تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۱:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24255

قاچاق محصولات فرهنگیمدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاکید کرد شعبه قضایی ویژه سرقت آثار سینمایی و نمایش خانگی ایجاد می شود.

به گزارش سینماسینما، در نشستی که روز گذشته یکشنبه ۲۴ مرداد ماه در محل موسسه رسانه های تصویری با حضور مصطفی ابطحی ریس این موسسه برگزار شد، محمد مهدی جعفری، میثم معراجی، نادر معماری به نمایندگی از کانون موسسات نمایش خانگی و  نجفی از «هنرنمای پارسیان» و وارسته از «ایده آل سینما» به عنوان مهمان حضور داشتند.

در این نشست به سرقت آثار سینمایی و نمایش خانگی در فضای مجازی، استودیوهای دوبله غیر مجاز و همچنین به رسیدگی به جرایم ذکر شده در شعبه ویژه رسیدگی به سرقت آثار هنری اشاره شد.

محمد مهدی جعفری مدیر عامل موسسه «قرن ۲۱» گفت: متاسفانه برخی از نهادها و بانک ها دانسته یا نادانسته با سایت های غیر مجاز دانلود آثار سینمایی و نمایش خانگی همکاری دارند و این سایت ها دارای درگاه پرداخت پول هستند که بهتر است فکری به حال آنها شود و از سرقت این آثار جلوگیری به عمل آید.

همچنین میثم معراجی مدیرعامل فیلمسازان جوان گفت : بیش از ۳۰۰۰ سایت دانلود فیلم وجود دارد و متاسفانه شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی علیرغم آگاهی از تخلفات این سایت ها در سرورهای خود، از فعالیت این سایت ها جلوگیری نمی کنند. آسیبی که این دزدی ها وارد می کند باعث نابودی شبکه نمایش خانگی است و ضربه اقتصادی مهلکی متوجه این شبکه خواهد شد که طبعا نتایج آن متوجه اقتصاد سینمای ایران خواهد شد. متاسفانه تعریف محتوای غیرمجاز در جامعه به نادرستی جا افتاده است، محتوای غیرمجاز شامل محتوای غیر اخلاقی و آثار بدون مجوز وزارت ارشاد است اما خواسته ما، جلوگیری از دزدی آثار سینمایی ایرانی و فیلم های خریداری شده خارجی است.

نادر معماری مدیرعامل «کیمیا نما» توضیح داد: متاسفانه از سمت وزارت ارشاد هیچ راهکاری برای جلوگیری از استودیوهای دوبله و افراد متخلف و غیرمجاز وجود ندارد و اکثر  قریب به اتفاق این استودیوها آثار خارجی را دزدی و همزمان در چهار استودیو دوبله می کنند. دوبله های غیر مجار از سطح کیفی بسیار پایینی برخوردار هستند و به هیچ عنوان به دلیل استفاده از الفاظ نامناسب، مناسب کودکان نیستند.

نجفی از «هنرنمای پارسیان» به تخلفات VOD اشاره کرد و گفت: بعضی از این شرکت های VOD  بدون داشتن قرارداد، فیلم ها و سریال ها را برای عرضه در سایت های خود قرار داده اند که سرقت محسوب می شوند.

مصطفی ابطحی نیز در این دیدار از امحا کردن ۵ میلیون نسخه آثار غیرمجاز در روزهای گذشته خبر داد و گفت: با کمک قوه قضاییه و نیروی انتظامی با قاچاقچیان آثار سینمایی و نمایش خانگی برخورد جدی خواهد شد. همچنین با همکاری قوه قضاییه از این پس در شعبه قضایی ویژه ای، به سرقت آثار سینمایی و نمایش خانگی رسیدگی شود.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها