تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۵:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 25618

مدیرعامل قرن بیست و یکمدیرموسسه شبکه نمایش خانگی قرن۲۱، ضمن قدردانی از فعالیت وزارت ارشاد در زمینه توقیف فیلم‌های قاچاق، تصریح کرد در عرض دو سال آینده VOD (سیستم جدید شبکه نمایش خانگی) جای خود را بین مردم باز خواهد کرد.

به گزارش سینماسینما، محمد مهدی جعفری مدیرعامل موسسه قرن ۲۱ درباره نقش وزارت ارشاد در حمایت از VOD و مبارزه با قاچاق فیلم گفت: در آخرین نشستی که گروهی از موسسات فعال ویدئو رسانه با آقای مصطفی ابطحی مدیریت موسسه رسانه‌های تصویری و و دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمای ایران داشت، ایشان حمایت خود را از راه اندازی VOD توسط هر یک از موسسات ویدیورسانه اعلام کردند و در مقابل نیز فعالان این عرصه از تلاش‌های ایشان به ویژه در بحث صیانت از آثار سینمایی تشکر کردند.

وی افزود: در دوران فعالیت ایشان در این ستاد بیش از پانزده میلیون حلقه فیلم غیرمجاز کشف شده که نشان از فعالیت موثر ایشان و تیم تحت نظر ایشان است. این کار امری فراگیر است که نیاز به عزم ملی دارد و آقای ابطحی در دوران فعالیت خود توانسته‌اند این مهم را به انجام برسانند و شرکت‌های ویدئورسانه نیز با قاطعیت از ایشان حمایت می‌کنند.
مدیر موسسه قرن ۲۱ در پاسخ به سوالی در مورد مدت زمان لازم برای عمومی شدن سیستم VOD در میان عموم مردم گفت: مساله مهم این است که در کنار تکنولوژی، اقبال عمومی به استفاده از تکنولوژی هم موجود باشد مثل دورانی که نوار ویدئویی و ویدوئو سی‌دی هر دو در دسترس مردم بود اما تمایلی به استفاده از ویدئو سی‌دی وجود نداشت و کم‌کم این اتفاق در بین مردم افتاد.
جعفری با اشاره به لزوم مخاطب‌شناسی در بحث عرصه آثار نمایش خانگی، گفت: طبق تحقیقات انجام شده در سراسردنیا، گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال عمده‌ترین گروه مخاطب فیلم هستند و در ایران هم وضعیت به همین شکل است. این مخاطبان اینترنت را به خوبی می‌شناسند و به دیدن فیلم در اینترنت عادت دارند. تنها مخاطبان بزرگسال‌تر باید خود را با این شیوه جدید عرضه محصولات نمایش خانگی تطبیق دهند که این اتفاق هم در طول زمان می‌افتد.
او با اشاره به اینکه هم اکنون بسترهای مورد نیاز برای اجرای VOD در کشور موجود است، گفت: با همین سرعت فعلی اینترنت حتی می‌توان روی تلفن همراه هم با کیفیتی پایین‌تر فیلم‌ها را با سرعت معمولی دید و هرچه سرعت بیشتر باشد، کیفیت نمایش فیلم هم به تبع آن بالا می‌رود. مطمئنم تا دو سال آینده سیستم VOD جای خود را در ایران و بین تمام مخاطبان خود باز خواهد کرد و تمام بخش‌های جامعه از آن استفاده خواهند کرد.

منبع: موج

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها