد، یعنی صرفا به فکر نمایش آن نبودم. فکر میکنم این روندی که در رقابت شبکه نمایش خانگی به وجود آمده و تلاشها بر این است که کارها بیشتر دیده شوند، ممکن بود باعث شود فیلم در اکران آنلاین خیلی دیده نشود یا مورد اقبال قرار نگیرد، به همین دلیل ابتدا صبر کردیم تا ببینیم وضعیت اکران چگونه خواهد شد.
شعیبی که فیلم جدیدش یعنی «بدون قرار قبلی» را برای جشنواره فجر امسال آماده میکند، اضافه کرد: در این چند ماهی که روی نسخه سریال «روز بلوا» مشغول کار هستیم، به نظرم آمد که جزو معدود تجربههای خوب بین فیلمهایی باشد که نسخه سریال دارند چون ویژگی مهمش در این است که از ابتدا با کیفیت یک اثر سینمایی ساخته شده است. بنابراین در حال حاضر از اتفاقی که پیش آمده استقبال میکنم و امیدوارم پخش سریال و بعد هم نسخه سینمایی فیلم موفق باشد.
وی در پاسخ به اینکه آیا قرار است «روز بلوا» در قالب یک نسخه سینمایی هم بارگذاری شود؟ گفت: باید ببینیم تصمیم دوستان چیست و استقبال مردم از سریال چه خواهد بود، فعلا خودم از برنامهریزی همکاران مبنی بر اینکه «روز بلوا» بعد از پخش مینیسریال، اکران آنلاین میشود یا در پلتفرمها بارگذاری خواهد شد اطلاع دقیقی ندارم. به هر حال ما یک نسخه سینمایی از آنچه در جشنواره فجر نمایش داده شد در اختیار داریم که در روایت و قصهگویی با نسخه سریال فرق دارد و تصمیمگیری درباره اینکه بعدا آن نسخه چطور ارائه خواهد شد برعهده همکاران در سازمان اوج و نماوا است.
کارگردان فیلمهای «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» در پاسخ به اینکه آیا ممیزیهایی به فیلم وارد شده است؟ گفت: ممیزی معمولا دو شکل دارد و آنچه در مورد «روز بلوا» اتفاق افتاد این بود که بیشتر، نادیده گرفته شد چون تعبیرها و تفسیرهایی در جشنواره نسبت به آن مطرح شد که نشان میداد تلاشی وجود دارد تا به این فیلم توجه نشود، در صورتی که موضوع فیلم و زبانی که برای گفتن دغدغه مردم انتخاب شده بود را میدانستند، ولی ترجیح دادند آن را نادیده بگیرند.
شعیبی که حدود چهار سال قبل سریال «گلشیفته» را برای شبکه نمایش خانگی ساخته بود، در پایان درباره ترجیح خود به کار در سینما یا شبکه نمایش خانگی بیان کرد: وقتی از فیلمسازی و شکل متفاوت آن یعنی سریالسازی صحبت میکنیم برای خود من تفاوتی ندارد که سینما باشد، یا تلویزیون و پلتفرم، چون همه این مجموعهها را زیر پرچم کشورم میدانم. چیزی که برای من اهمیت دارد کیفیت اثری است که برای مخاطب به نمایش میگذارم. «گلشیفته» جزو اولین کارهایی بود که در شبکه نمایش خانگی ساخته شد و در آن زمان پلتفرمها به این شکل فعال نبودند. ما گلشیفته را در زمان عرضه دیویدی کار کردیم و ملاک و معیاری نداشتیم که در پلتفرم چه اقبالی خواهد داشت، ولی الان سازماندهی آنها تغییر کرده و فکر می کنم این بخش مستقل و قوی شده، با فعالیت تلویزیون در کنار هم برای مردم مفید است.
داستان «روز بلوا» درباره یک روحانی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه به نام عماد است که ناگهان با اتهامهای جدی از سوی نیروهای امنیتی مواجه میشود که خود و خانوادهاش را در موقعیت پیچیدهای قرار میدهد.
بابک حمیدیان، لیلا زارع، محسن کیایی، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه، زکیه بهبهانی، ساغر قناعت، پاشا جمالی و داریوش ارجمند از جمله بازیگرانی هستند که در «روز بلوا» به ایفای نقش پرداختهاند.
این فیلم به نویسندگی مهران کاشانی و تهیهکنندگی محمدرضا تختکشیان، محصول سازمان هنری رسانهای اوج است و از دوشنبه اول آذر ماه ساعت ۲۰ به صورت اختصاصی در نماوا در قالب یک مینی سریال سه قسمتی پخش میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیین بزرگداشت احترام برومند برگزار شد/ حواستان به هنرمندانی که نیستند، باشد
- بهروزشعیبی: فرهادی و مهرجویی سینمای اجتماعی را به یک قشر خاص محدود نکردند
- اکران «آغوش باز» همزمان با روز ملی سینما
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- بهروز شعیبی: قهرمان زن به قصه عمق میبخشد/ فیلمسازی برای توجه بهتر به روابط انسانی
- تضاد معنایی و ساختاری/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- آنچه اصل است، عشق است/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- چهل سال غریب/ نگاهی به فیلم «غریب»
- متن قربانی اجرا/ نگاهی به فیلم «غریب»
- اکران «بدون قرار قبلی» در بلاروس
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش