تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۴:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 110533

فروش صنعت نمایش آن لاین برای نخستین بار از فروش سینماهای جهان پیشی گرفت.

به گزارش سینماسینما، خدمات وی او دی در سال ۲۰۱۸ با سی درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید در حالی که فروش کلیه سینماهای جهان در سال ۲۰۱۸، ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. فروش خدمات وی او‌ دی در آمریکای شمالی چند سالی بود که از فروش سینماها بیش تر بوده است اما این مهم برای نخستین بار در کل دنیا اتفاق افتاده است.

فروش خدمات وی او دی در آمریکای شمالی با ۲۴ درصد افزایش به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید و رشد این صنعت در کشورهای دیگر جهان با ۳۴ درصد افزایش به ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

مجموع فروش بلیت سینماها و خدمات آن لاین نمایش در کل دنیا در سال ۲۰۱۸، به ۹۶ میلیارد دلار و ۸۰۰ میلیون دلار رسید که ۹ درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می دهد.کل فروش بلیت در سینماهای سراسر دنیا نیز یک درصد رشد داشته و به ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید که آمریکا/کانادا با ۱۱/۹ میلیارد، چین با ۹ میلیارد، ژاپن با ۲ میلیارد دلار، انگلستان با ۱/۷ میلیارد و کره جنوبی و فرانسه با ۱/۶ میلیارد دلار، بزرگ ترین بازارهای دنیا بوده اند. جالب آنکه پیش بینی ها برای پیشی گرفتن چین از آمریکا هیچگاه به واقعیت نپیوست.

تعداد تماشاگر در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸ با ۵ درصد افزایش به ۱/۳ میلیارد نفر رسید و جالب آنکه در سال ۲۰۱۸، ۷۵ درصد آمریکایی ها بالای دو سال حداقل یک بار به سینما رفته اند و هر یک به طور متوسط پنج بلیت در سال خریده اند. فروش بلیت در خارج از آمریکای شمالی با یک درصد کاهش به ۲۹/۲ میلیارد دلار رسید اما در آسیا با ۵ درصد افزایش به ۱۶/۷ میلیارد دلار و در اروپا، خاورمیانه و آفریقا با ۳ درصد کاهش روبرو شده و بیش ترین کاهش را بازارهای روسیه و آلمان با ۱۴ درصد در فروش بلیت سینما در سال ۲۰۱۸ داشته اند.

بازار آمریکای جنوبی با کاهش ۲۲ درصدی روبرو بوده که این کاهش در آرژانتین ۴۱ درصد بوده است و البته این کاهش فروش ها براساس ارقام تبدیل شده به دلار بوده است که این نکته شامل حال ایران نیز بوده است و علی رغم افزایش ۷۴ درصدی فروش بلیت در سال ۱۳۹۷، پس از تبدیل این فروش به دلار و به علت کاهش چشمگیر ارزش پول ملی، فروش دلاری سینماهای ایران به ۱۸/۹ میلیون دلار می رسد که ۶۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.

 

منبع: سینه‌ایران

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها