محمدرضا تخت کشیان تهیه کننده سریال «زخم کاری» در نشستی با ساترا بیان کرد که نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و ما این انتقاد را میپذیریم.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نشست وحید فرهمند قائم مقام سازمان تنظیم مقررات صوت تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با حضور جمعی از تهیهکنندگان سریالهای شبکه نمایش برخط خانگی که امروز چهارشنبه ۲۸ مهر برگزار شد با حاشیههایی همراه بود. تهیهکنندگانی همچون محمدرضا تختکشیان، محمد شایسته، محمدحسین قاسمی، اسماعیل عفیفه، علی اسدزاده، علی سرتیپی، مصطفی احمدی، مصطفی کیایی و مهدی فرجی در این جلسه حضور داشتند.
قائم مقام رئیس ساترا در این نشست درصد مداخله این سازمان در محتوای آثار شبکه نمایش خانگی را حدود ۷.۳۸ درصد اعلام کرد و آسیب به ارزشهای نهاد خانواده، باورها و اعتقادات، ارزشهای انقلابی و ملی و گفتار نامناسب را از بیشترین مواردی دانست که در شاخصهای ارزیابی دبیرخانه محتوای حرفهای ساترا قابل توجه دانسته شدهاند.
تختکشیان با اشاره به این آمار گفت: آمار ارائه شده در خصوص میزان مداخله ساترا در محتوای سریالها نشان میدهد بیش از ۹۲ درصد از این محتوا مطابق قوانین این سازمان بوده که نشان دهنده شناخت تهیهکنندگان از چهارچوبها است.
وی با اشاره به دیدگاههای مخاطبان درباره سریال «زخم کاری» و انتقادشان به نمایش بیش از حد سیگار کشیدن شخصیتهای آن گفت: نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و ما این انتقاد را میپذیریم. ما میخواهیم در چارچوبها کار کنیم و با آسیبهایی چون شبکههای ماهوارهای و سریالهای خارجی مقابله کنیم؛ پس باید برای این کار حمایت شویم و با تعامل با همدیگر تولید کنیم.
سرتیپی تهیهکننده نیز در بخشی از این نشست، «استقبال مردم از سریالهای نمایش خانگی به جای سریالهای خارجی» را از نقاط قوتی دانست که باید قدر آن را دانست.
قاسمی هم در این نشست گفت: تولید کشور ما نفت نیست، بلکه هنر است و برای مانع زدایی از صدور این هنر باید از هنرمندان حمایت کرد و اگر ساترا در این مسیر حرکت کند به مانع زدایی از تولید کمک کرده است.
عفیفه نیز با بیان سختیهای تولید سریال تلویزیونی در اوضاع اقتصادی کنونی گفت: ما در این شرایط تلاش میکنیم کار کنیم بدون اینکه اطمینانی به بازگشت سرمایه داشته باشیم.
فرجی، تهیه کننده هم در این نشست با تأکید بر اینکه ساترا نگاه حذفی به محتوا ندارد، گفت: بهترین روش برای ایجاد تعامل میان ساترا و سازندگان سریالهای شبکه نمایش آنلاین، روش برقراری گفتگو است.
وی گفت: ساختار باید به گونهای تعریف شود که سازندگان بتوانند با برقراری تعاملی سازنده با ساترا، ارتباط موثری برقرار کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- بازیگران ترکیهای «هزار و یک شب» چه کسانی هستند؟
- اکران آنلاین «پیرپسر» متوقف شد
- بیانیه «پلتفرم شیدا» درباره ادعای مطرح شده؛ رفتار غیرحرفهای را نمیپذیریم
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- یک روز مانده به آغاز اکران؛ آنونس رسمی «ناتوردشت» رونمایی شد
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش نماوا به مسدودی پس از عرضه سریال «سووشون»
- تطبیقی میان «زخم کاری»، «آبان» و «تاسیان»/ اخلاق، سرمایه و قدرت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





