روابط عمومی سریال «بامداد خمار» در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی محمد داودی نویسنده فیلمنامه این سریال جوابیهای صادر کرد.
به گزارش سینماسینما، روابط عمومی سریال «بامداد خمار» در واکنش به یادداشت محمد داودی نویسنده سریال مبنی بر انصراف از حضور در این پروژه با عنوان «انصراف نویسنده «بامداد خمار» از حضور در پروژه/ نامم را حذف کنید»، جوابیه ای نوشته و درباره این قطع همکاری توضیحاتی ارائه داده است.
در این جوابیه آمده است:
«پیرو انتشار نامهای از سمت آقای محمد داودی، نویسنده فیلمنامه سریال «بامداد خمار»، که اقتباسی از رمان «بامداد خمار» است، مبنی بر انصراف ایشان از ادامه همکاری با پروژه، روابط عمومی این سریال، ضمن تکذیب تمامی ادعاهای مطرح شده، توضیحات زیر را به منظور شفافسازی هر چه بیشتر ارائه میدهد:
علیرغم صحبتهای طلبکارانهای که آقای داودی با گفتاری سخیف و غیرمحترمانه علیه عوامل سریال مطرح کردهاند، از ابتدای روزی که قرارداد همکاری با ایشان بسته شده، بارها درباره لزوم اعمال تغییرات در متن فیلمنامه صحبت شده و حتی در متن قرارداد با کارگردان، به ایشان (کارگردان) هم اجازه تغییرات در متن داده شده است. با توجه به این که خواستههای تیم سازنده مبنی بر وفادار بودن به اصل اثر «هیچگاه» تامین نشد، این موضوع بارها کاملا دوستانه و محترمانه با ایشان در میان گذاشته شد. اما نویسنده به جای همکاری و تعامل، بر ارائه نسخه خود پافشاری کرده و به اصول اولیه قرارداد پایبند نماند.
بدون شک با توجه به محبوبیت بسیار زیاد رمان «بامداد خمار»، نوشتن فیلمنامه اقتباسی از این رمان مستلزم تخصص و تسلط زیادی است که آقای داودی نه تنها در ۳ سال گذشته نگارش نهایی این فیلمنامه را به سرانجام نرساند، بلکه حتی با رفتارهای غیرحرفهای در پذیرش لزوم ایجاد تغییرات نشان داد روحیه حرفهای برای تعامل و ادامه کار ندارد.
این در حالی است که همه میدانند ساخت آثار سینمایی که از منابع ادبی اقتباس میشوند، حساسیت زیادی را میطلبد و نیازمند تعامل با کارگردان اثر و بارها بازنویسیست تا فیلمنامهای قوام یافته و در خور اثر ادبی نوشته شود. همچنین سیاست تیم سازنده از ابتدا تعهد به اصل رمان و بازتاب داستان اصلی در فیلمنامه بود اما متاسفانه نویسنده نظر کارگردان را تامین نکرد.
صراحتا اعلام میشود تغییرات محدود و جدیدی که در متن اعمال شده، به دلیل پایبندی به روح و چهارچوب رمان «بامداد خمار» و با توجه به اصول اقتباس انجام گرفته؛ تمامی ادعاهای آقای داودی در این مورد کذب محض است.
آقای داودی در حالی تمامی این ادعاهای خلاف واقع را مطرح کرده که بعد از تغییر تیم و اضافه شدن کارگردان جدید به پروژه، برای گفتوگو با ایشان تماس گرفته شده و تلاش تیم سازنده این بوده که بتواند با تعامل دوستانه به بهترین نتیجه ممکن برسد. اما آقای داودی به جای رفتار حرفهای و همکاری با کارگردان پروژه، به شکلی مبتدی، برخوردی کاملا غیرمحترمانه و تاسفبار داشتهاند. این شرایط در حالی همواره وجود داشته که دی ماه سال گذشته با اصرار ایشان و فضاسازی مسمومی که برای کارگردان سابق ایجاد کرده بود، پیشنهاد انجام کارگردانی این اثر توسط خود را نیز مطرح کرد. این پیشنهاد به دلایل کیفی و همچنین نداشتن صلاحیت تکنیکی و فنی از سمت تیم تهیه و تولید مورد موافقت قرار نگرفت؛ ایشان هم از همان زمان راه هر گونه تعامل و همکاری را به صورت کاملا غیرحرفهای بستند.
در نهایت، ضمن اظهار تاسف از رفتار و صحبتهای به شدت غیرمحترمانه صورت گرفته توسط ایشان، که در شان اهالی فرهنگ و هنر نیست، روابط عمومی پروژه سریال علیرغم میل باطنی برای پاسخگویی به ادعاهای خلاف واقع مطرح شده، صرفا به دلیل حمایت از عوامل محترم این پروژه خود را موظف به ارائه توضیحات فوق دانست. لازم به ذکر است که با توجه به ادعاهای کذب مطرح شده از سوی آقای محمد داودی، طبعا حق شکایت از ایشان محفوظ است.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





